Mikä on b-mies?

ftklf

En oo käyny inttii (ylläty yllätys, oon nainen).

18

27121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 270

      B-mies on semmonen luuseri jolla on joku sairaus joka estää täyden varusmiespalveluksen suorittamisen. B-mies on yleensä joku kirjuri, esikunnan tai tervaksen päivystäjä joissakin paikoissa saattaa olla myös portilla. B-miehen palvelusaika on puolivutta jos henkilö saa b-paperit P-kaudella. Jos B-paperit tulee esim. E-kaudella ja on päätetty kouluttaa henkilöstä kuski tai spolle silloin on vaikeampaa saada palvelukseen lyhennystä, aukista en ole varma palutetaanko perusyksikköön?

      BTW jos lähet inttiin niin teet monen jätkän palveluksesta helvettiä kun naisilta ei tuppaa toi kiinostus loppumaan.... On kokemusta kolmesta alikista ja yhdestä kokelaasta.

      • ...

        on järkevä, koska b-luokitus on paras keino päästä kuudella kuukaudella. Monet a-miehet ovat tästä lyhyemmästä palveluksesta b-miehille kateellisia, ja pyrkivät sitten mollaamaan b-miehiä omassa katkeruudessaan. Meikä pääsi kuudella kuukaudella juuri siksi, että sain keploteltua itselleni b-paperit. Ehkä yksi elämäni tärkeimmistä onnistumisista, en ole katunut.


      • ja kateellisia
        ... kirjoitti:

        on järkevä, koska b-luokitus on paras keino päästä kuudella kuukaudella. Monet a-miehet ovat tästä lyhyemmästä palveluksesta b-miehille kateellisia, ja pyrkivät sitten mollaamaan b-miehiä omassa katkeruudessaan. Meikä pääsi kuudella kuukaudella juuri siksi, että sain keploteltua itselleni b-paperit. Ehkä yksi elämäni tärkeimmistä onnistumisista, en ole katunut.

        itellä oli jo tiedossa vähintään 270 jo 2-viikkoa ennen palvelukseen astumista kun tuli kysely mihin haluat niin laitoin kuskiks no tosin jälkeenpäin ois voinut olla sen 362 piti vaan päättää jo kolmannella viikolla jos ois kysytty p-kauden lopussa niin olisin ollu ton 362...


      • lisää

        B-miehelle ei tietääkseni tule kertauskutsua, mutta kuitenkaan ei kertseille tarvii mennä


      • noin ole
        lisää kirjoitti:

        B-miehelle ei tietääkseni tule kertauskutsua, mutta kuitenkaan ei kertseille tarvii mennä

        Kertaamassa on oltu, ihan sodanajan joukkoon sijoitettuna b-miesalikersanttina (koko 362 b-mies, mutta kun sattui kiinnostamaan yrittää, niin auk:kin tuli käytyä). Ei kaikki bemarit ole laiskoja sluibaajia, osa toki sen vuoksi tällaiseksi oli hakeutunut.


      • 12+13
        ja kateellisia kirjoitti:

        itellä oli jo tiedossa vähintään 270 jo 2-viikkoa ennen palvelukseen astumista kun tuli kysely mihin haluat niin laitoin kuskiks no tosin jälkeenpäin ois voinut olla sen 362 piti vaan päättää jo kolmannella viikolla jos ois kysytty p-kauden lopussa niin olisin ollu ton 362...

        haha, b miehet luusereita ja sitte vielä itse hommauduit kuskiks. Siinä se Suomen Toivo


      • Anonyymi

        ite oot äitis imiä! Kuolisit sinäki pois!! Taiat olla ite luuseri ei sairaudelle voi mtn toivottavasti ite sairastut LUUSERI


      • Anonyymi
        12+13 kirjoitti:

        haha, b miehet luusereita ja sitte vielä itse hommauduit kuskiks. Siinä se Suomen Toivo

        Taidat runkata paljon? Muijas nussi naapuria kun olit intissä...tiesitkö muuten?


      • Anonyymi

        Äiä miten se tekee niistä luusereita jos niillä on joku sairaus🤣


    • sdfsfsdf

      onkos b-miehillä rennompi intti? eli onko metsäleirejä ja muuta juoksuhommaa jne saman verran kun a-porukalla?

    • Spol b-mies

      Ite olin tuvan ainoa b-mies enkä saanut mitään erikois kohtelua. Vemppaakin tuli 270 päivän palveluksen aikana tasan 3 päivää kuumeen takia. B-mehen paperit sain ylipainon takia.

      • Anonyymi

        Taisi vähän läskillä hiki haista? Tupakaverit varmaan tykkäsi...


    • vaikka

      Miksikäs sitä sanotaan kun b-mies tain nainen hankkii myöhemmin sotilaskoulutuksen.

    • Alokas Pelokas

      B-mies on sellainen, joka tykkää sekä pojista että tytöistä.

      Ihan totta!

      Naapurin Henkka kertoi. Se tietää. Sen sisko on käyny intin!

    • Morttikausi ok mutta kun nuppi tutisi sen verran, niin laittoivat bemariksi. Ainakin itse bemarina täyttelin sotilasmestarin kanssa ristikoita ja sluibailtiin pitkin kasarmia välillä "taas" poiketen sotkussa. Alkoi jo vituttamaan kun ei ollut mitään tekemistä. Kai siellä muut B-runkkarit sai sitten jotain vakavampaa tekemistä :)

      T. -94 Parola

    • Anonyymi

      Moktar.Gubta
      Väittää olevansa oikealta nimeltään Moktar Gubta
      Kukaan ei ole koskaan kuullutkaan tyypistä. Siinä teille b-mies
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17617493/kirjoitus-joka-on-tehty-minun-nimella-on-varmuudella-minun-kirjoittama-
      Tuollaisten kanssa sitten porukka vääntää turhaan. Mutta siinä se kysymyksesi tyyppi on. Jossain keittiössä kai 8kk luuhasi.

    • Anonyymi

      Miten aloittaja voi olla B-Mies ,jos on nainen? Eikö B-Nainen olisi oikea muoto?

      • Anonyymi

        Mie oon latva-B, eli pipon alla luistaa joku hihna. Haluun lasku varjo jääkäriks, mut selviinkö kuudella kuukaudella? Oon 17 ja raktorikorttikin on.

        Uolevi, Peräreikäjoki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe