Tänään luin lehdestä, että nuori tyttö oli sammunut tajuttomassa humalassa hankeen ja kuollut. Siksi kirjoitan nyt tänne teille nuorille.
Alkoholi on heikoille ja tyhmille. Se rappeuttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti ja vaikka juominen olisi nuorena hauskaa, se kostautuu vanhempana. Ja hauskuudesta voisin vielä sanoa, että on säälittävää jos pitää juoda pitääkseen hauskaa. Aluksi varmasti nuoret ajattelette, että juotte, jotta olisi entistä hauskempaa, mutta tajuatte pian, että juotte siksi, koska ette osaa pitää hauskaa ilman sitä.
Ihmisen tulee vaalia omaa elämäänsä ja pitää siitä huolta. Heikko ihminen turvautuu viinaan ja tuhoaa itseään, eli on siis huono ja tyhmä ihminen. Itse olen absolutisti; en ole koskaan juonut ja olen täydellisessä terveydessä. Olen kestänyt elämän ylä- ja alamäet täysin ilman viinaa ja olen siitä hyvin ylpeä. Voitko Sinä, lukijani, olla ylpeä siitä, miten olet kestänyt vaikeat aikasi? Jos vaikeina aikoina tartut pulloon, et koskaan pysty päästämään pullosta irti.
Varsinkin tytöt juovat nykyään paljon. Mielestäni alkoholi ei varsinkaan tytöille sovi, ja on sääli, että tytöt pilaavat itsensä alkoholilla. Minä en alkkis-tyttöjen kanssa seurustele.
Kohtuudella juominen on myös turhaa. Se on ainoastaan TAPA, joka opetellaan jo nuorella iällä, kun kaikki muutkin kaverit juovat. Säälittävää. Ihmisen tulee nousta kavereidensa mielipiteiden yläpuolelle tullakseen kunnon ihmiseksi. Päättäkää ITSE kokeiletteko päihteitä sosiaalisen paineen takia vai siksi, että haluatte. Lisäksi esitän kohtuujuojille kysymyksen: Te väitätte, että kohtuujuomiseen ei jää koukkuun, mutta oletteko koskaan kuulleet ihmisestä, joka olisi PÄÄTTÄNYT jäädä koukkuun viinaan? Ette varmaan. Koska viinaan jää koukkuun vahingossa.
Te, joita kirjoitukseni ärsytti: sammukaa hankeen :-). Minä jatkan ylpeänä elämääni terveenä ja pitkään. Eikä ihokaan sitten vanhana punoita.
Terv. sosiaalisen painostuksen ja kulttuurin tavat ylittänyt YLI-IHMINEN.
Alkoholi on heikoille
21
1399
Vastaukset
- safasfasfasfa
Kännissä on kivaa!
Alkoholi helpoittaa sosialisoitumista. Olen muuten ujo, mutta muutaman kaljan juotua juttu luistaa ihan eri tavalla, ja osaa nauttia siitä toisten ihmisten seurasta. Voi olla, että on säälittävää jos ei osaa pitää hauskaa ilman alkoholia, mutta mitäs vittua sitten? Ihminen tarvitsee päihteitä kestääkseen läpi synkän ja ikävän elämän.
Toki alkoholin liikakäyttö aiheuttaa terveydelle paljon haittaa (niin fyysiselle kuin henkisellekkin.) mutta esim. kerran kuukaudessa kännit on ihan OK. ja varmasti ihan hyväksi mielenterveyden kannalta.
Et vaikuta itse kovinkaan onnelliselta ihmiseltä.
Taitaa vaan itseäsi vituttaa kun olet valinnut nollalinjan?- asfasfasf
lisään vielä että viinaan koukkuun jääminen johtuu siitä että sitä juomista ei osata lopettaa, ja krapulaa ei uskalleta kohdata, vaan aletaan ottamaan "korjaussarjaa" ja siirrettään krapulaa aina seuraavalle päivälle..
- jokurandomm
Lol, olen ujojen ihmisten puolella, mut ai että viduttaa kaikki "juon ku oon niin ujo yyhyhyhyy...humalassa pystyn jutteleen Kirsti-Kyllikille ja pummimaan lisää juotavaa Erkki-Petteriltä, vaikka selvänä en ees uskaltais vilkasta niihin. Maanantaina juttelen ja naureskelen uusien hyvän(känni)päiväntuttujeni kanssa viikonlopusta. Emmä muutakaan keksis puhuu niille." Eikö tämä muka ole heikkoutta?
Ei ujous oo sairaus, jota täytyy "lääkitä" alkoholilla tai josta täytyy hankkiutua eroon heittäytymällä pelleksi. Sen kanssa oppii elämään ihan hyvin, kunhan saa itsetuntonsa kondikseen. Noh, monella ujous lähtee jo itsetunnon kohotuksella, mutta joillekin se jää, koska se on osa luonnetta. =)
Mä en näe mitään hyvää siinä, että joku on rOhKeE KäNnIsSä... Lol mikä saavutus. Paljon rohkeempaa lähestyy vastakkaista sukupuolta ihan omana itsenä. ;) Kännissä et ole oma itsesi.
- kerran......
joku oikeistolainen joka pitää itseään muita parempana. voisit pitää absolutismisi omana tietonasi ja elää siinä omassa upeassa maailmassasi tietämättä pätkääkään mitä täällä oikeasti tapahtuu ja on menoillaan.
alkoholin käyttö on monelle, myös allekirjoittaneelle vain keino viettää hyvää aikaa vkloppuisin ja sitä rataa. siitähän sinä et tiedä mitään, joten olet väärä ihminen puhumaan sen haitoista. ihmisillä jopa suomessa on kuin onkin järkeä pitää päihteisiin terve suhde.
ja mitä tulee sen nuoren tytön kuolemaan on erittäin valitettava tapaus. toivon vanhempien katsovan paremmin lastensa perään, missä mennään.
mutta turha on yleistää ja en suosittele aikuisille ihmisille asian saarnaamista.
oletko uskovainen? pelkäätkö todellisuutta? - pöööä
Se tyttö oli mun kaverin koulussa vähän aikaa.
Sen vanhemmat oli eronnu ja se oli eka asunu äitinsä luona, mut se oli siel ollu koulukiusattu, ni se muutti hesaan isänsä luo ja alotti koulun täällä.
Sit se sai kavereita ja oli ilonen, mut sen vanhemmat halus et se muuttaa takas äitinsä luo, mut se tyttö ei halunnu, koska se oli siel koulukiusattu.
Se sitte meni ja veti kännit ja sammu hankeen.
Halus ite tehä itsarin. - kuules
toi sun tekstis on kyllä aika paksua paskaa ja mikäli tosissas kirjotit niin myös melko itsekästä. joo siis en itekkään ole kännien kannalla, arvostan sitä että pystyy kaiken tän hälinän keskellä olla korkkaamatta kossua ja itellä menee raja ainakin sinä et sammuta ei, koska se on myrkytys tila. mutta ootko kuullu sellasesta tutkimuksesta missä verrattiin muutaman annoksen viikossa ottavia naisia täysin juomattomiin sisariin ja tulos oli positiivisempi terveyden kannalta muutaman viikossa ottaneilla. Ja kyse oli mistätahansa alkoholista, ei pelk. viinistä! eli ´vedä siitä johtopäätöksiä, pieni määrä ei tapa tervettä ihmistä!
mut kaljat vois kieltää kyl lailla, paskan makusta ja lihottavaaaa- Baldr
"mut kaljat vois kieltää kyl lailla, paskan makusta ja lihottavaaaa"
Ei ikinä! Kaljahan mitä mainioin juoma.
Aika moni muukin ruoka/juoma lihottaa, joten ei sitä sen takia voi kieltää. - asdasdasdasdasasddas
Ujous on mielestäsi heikkoutta, etkä arvosta viinasta saatua uskallusta luoda kontaktia uusiin ihmisiin yms.. Minua eikä varmasti monia muitakaan ujohkoja kiinnosta mielipiteesi.. Pointtihan tässä oli että humalassa on mukavaa, ja sen takia sitä etanolia kaadetaan kurkusta alas!
- asdasdasdasdasasddas
asdasdasdasdasasddas kirjoitti:
Ujous on mielestäsi heikkoutta, etkä arvosta viinasta saatua uskallusta luoda kontaktia uusiin ihmisiin yms.. Minua eikä varmasti monia muitakaan ujohkoja kiinnosta mielipiteesi.. Pointtihan tässä oli että humalassa on mukavaa, ja sen takia sitä etanolia kaadetaan kurkusta alas!
Tämä oli tarkoitettu siis henkilölle nimimerkillä "jokurandom"
- jokurandomm
asdasdasdasdasasddas kirjoitti:
Tarkoitin, että ujous itsessään ei ole heikkoutta. Heikkoutta on se, että yritetään vetää jotain roolia alkoholin kanssa. Valitettavasti tähän pelleilyyn sortuvat ovat usein ujoja.
Mutta aivan, en arvosta sellaisia kontaktinottoja. Pidän niitä säälittävinä, koska "kännissä on kivaa" -hauskanpidon taustalla on kuitenkin usein se sellaisen ihmisen oma epävarmuus. No, jonkun mielestä kännissä todella vilpittömästi on kivaa, ja siihen en voi sanoa mitään vastaan. Mutta liian moni feikkaa, tiedän sen. Nään sen niiden läpi. Haahaahaa. - suhullee
Baldr kirjoitti:
"mut kaljat vois kieltää kyl lailla, paskan makusta ja lihottavaaaa"
Ei ikinä! Kaljahan mitä mainioin juoma.
Aika moni muukin ruoka/juoma lihottaa, joten ei sitä sen takia voi kieltää.toki lihottaa, etenkin just alkoholijuomat mutta tämä oli vain oma mielipiteeni :P ja kun nuorilla tuntuu nää ja siiderit kuluvan eniten
- p8p
Arvostaisin mielipidettäsi täysin jos olisit kokeillut alkoholia. Et voi puhua niinkuin tietäisit jotain kokeilematta.
Ps. Sinä väität olevasi varma itsestäsi, mutta et uskalla kokeilla alkoholia.. Jäisitkö koukkuuun?- asfasfasfasf
se että useimmat kokevat humalatilan miellyttävänä, johtuu alkoholin tuomasta euforiasta (=mielihyvän tunteesta) sekä huvittavasta olotilasta. Kuten sanottu niin ei kannata puhua asioista joista ei ole omakohtaista kokemusta..
- dsaad
Monet sanovat että juovat hauskanpidon takia, vaikka luulen että asia on toisin. Minkä sille mahtaa kun nykyään nuorten elämä on perseestä
- kohta onneksi on sillä lama
leikkaa netin,pelien,hampurilaisten,hiihtolomien viettoa ja rajusti tulevaisuudessa.Sitten voit sanoa jotta on perseestä koko elämä.Ennen vain ei olleut mitään muuta ajanvietettä,kuin jotkut pirun puusta veistetyt lelut ja kehtaat väittää jotta elämä perseestä.Oot tileva sossupummi ja luuseri ainoa vaan jotta sossutuet on poistettu,kun sinulla niihin oikeus.
- hjjk
Ei parista kaljasta mitään haittaa oo. nytki juon koffilaista.
- sikamikanico
tiiäks et yleensä tollaset "terveellisesti elävät" on ne ensimmäiset jotka kuolee.. On se sitten joku syöpä tai muu sairaus. Elämässä pitää olla paheita jotta kroppa saa vähän rasitusta ja kestää siten pidempään.. oon ihan 100% varma että sulla on joku pahe myös :)
- okasddsa
NO KYYNEL!
- Pakko kommentoida
Tänään luin lehdestä, että nuori tyttö oli sammunut tajuttomassa humalassa hankeen ja kuollut. Siksi kirjoitan nyt tänne teille nuorille.
Selvä, että luit. Niinpä luin minäkin. Tuliko mieleesi, että tämä oli tarkoituksellinen itsemurha?
Alkoholi on heikoille ja tyhmille. Se rappeuttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti ja vaikka juominen olisi nuorena hauskaa, se kostautuu vanhempana.
Kyllä, alkoholi on tietyllä tavalla heikoille ja tyhmille, mutta jokainen ihminen on omalla tavallaan tyhmä. Sinä myös. - jatketaan...
Alkoholi on heikoille ja tyhmille. Se rappeuttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti ja vaikka juominen olisi nuorena hauskaa, se kostautuu vanhempana.
Henkisesti alkoholi rappeuttaa silloin, jos ei pysty elämään ilman alkoholia. Fyysisesti alkoholi rappeuttaa jos sitä käyttää liikaa, mutta tutkimusten mukaan punaviini pieninä määrinä parantaa terveyttä. Milläköhän tavalla se juominen kostautuu vanhempana? Niin aivosoluja on tuhoutunut? Kuule, eiköhän ne aivosolut tuhoudu muutenkin.
