Minä en tiiä mistä alottaa. Olen kirjottanu tänne monta kertaa mutta ei paljon apua ollu. Mulla on todettu masennus ja mulla on huono itsetunto ja olen aika ujo. Tunnen itseni hirveen yksinäiseksi. Ei ole kavereita. Suurimman osan päivästä vietän vaan kotona. Koko yläaste menny huonosti. Paljon poissa oloja ja yhesti luokallekkin jääny poissa olojen takia. Yritän koko ajan muuttaa itseäni ja alottaa elämää alusta. Olen lukenu paljon netistä itsetunnosta ja niin edelleen. Käyn terapiassa ja sairaalakoulussa oon ollu 3 kertaa. Perhekotia ehotti ja koulun vaihtoa. Kumpikaan ei tunnu hyviltä vaihtoehdoilta. En harrasta mitään ja en tiiä mitä koulun jälkeen tekis. Niin paljon kaikkee mutta ei silleen osaa kirjottaa tähän kaikkee mitä haluttais sanoa. Minä olen siis nyt 16 vuotias poika.
Jos joku osais auttaa?
7
571
Vastaukset
- koko elämä..
Oon 17 ja en opiskele, ei kavereita, ei mitään. Elämä on muutenkin ihan merkityksetön, tiedän jo että musta ei tuu isona mitään, en menesty tai saavuta koskaan mitään. Ei millään oo mitään väliä enää. Eutanasia pitäisi saada lailliseksi jos tietää että ei ole yhteiskunnalle tai kenellekään mitään hyötyä. Sulla varmaan asiat hyvin muhun verrattuna, koitat vaan tsempata ja et välitä mistään. Jos vittuillaan niin käyt vaan kiinni, siinä et menetä mitään ja vaikka turpaan tulee niin kipu väliaikaista.
- nmnmnmnmh
Mikä on menestyksen mitta?
Mitä ihmisestä pitäisi tulla?
Kaiken voi aloittaa alusta.
On toinen mahdollisuus siinä missä seitsemäskin.
Jos etsisimme vain hyötyä toisista niin ei maailma hyvä olisi.
Täysin epäitsekästä tekoa on vaikea löytää mutta täysin itsekästä taas ei.
Aina on uusi mahdollisuus.
- monoojjooo
Yks tyyppi kerto tän kerran:
1. Säännöllinen elämän rytmi: nukkuminen yöllä ja valvominen päivällä, syö riittävästi ja liiku riittävästi. Juo vettä, se virkistää.
2. 8-8-8 -rytmi eli 8 tuntia nukkumista, 8 tuntia työtä tai työtä vastaavaa vapaaehtoistyötä ja 8 tuntia vapaa-aikaa, joka jakautuu 4-4 eli 4 tuntia omiin harrastuksiin/yksin olemiseen ja 4 tuntia sosiaalisiin kontakteihin.
3. Tee sellaista mikä tuottaa iloa! Mistä tekemisestä pidät? Lenkkeilystä? Vapaaehtoistyöstä? Musiikista?
4. Käy säännöllisesti mielenterveysyksikössä tai vastaavassa juttelemassa omasta olostasi. Kun puhut yhdelle ihmiselle, hän oppii tuntemaan sinut ja osaa neuvoa tarvittaessa.
5. Kun luottamus on mennyt, älä pakota itseäsi luottamaan. Anna luottamuksen syntyä pikkuhiljaa.
6. Kun opettelet kuuntelemaan ajatuksiasi ja tunteitasi, opit pikkuhiljaa ymmärtämään itseäsi ja motiivejasi. Masennuskin alkaa hälvetä.. pikkuhiljaa.
7. Kun opit tuntemaan itseäsi, opit myös hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, välillä energisempänä, välillä väsyneempänä. - .........
Haluaisin auttaa sua, jos jotenkin vain pystyisin. Olisiko sinulla vaikka sähköpostia? Voisit kirjoitella mulle ja yrittäisin sit parhaani mukaan auttaa sua. En ole mikään ammatti-ihminen, mutta mulla on samanlaisia kokemuksia kuin sullakin ja voitasiin jakaa niitä kokemuksia ja yrittäisin auttaa sinua parhaani mukaan. Jos laitat sähköpostisi tänne niin otan yhteyttä. Olen 17v. tyttö.
- W16W
Jos sinä kirjottaisit tähän sähköpostisi?
- .........
W16W kirjoitti:
Jos sinä kirjottaisit tähän sähköpostisi?
[email protected]
Kirjotappa sinne niin vastaan sinulle! :)
- pitää
alottaa joku harrastus. ihan sama onko taitoluistelua vai potkunyrkkeilyä. kyllä varmaan on jotain mikä sua kiinnostaa.liikunta poistaa stressiä ja sitä kautta saa helposti uusia kavereita. ite olin ennen myös todella ujo ja kotiin sulkeutunut. sitten sain yhden kaverin. hän repi mut puoliväkisin ulos ja tutustutti omiin kavereihinsa. tämän kaverin sain ihan sattumalta, vahingossa.. kumma miten pienikin asia, kuten esimerkiks toisen vahingossa kamppaaminen voi tuoda kaverin. ei siis kannata miettiä ettei tuolla ole ketään mulle. kaikille on kavereita. ja ihminen saa olla ujo. en minä vieläkään killu ikkunoista ja huutele kaikille. mutta jos joudun tilanteeseen jossa on outoja ihmisiä niin kuuntelen ensin mistä he puhuvat. sitten saatan yhtyä keskusteluun jos tiedän asiasta jotain. oma persoonallisuus pitää aina säilyttää. miksi itsetuntosi on huono? onko sinua kiusattu vaikka silmälaseista tms? jos joku kiusaa tai haukkuu sinua niin haistata sille pitkät ja puolustaudu. einyt tietenkään nyrkeillä mutta opettele sanomaan takaisin. tässä muutama vinkki :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242531Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492140Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261982Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141820Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581578Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121112Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181099- 55960
- 63945
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2908