Joku rakkula tuolta aivoista löydettiin ja papereissa luki että se voi olla joku noista kolmesta, joko pineaali tai araknoidaalikysta tai dermoidi.. Ilmeisesti nämä eivät ole kovin vaarallisia koska tuo havaittiin joulukuun alusta ja seuraava aika on vasta maaliskuun lopulla. Pineaalikystaanhan ei välttämättä tarvitse edes mitään hoitoa kunhan se ei kasva tai muutu? mutta entäs nuo muut? Miten hoidetaan??
pineaalikystä, araknoidaalikysta ja dermoidi
4
3414
Vastaukset
- alkuperäinenzz
Niin mainittakoon vielä että koko oli 7x7x10 mm
- alkuperäinmennn
kerrottakoon se että menin lääkäriin pahoinvoinnin takia, tehtiin tähystykset ja kaikki mahdolliset ja todettiin sitten pahoinvointi toiminnalliseksi, ja kysta todellakin löytyi siis ihan sattumalta tuosta magneettikuvauksesta.. Kysta sijaitsee jossain korpopineaalin (nyt en voi muistaa tarkalleen mutta joku sinnepäin se oli) ostarakfplaaplaa puolella..
- jampe34
Mulla on kans pineaalikysta 10mm. Ei tarvitse kuulemma huolestua.
- ...
Isältäni löydettiin kolmisen vuotta kaksi tai kolme araknoidikystaa sen seurauksena, että häneltä katosi muisti ja "ymmärrys" puoleksi päivää (yritti kirjoittaa rautakaupassa kuittiin nimeä letkunpätkällä eikä yhtäkkiä tiennyt missä mennään). Ikää oli juuri 60 ja ihan viriili työntekijä siihen asti ja tällä hetkelläkin. Löytyivät kuvauksessa ja osoittatui, että ovat kaivaneet kalloluuhun omat monttunsa eli ilmeisesti muhineet vuosikymmenet. Araknoidihan on muistaakseni aivokalvokysta? Niille ei kuitenkaan päätetty tehdä mitään eivätkä sittemmin ole vaivanneetkaan.
Itse olen puolestani ollut aivoleikkauksessa mutta muunlaisen epämuodostuman vuoksi. Eli jos kavereillesi päätetään tehdä jotain, ei se kivaa ole mutta usein täydellinen toipuminen on mahdollista. Parempi tietysti on, jos päähän ei kosketa (mikäli oireet sen sallivat). Tuollainen dermoidi mulla on ollut "naisten alueella". Vaaraton, mutta ne voivat käsittääkseni kasvaa, uudelleenkin. Omani olivat sen verran isot, että päätettiin poistaa. Niissä on kai sisällä rasvaa, hiuksia yms. eli jonkinlainen solukasvussa tullut häiriö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844