Televisiomaksutarkastajan käynti

Nimetön

Televisiomaksutarkastajan tekemän ilmoituksen mukaan teillä on käytössänne televisio, mutta ette ole tehnyt siitä käyttöönottoilmoitusta...

Pyydämme teitä tekemään käyttöönottoilmoituksen tai antamaan muun selvityksen television käytöstä 20 päivän kuluessa. Muussa tapauksessa ratkaisemme asian yksipuolisesti...

Tässä vaiheessa voi jo kiltisti odottaa tuntuvaa maksua viestintävirastolta. Tarkastusmaksu ja tv-lupa takautuvasti minimissään 60€ ja tietenkin voimassa oleva tv-lupa.

Mikä eniten ihmetyttää on tarkastajan kootut havainnot välkehdinnästä ja äänistä. Kyseenalaistan täysin tarkastajien luotettavuuden ja työmoraalin. Saamassani tarkastajan selvityksessä, tarkastaja kertoi minun sanoneen asioita, joissa ei ole mitään perää. Lisäksi tarkastajan kielellinen ilmaisu oli peruskoululaisen tasoa. Uskomatonta.

Soitin vestintävirastolle ja kysyin onko heidän pyytämästään selvityksestä käytännössä mitään apua. Onko mahdollista perustella sitä, että ei päästänyt tarkastajaa omaan asuntoon, niin hyvin, että maksua ei tulekaan? Ei. Laki on tässä asiassa viestintäviraston puolella. Heidän pitää kuitenkin laillisista syistä tiedoittaa vastaajalle tapahtuneesta ja antaa mahdollisuus selvitykseen.

Jos päätös ei miellytä, niin aina voi valittaa.

Maksan laskun, elän vuoden ja irtisanon luvan.

6

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touko póuko

Mulle kolahti postissa pari päivää sitten samanmoinen kirje. Tarkastusmaksu 100€ ja takautuva tv-lupa maksu jotain 80€.

Tv-lupa tarkastajalle avasin oven viime vuoden lopussa. Myönsin, että mulla on tv, jota käytän dvd-leffojen katseluun. En päästänyt sisään.

Ja nyt tosiaan tuli lasku, joka voi mennä jopa ulosottoon!! vittu?? Kirjeessä ei ollut mitään järkeviä perusteita, että minkä takia minun pitäisi tv-lupa maksaa. Ihan ok, jos tv olisi ollut kytkettynä digiboksiin ja töllöstä olisi tullut salatut elämät samaan aikaan, kun tarkastaja kävi ovella, mutta kun tää pässi näki vain kiinni olevan tv:n oven raosta.

• ei boxia vielä

tarkoitus hankkia ja tarkastaja kävi,lapset katsoivat dvd:tä ja tarkastaja väitti,että ikkunasta oli nähnyt tekstitv:tä käytettävän,siis what a fuck???
        Sanottiin,että erehtynyt ja otetaan lupa kun boxi hankitaan,sanoi tekevänsä ilmoituksen havannoistaan...omituista kerta kaikkiaan,soitin viestintävirastoon ja sekin johtoasemassa oleva mies valitukseni välissä jatkuvasti kyseli,onko lupa asiat kunnossa!!!Naurettavaa!!!!Laitoin lupa maksun voimaan,vaikkei vielä ostettu boxia,ensi viikolla mennään hakemaan kun tilipäivä,mutten halua niitä kyyliä tänne enää,joten myönnyin maksamaan viikon ylimääräistä leffojen ja netin katsomisesta...

• Kriminaali80
        ei boxia vielä kirjoitti:

tarkoitus hankkia ja tarkastaja kävi,lapset katsoivat dvd:tä ja tarkastaja väitti,että ikkunasta oli nähnyt tekstitv:tä käytettävän,siis what a fuck???
        Sanottiin,että erehtynyt ja otetaan lupa kun boxi hankitaan,sanoi tekevänsä ilmoituksen havannoistaan...omituista kerta kaikkiaan,soitin viestintävirastoon ja sekin johtoasemassa oleva mies valitukseni välissä jatkuvasti kyseli,onko lupa asiat kunnossa!!!Naurettavaa!!!!Laitoin lupa maksun voimaan,vaikkei vielä ostettu boxia,ensi viikolla mennään hakemaan kun tilipäivä,mutten halua niitä kyyliä tänne enää,joten myönnyin maksamaan viikon ylimääräistä leffojen ja netin katsomisesta...

Itsellä kyylä tuli ovelle, eikä edes soittanut ovikelloa (en ainakaan kuullut)... alkoi saman tien huutamaan minua postiluukusta nimellä !!!

Uskomatonta häiriköintiä.. vieläkin tuo pistävä kimitys kantautuu uniini.

• Bitbullspit
        Kriminaali80 kirjoitti:

Itsellä kyylä tuli ovelle, eikä edes soittanut ovikelloa (en ainakaan kuullut)... alkoi saman tien huutamaan minua postiluukusta nimellä !!!

"..alkoi saman tien huutamaan minua postiluukusta nimellä !!! "

Ja höpöhöpö. Tuota nyt ei usko kukaan.

• Tuoppis
        Kriminaali80 kirjoitti:

Minä uskon ainakin huutelun. Itsellä kyylä alkoi koputella oveen erilaisia rytmejä hyvin kaverilliseen sävyyn, vaikka minulla on ovikello... en mennyt lankaan.

• Nimetön_1

Joo, eli tarkastaja kävi 2.1.2009 ja tänään 17.3.2009 tuli sitte lasku. 100 € tarkistusmaksu ja takautuva tv-maksu 60€

Ei paljon selvitykset vaikuttanut viestintäviraston päätökseen, kun kerran laki on heidän puolella.

Pitäkää se ovi kiinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe