Ketju katkesi

harvoin sahaava

Lautaa sahatessa ketju napsahti poikki
ei ole ennen sattunut. Onko harvinaista?

5

1394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkään epätavallista ole. Uus ketju ja homma jatkuu.

• katkee

mutta harvinaista, kerran löi käteen eikä ollut rukkasia mutta onneksi vetohampaan puolelta niin ei lähtenyt jänteitä matkaan, kipeetä teki kyllä

• Itselleni kävi samoin erään halvimman ketjumerkin kanssa ensimmäisen viilauksen jälkeen, toisella tankillisella, metsässä, aivan normaalissa rungon karsinnassa. Ei ollut minkäänlaista kampeamista, risua tai paksua oksaa,ja kuitenkin saha parkaisi ykskaks tyhjää. Minä äimänkäkenä! Mitä tämä on? Lunta oli onneksi sen verran vähän, että löysin pyhäinjäännökset. Siinä näytti käyneen niin, että halvan työvoiman maassa oli jäänyt liitoskohdan niittaus kesken ja se liitosvälin lenkkipari niitteineen katosi risukkoon. Jokseenkin täysin iskemätön halpaketju,ilman liitoslenkkejä löytyisi minultakin. Ostakaa! Ostakaa! Pois joutaisi minulta! Enpä muista katkenneen ketjun merkkiä, se oli kuitenkin halvempi, kuin Charlton, joka ei sekään pysty jäiseen puuhun. Tämä viesti saattaa kadota listasta, kun noita nimiä laitan. LUE ÄKKIÄ!

Ja sitten aiheeseen:

Halpaketjuja ei pidä ostaa! Toimivat ne tietenkin nimimerkkisi tapaisilla sunnuntaisahureilla, mutta jos sahataan jopa pakkasellakin, alle -20°C lämpötiloissa, eivät nuo halpaketjut pure juuri mitenkään jäiseen koivunrunkoon. Aivan sama miten lasket puruhammasta! Minulla on oma käsitykseni hyvästä ketjusta. Stihlillä on hyviä ketjuja ja Oregon on toinen pakkasellakin toimiva merkki. Minusta paras Oregon on se, jossa leikkuuhampaassa on äkkiväärä 90° mutka, terävällä kulmalla ketjua vaikkapa edestä katsoen; siis suorakulma,suorasivuisella hampaan kyljellä. En muista ulkoa sitä tyyppimerkintää, sekin kyllä löytyisi tuolta jostakin navetalta pakkauksen kyljestä. Siinä on ketju, joka ei kampea sivulle jäisessäkään puussa puolen tunnin sahuun jälkeen. Sunnuntaisahurit pärjäävät muillakin. Minäkään en ole edes ammattilainen, että älkää ammattilaisiksi itsenne lukevat räkänokat vetäkö hernettä nenään. En minä ole, kuin 60-luvulta lähtien metsätöissä räpeltänyt.

Mikä on sinusta hyvä ketju?

• muutama vuosi

sitten Carlton maailman parhaaksi teräketjuksi, että silleen. Ja testissä oli kaikki isot ketjuvalmistajat...
        Joku tykkää äiditä joku tyttärestä. Carlton, Oregon ja Windsor kaikki saman omistajan.

• on eroja

höylä,puoli ja täystaltta leikkuu hampaita riippuen sahaako jäistä/ sulaapuuta vai tarvitseeko pitkittäis sahaukseen esim.piha kalusteissa. kannattaa tutustua vaikka sti***n ketjuvalikoimaan, sieltä löytyy tasakarkaistut ketjut kaikkiin käyttötarpeisiin, eivätkä ole valmistettu halpatyövoimamaissa vaan saksa/itävalta alueella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      484
      3766
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2816
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      279
      2158
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      449
      2013
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1354
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1271
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1138
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      80
      1048
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      1019
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1018
    Aihe