Mitä tehdä

jos lääkkeet...

En juo tällä hetkellä, ei tee edes mieli. Näin voi mennä puoli vuotta ihan kevyesti. Kun juon, silloin on juomishimo pahempi. Mutta - kun nyt tekee mieli iltaisin turruttaa itsensä Diapamilla (unenkin takia). Ei haluaisi enää keskittyä työn ( urheilun) jälkeen mihinkään. Olenko ylirasittunut vai olenko jäämässä Diapam -koukkuun. En saa viekkareita, jos jätän väliin. Myös oloni on jätkuvasti kuin viruksen koukussa. Välillä terve, välillä palelee, nenä vuotaa, kurkku käheä jne.

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viinasta...

Jos vaan osaa ottaa siivosti alkomahoolia, siitä on hyötyä: rentouttaa ja poistaa paineet ja stressit. Mieluummin välillä kohtuu känni kuin pameja, oma neuvoni.

• Alkoholisti

Mielestäni ihmisen ei tarvitse rentoutumisen nimissä sekoittaa päätään kemiallisesti. Suosittelen kohtuullista liikuntaa esim. kolmena iltana viikossa.

• Ei aloittaja
        Alkoholisti kirjoitti:

Mielestäni ihmisen ei tarvitse rentoutumisen nimissä sekoittaa päätään kemiallisesti. Suosittelen kohtuullista liikuntaa esim. kolmena iltana viikossa.

En väitä ollenkaan etteikö liikunta auttaisi.

Mä otin kahden vuoden kännit omaksi ratokseni ja nyt ollut vuoden täysin raitis.

Mulle tämä ei ainakaan sovi,ei kiinnosta mikään varsinkaan liikunta,on pirun paha kipaista lenkille jos se on tervan juontia.

Ennen harrastin liikuntaa,pitkiä pyörälenkkejä ja kävelyä,lenkkisaunan jälkeen pienet vodkarentoutukset teki mahtavan vaikutuksen,olen saanut dokaamisen korvikkeeksi pameja joista ei ole mitään iloa,enpä niitä enää ota etten jää koukkuun.

Enpä tiedä mitä tekisi,AA-ryhmän esittely nosti karvat pystyyn,en missään tapauksessa yleistä,ehkä tutustuin väärään ryhmään tai olen epäsosiaalinen mitä tietääkseni en ole koskaan ollut ellei toinen anna siihen aihetta.

• Diapamia, jos

vielä pääset irti. Olen ollut uni/nukahtamislääkekoukussa vuosikausia ja tänään sain lopulta lähetteen vieroitukseen psykiatriseen sairaalaan. Kutsuvat kun osastolla on tilaa. Arjet osastolla ja viikonloput kotona. En ole nukkunut luomu-unta noin 10 vuoteen. Lopeta Diapamit jos vielä voit! Muistiinkin bentsot pitemmän päälle vaikuttavat.

• Epätietoinen kokeilija

Olen syyskuusta käyttänyt Diapamia, mietoa sellaista epäsäännöllisesti. Univaivoihin pääasiassa. Kauanko riippuvuuden kehittymiseen menee ja MISTÄ tietää, että on aika lopettaa? Mitkä ovat viekkarit? Minulla ei sellaisia ole ollut, vaikken pamia otakaan. Myönnän, että tästä on tullut tapa. Joskus on hyvä, että ne ovat kaapissa "pahoja elämäntilanteita" varten.

• lääkärin määräämissä
        Epätietoinen kokeilija kirjoitti:

Olen syyskuusta käyttänyt Diapamia, mietoa sellaista epäsäännöllisesti. Univaivoihin pääasiassa. Kauanko riippuvuuden kehittymiseen menee ja MISTÄ tietää, että on aika lopettaa? Mitkä ovat viekkarit? Minulla ei sellaisia ole ollut, vaikken pamia otakaan. Myönnän, että tästä on tullut tapa. Joskus on hyvä, että ne ovat kaapissa "pahoja elämäntilanteita" varten.

