Minulla on huono näkö, -5.0, mutta haluaisin silti päästä kansainväliseen valmiusjoukkoon. Rillithän ovat esteenä pääsemiseen.
Tarkoituksena olisi mennä silmäleikkaukseen vuoden päästä, kun olen 18v.
Mahdollistaako leikkaus (oletuksella, että kaikki menee hyvin ja näkö korjaantuu) pääsemisen erikoisjoukkoon, vai onko siihen silti jotain rajoituksia?
erikoisjoukkoon huononäköisenä
3
531
Vastaukset
- Puolusteluvoimat
Ei siinä mun mielestä vaadita kuin se hyvä näkökyky. Muistaakseni hävittäjälentäjäksi ei pääse, vaikka olisikin näkö korjattu leikkauksella.
- rillipää99
Muistelin, että jostain olen lukenut, että joillekin aloille ei pääse siltikään vaikka näkö olisi korjattu leikkauksella. Siksi ajattelinkin kysäistä, että onko valmiusjoukkoihin jotain rajoituksia.
Mutta hyvä jos ei ole, eli on mahdollista päästä kun silmät leikattu - Puolusteluvoimat
rillipää99 kirjoitti:
Muistelin, että jostain olen lukenut, että joillekin aloille ei pääse siltikään vaikka näkö olisi korjattu leikkauksella. Siksi ajattelinkin kysäistä, että onko valmiusjoukkoihin jotain rajoituksia.
Mutta hyvä jos ei ole, eli on mahdollista päästä kun silmät leikattuEdellisessä viestissäni kirjoittamani tiedot on otettu Varusmies 2007 oppaasta. Samaisesta opuksessa kerrotaan, että osoitteesta www.fincent.fi löytyy lisätietoa liittyen rauhanturvatehtäviin ja varmaankin myös siitä valmiusjoukosta on juttua. Käy myös puolustusvoimien sivuilla www.mil.fi, josta pitäisi löytyä esite ja hakulomake.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763143
- 622877
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322415- 802246
- 622079
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191583Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416