Hei, voinko minä saada toimeentulotukea jos minulla on pieni kesämökki? Onko se este tuen maksamiselle?
Toimeentulotuesta
10
2166
Vastaukset
Kesämökki lienee kiinteistö?
Sosiaalitoimi ei voi velvoittaa myymään kiinteistöä vaan sen tulee myöntää tuki normaalista jonka jälkeen sosialitoimisto voi hakea hallinto-oikeuden päätöstä kiinteistön realisoimiseksi.- vaan hidaste
siitä se kirjeenvaihto sitten alkaakin.. jos ilmoitat sen (eihän sitä ole pakko muistaa,sillä hetkellä)
- täsmennys
Kesämökin omistaminen ei ole este toimeentulotuen myöntämiselle kunhan et kesämökissä asu ympärivuotisesti. Kesämökit kun on kaavoitettu loma-asuntojen alueille, eivätkä näin kuulu normaalin asumisen piiriin. Eli asumistukea ei saa loma-asunnolle eikä sossu sitten ryhdy paikkaamaan puuttuvaa asumistukea toimeentulotuella. Tässä se ydin olikin.
- vaan se että
mökki ei ole henkilöön perusturvaan kuuluva välttämätön omaisuus, niinkuin esim. koti jossa asuu. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Tarkoittaa sitä että ennen toimeentulotuen saamista pitäis käyttää kaikki muu omaisuus itsensä elättämiseen.
- ei voi
vaan se että kirjoitti:
mökki ei ole henkilöön perusturvaan kuuluva välttämätön omaisuus, niinkuin esim. koti jossa asuu. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Tarkoittaa sitä että ennen toimeentulotuen saamista pitäis käyttää kaikki muu omaisuus itsensä elättämiseen.
Mutta sossu ei voi pakottaa myymään kiinteää omaisuutta.
Sitäpaitsi sossun tulee huomioida asumiskuluina mökin menot jos ne ovat kohtuulliset ja tuen hakija oikeasti asuu mökissä. - Nimetön
ei voi kirjoitti:
Mutta sossu ei voi pakottaa myymään kiinteää omaisuutta.
Sitäpaitsi sossun tulee huomioida asumiskuluina mökin menot jos ne ovat kohtuulliset ja tuen hakija oikeasti asuu mökissä.Mutta kohtuuttomalta tuntuu, se, että joku hakee toimeentulotukea, jos omistaa mökin...
En tiedä sitten miten menee nämä lakipykälät, mutta kun itse olin todella hädässä, olisin voinut myydä vaikka oikean käteni...
Joku tuolla jo sanoikin, että toimeentulotuki on viimekäden tuki....niin itsekkin sen olen aina ajatellut....
Jos olisi yhtään realisoitavaa, niin se muutettaisiin ensiksi rahaksi...ja sen jälkeen vasta apua hakemaan yhteiskunnalta.
Toki apua saa hakea, mutta mielestäni on väärin, että apua saa henkilö jolla on omaisuutta.... - Dog licks my gators
Nimetön kirjoitti:
Mutta kohtuuttomalta tuntuu, se, että joku hakee toimeentulotukea, jos omistaa mökin...
En tiedä sitten miten menee nämä lakipykälät, mutta kun itse olin todella hädässä, olisin voinut myydä vaikka oikean käteni...
Joku tuolla jo sanoikin, että toimeentulotuki on viimekäden tuki....niin itsekkin sen olen aina ajatellut....
Jos olisi yhtään realisoitavaa, niin se muutettaisiin ensiksi rahaksi...ja sen jälkeen vasta apua hakemaan yhteiskunnalta.
Toki apua saa hakea, mutta mielestäni on väärin, että apua saa henkilö jolla on omaisuutta....sekin tuntuu, jos tilapäisen toimeentulotukitarpeen takia joutuu heti myymään omaisuutensa, hätäpäissään vielä pilkkahintaan. Eri asia on, jos toimeentulotuen tarve on tai näyttää olevan pidempiaikaista.
Ihan kaikkiin talouden romahduksiinkaan kun ei voi etukäteen varautua. - KalleO
Dog licks my gators kirjoitti:
sekin tuntuu, jos tilapäisen toimeentulotukitarpeen takia joutuu heti myymään omaisuutensa, hätäpäissään vielä pilkkahintaan. Eri asia on, jos toimeentulotuen tarve on tai näyttää olevan pidempiaikaista.
Ihan kaikkiin talouden romahduksiinkaan kun ei voi etukäteen varautua.Homman nimi oli niin, että sain vuosia takaperin toimeentulotukea (oli mökki jo tuolloin) tuli kirje sossulta jossa annettiin ymmärtää, että mökistä tulisi luopua, en voi luopua, koska mökkiin liityy paljon tunnearvoa. Ja mökin arvo on vähäinen (ei edes järvenrannassa).
Joten luovuin toimeentulotuesta tuolloin, nyt ajattelin kysäistä olisiko laki muuttunut, että laki sallisi vahäisen omaisuuden. - kuten jo kirjoitin
KalleO kirjoitti:
Homman nimi oli niin, että sain vuosia takaperin toimeentulotukea (oli mökki jo tuolloin) tuli kirje sossulta jossa annettiin ymmärtää, että mökistä tulisi luopua, en voi luopua, koska mökkiin liityy paljon tunnearvoa. Ja mökin arvo on vähäinen (ei edes järvenrannassa).
Joten luovuin toimeentulotuesta tuolloin, nyt ajattelin kysäistä olisiko laki muuttunut, että laki sallisi vahäisen omaisuuden.toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Tarkoittaa sitä, että ennen tuen saamista käytät kaikki säästöt, myös ne joita olet säästänyt pahanpäivän varalle. Paha päivä on nyt jos joudut toimeentulotukea hakemaan!
Oikeasti kannattaa miettiä mikä tilanne on niin paha, että sitä pitää tukea VEROVAROIN. Siis huom. toiset tekee töitä jotta sinä saisit toimeentulotukea! Jos sinulla on varaa pitää mökkiä, tuskin todella tarvitsen verorahoja elättämiseesi.
On oikeasti olemassa ihmisiä jotka sairastuvat vakavasti, joutuvat ostamaan kalliita lääkeitä jne. Esim. heitä varten on olemassa toimeentulotuki. On myös ihmisiä jotka haluaisivat tehdä töitä, mutta ovat nyt lomautettuina. Heitä varten on olemassa toimeentulotuki. - ljkakjhjhgfgdg
Nimetön kirjoitti:
Mutta kohtuuttomalta tuntuu, se, että joku hakee toimeentulotukea, jos omistaa mökin...
Toki apua saa hakea, mutta mielestäni on väärin, että apua saa henkilö jolla on omaisuutta....Sitten pitäisi yritysten avustukset ja helpotuksetkin kieltää! Joka yritykselläkin on omaisuutta ja silti tukia ja apua yhteiskunta maksaa, eikä mitään takeita ole siitä, että yritykset todella palkkaisivat työntekijöitä avustuksillaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770