rajoissa oleva käyttö ei yleensä koukuta. Jos et pysty nukkumaan ollenkaan ilman lääkkeitä, olet koukussa.Minun "vieroitusoireet" ovat unettomuus ja vielä pahempi unettomuus ja lopulta psykoottiset kuvitelmat. Viimeksi että olin "voittanut" yön enkä tarvitse unta ollenkaan, olen kaikkivoipa Yön Kuningatar; mies sanoi että nyt lääkkeet tai lääkäri; valitisin lääkkeet mutta eilen tosiaan sain lähetteen vieroitukseen. Sellaisia "oikeita viekkareita", että tarvitsisi lääkettä jatkuvasti ja päivälläkin, ei minulla ole. Muistista: se rapautuu hiljalleen. Aivan alussakin voi olla tilapäisiä muistinmenetyksiä (minulla Temestasta kun sain ekan ja viimeisen kerran: viikko oli häipynyt muistista, vaikka olin sauhunnut aika lailla, mm. uusia tuntemattomia "ystäviä" kävi ovella - ja siihen heräsin, että istuin kahvilassa (en baarissa) uuden poikaystävän kanssa ja pyysin, tarjoaisiko hän minulle toisen leivoksen (olen keliaakikko ja söin tavallisia leivoksia).

• en tarkoita ihan sitä!
        lääkärin määräämissä kirjoitti:

rajoissa oleva käyttö ei yleensä koukuta. Jos et pysty nukkumaan ollenkaan ilman lääkkeitä, olet koukussa.Minun "vieroitusoireet" ovat unettomuus ja vielä pahempi unettomuus ja lopulta psykoottiset kuvitelmat. Viimeksi että olin "voittanut" yön enkä tarvitse unta ollenkaan, olen kaikkivoipa Yön Kuningatar; mies sanoi että nyt lääkkeet tai lääkäri; valitisin lääkkeet mutta eilen tosiaan sain lähetteen vieroitukseen. Sellaisia "oikeita viekkareita", että tarvitsisi lääkettä jatkuvasti ja päivälläkin, ei minulla ole. Muistista: se rapautuu hiljalleen. Aivan alussakin voi olla tilapäisiä muistinmenetyksiä (minulla Temestasta kun sain ekan ja viimeisen kerran: viikko oli häipynyt muistista, vaikka olin sauhunnut aika lailla, mm. uusia tuntemattomia "ystäviä" kävi ovella - ja siihen heräsin, että istuin kahvilassa (en baarissa) uuden poikaystävän kanssa ja pyysin, tarjoaisiko hän minulle toisen leivoksen (olen keliaakikko ja söin tavallisia leivoksia).

Koukkuun jäämisellä tarkoitan vain ja ainoastaan näihin bentsoihin jäämistä. Unilääkkeisiin olen varmaan ollut koukussa jo pitkään. Niitä kun olen käyttänyt säännöllisesti nyt parisen vuotta. Tiedän, että niistäkin on todella vaikea päästä eroon. Mutta - eikö nämä kaksi ole vähän eri luokan juttuja?

• tai sitten ei,
        en tarkoita ihan sitä! kirjoitti:

Koukkuun jäämisellä tarkoitan vain ja ainoastaan näihin bentsoihin jäämistä. Unilääkkeisiin olen varmaan ollut koukussa jo pitkään. Niitä kun olen käyttänyt säännöllisesti nyt parisen vuotta. Tiedän, että niistäkin on todella vaikea päästä eroon. Mutta - eikö nämä kaksi ole vähän eri luokan juttuja?

mulla unettomuus niin pahaa etteivät lääkkeet enää tehoa (viimeksi 2003 luomu-unta muutama yö, sen jälkeen ja sitä ennen unilääkkeillä aina) ja kun tämä on tilanne, valvoo ja saa psykoottisia ajatuksia ja/tai raivokohtauksia. Lääkäri kirjoitti lähetteen unilääkevieroitukseen. Kyllä hullusti voi käydä myös unilääkkeiden kanssa. - Bentsojen "viihdekäytöstä" en tiedä mitään enkä myöskään siitä koukusta, joka päiväkäytöstä tulee. Vaikeampi ja nopeammin huonoksi kehittyvä se tilanne on, mutta toisaalta pääsee hoitoon nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4847
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4644
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      81
      2895
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2266
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      18
      1732
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1308
    Aihe