Metropolian Keminatekniikka/Enviromental engineering (Myyrmäki)

Nez

Mitään tietoa näistä linjoista? Onko koulutuksesta ollut hyötyä, millaisia opiskelijat ja opettajat ovat? Harkitsen ainakin kemmalle hakemista... vähän ehkä mietityttää se, että ovatko opettajat yhtä huonoja kuin sähköpuolella ja että tulenko toimeen luokkatovereideni kanssa. Että kertokaahan kokemuksia jos jollain niitä on.

5

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nez

No, en näköjään osaa kirjoittaa. Mutta eiköhän tuosta otsikosta nyt selvän saa.

• ennen perjantaita

Hae nyt ainakin molempiin ja päätä sitten mitä teet. Englanninkielinen haku loppuu perjantaina klo 16, joten siihen ei ole hirveästi aikaa. Samaan aikaan voit hakea suomenkieliseen ja jos pääset molempiin, niin sitten teet päätöksen myöhemmin.

Miksi et tulisi toimeen luokkatovereidesi kanssa? Ainakin Environmental engineeringissä on paljon ulkomaalaisia, joten tulee monipuolista ja vaihtelevaa jo senkin puolesta.

Environmental olisi minun valinta, koska tuo on tulevaisuuden ala, mutta en tiedä kemiantekniikasta mitään.

• Nez

Kirjoitin vähän epäloogisesti. Siis, olen jo hakenut enviromental puolelle ja varmaan haen sinne kemmallekin lähiaikoina. Enviromentalilla on varmasti kyllä mukavia ja innostuneita ihmisiä, koska kaikki tulevat opiskelemaan melko kaukaa, mutta vähän mietityttää sillä alalla työllisyydennäkymät. Eräs puolituttu ko. linjalta valmistunut on nyt ollut kolme vuotta työttömänä. Mutta pitänee soitella inssiliittoon ja kysellä työllisyystilanteesta...

Olin lukiossa melko syrjäytynyt tyttönen, kunnes hain muualle ja ystävystyin koko vuosikurssini kanssa. Ekasta lukiosta jäi joka tapauksessa kammo tietyntyyppisiä ihmisiä, varsinkin naisia, kohtaan (meillä onkin sähköllä pelkkiä miehiä, olen viihtynyt seuran puolesta loistavasti - harmi vaan ettei ala tunnu omalta). AMK:ssa kun on se huono puoli, että opiskelutovereita ei saa valita itse. Vähän siis jännittää, että millainen luokka tulisi osumaan kohdalle.

• Myrtsin EE linja
        Nez kirjoitti:

Kirjoitin vähän epäloogisesti. Siis, olen jo hakenut enviromental puolelle ja varmaan haen sinne kemmallekin lähiaikoina. Enviromentalilla on varmasti kyllä mukavia ja innostuneita ihmisiä, koska kaikki tulevat opiskelemaan melko kaukaa, mutta vähän mietityttää sillä alalla työllisyydennäkymät. Eräs puolituttu ko. linjalta valmistunut on nyt ollut kolme vuotta työttömänä. Mutta pitänee soitella inssiliittoon ja kysellä työllisyystilanteesta...

Olin lukiossa melko syrjäytynyt tyttönen, kunnes hain muualle ja ystävystyin koko vuosikurssini kanssa. Ekasta lukiosta jäi joka tapauksessa kammo tietyntyyppisiä ihmisiä, varsinkin naisia, kohtaan (meillä onkin sähköllä pelkkiä miehiä, olen viihtynyt seuran puolesta loistavasti - harmi vaan ettei ala tunnu omalta). AMK:ssa kun on se huono puoli, että opiskelutovereita ei saa valita itse. Vähän siis jännittää, että millainen luokka tulisi osumaan kohdalle.

Tuosta Environmental Engineeringistä, jos ymmärsin oikein niin se alkoi vasta 08, eli toinen sisäänotto vasta kyseessä. Eli ei ainakaan Myyrmäen EE:stä ole vielä kukaan valmistunut, tai jos on niin ei ole voinut olla työttömänä :)

Niin, no ei kai kovin monessa muussakaan paikassa opiskelukavereitaan saa itse valita, mutta ymmärrän mitä tarkoitat. Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että hyvin ulkomaalaisvoittoisessa luokassa kaikki hyväksytään sellaisina kuin ovat. En usko, että tulee olemaan ongelmia.

• opiskeija
        Nez kirjoitti:

Itse opiskelen ensimmäistä vuotta juuri tuolla myyrmäessä kemiantekniikkaa. Luokkamme on ollut oikein mukava ja ketään ei ole syrjitty. Tottakai pitää olla itsekin aktiivinen, eikä jättää ystävystymistä muille. Tyttöjä on luokallamme yli kymmenen ja kaikki ovat mukavia.

Kannattaa tiedostaa se, että kemiantekniikassa kemia aloitetaan aivan alusta, eli jos olet opiskellut pitkän kemian lukiossa ihan ok menestyksellä, ensimmäinen puoli vuotta on aika tylsä. Tuonne meinaan otetaan opiskelemaan henkilöitä, jotka eivät melkein tiedä mitään kemiasta.

Suurin osa opettajista on mukavia. Mutta on siellä niitä ilkeitä opettajia, jotka vaativat todella paljon yms. Työllisyys (opettajiemme mukaan) on hyvä, kaikki valmistuneet ovat työllistyneet hyvin. Kannattaa hakea. Itse kyllä haen muualle, koska haluan ehkäpä enemmän haasteita, ja suosittelen, että jos vaan suinkin rahkeet riittävät kannattaa hakea esim. aalto-yliopistoon kemiantekniikkaa tai jonnekin muuhun teknilliseen yliopistoon. Diplomi-insinööri koulutus antaa kuitenkin paremmat puitteet toimia työelämässä kuin pelkkä AMK-inssi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      154
      1776
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      324
      1450
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      140
      1089
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      965
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      908
    Aihe