Ja hauskuudesta voisin vielä sanoa, että on säälittävää jos pitää juoda pitääkseen hauskaa. Aluksi varmasti nuoret ajattelette, että juotte, jotta olisi entistä hauskempaa, mutta tajuatte pian, että juotte siksi, koska ette osaa pitää hauskaa ilman sitä.
Jos pitää juoda pitääkseen hauskaa, se on oikeasti säälittävää. Olen samaa mieltä kanssasi.
Minä olen juonut alkoholia ja kyllä mä osaan pitää hauskaa ilman alkoholia, sekä alkoholin kanssa. Alkoholi riippuvuus on asia erikseen, kuin KOHTUU juominen.
Ihmisen tulee vaalia omaa elämäänsä ja pitää siitä huolta. Heikko ihminen turvautuu viinaan ja tuhoaa itseään, eli on siis huono ja tyhmä ihminen. Itse olen absolutisti; en ole koskaan juonut ja olen täydellisessä terveydessä.
Ei ihmisen tule vaalia omaa elämäänsä, jos minä en tahdo elää enää, niin miksi vaalisin elämääni? JOkainen kuolee kuitenkin.
Ymmärrän toki, jos joku haluaa vaalia elämää ja pitää huolta elämästään.
Niin ehkä viinaan turvautuminen on heikkoutta, mutta vain alkoholi ongelmaiset turvautuvat viinaan, muut ottavat alkoholia sen verran kuin tahtovat. On myös hyvin monia muita tapoja tuhota itseään, kuin viina. Määrittele minulle tyhmä. Asia joka on minun mielestäni tyhmä voi olla sinun mielestäsi hyvinkin fiksua ja asia joka minusta on fiksua voi olla sinusta hyvinkin tyhmää. Tyhmyys on liukuva käsite. Voisit määritellä mitä tarkoitat täydellisellä terveydellä? Täydellinenhän meistä ei kukaan ole.
Jos olet absolutisti, miksi kirjoitat kuin alkoholi ongelmasta parantunut ihminen? Tietysti se on hienoa, että olet absolutisti.
Olen kestänyt elämän ylä- ja alamäet täysin ilman viinaa ja olen siitä hyvin ylpeä. Voitko Sinä, lukijani, olla ylpeä siitä, miten olet kestänyt vaikeat aikasi? Jos vaikeina aikoina tartut pulloon, et koskaan pysty päästämään pullosta irti.
Hienoa, että olet kestänyt elämäsi ilman viinaa ja hienoa, että olet ylpeä siitä. On syytäkin olla. Kerroppa minulle miten kestit nämä ylä ja alamäet? Otathan huomioon, että ihminen voi tuhota itseään hyvin monin eri tavoin.
Kyllä, minä voin ollla ylpeä miten olen kestänyt vaikeat aikani. Ja ei, en käyttänyt viinaa.
Pullosta on ehkä hyvin vaikea päästä irti, en tiedä, koska ei ole henkilökohtaista kokemusta. Tunnen kuitenkin muutamia entisiä alkoholisteja ja kyllä, he ovat päässeet irti pullosta. Miksen minäkin osaisi päästää pullosta irti?
Varsinkin tytöt juovat nykyään paljon. Mielestäni alkoholi ei varsinkaan tytöille sovi, ja on sääli, että tytöt pilaavat itsensä alkoholilla. Minä en alkkis-tyttöjen kanssa seurustele.
Tytöt juovat paljon, niin juovat pojatkin.
Ihan yhtä huonosti alkoholi sopii pojillekkin.
Älä seurustele alkkis tyttöjen kanssa, mutta kerro miksi oletat että jokainen ihminen joka käyttää alkoholia oikeasti kohtuudella olisi alkoholisti?
Kohtuudella juominen on myös turhaa. Se on ainoastaan TAPA, joka opetellaan jo nuorella iällä, kun kaikki muutkin kaverit juovat. Säälittävää. Ihmisen tulee nousta kavereidensa mielipiteiden yläpuolelle tullakseen kunnon ihmiseksi.
Ehkä kohtuudella juominen on turhaa, en kiistä ja ehkäpä se on tapa, mutta jokaisella ihmisillä on tapoja. Sinullakin on varmasti monia tapoja.
Minä en ole opetellut juomista sen takia kun kaikki muutkin, ainoastaan kokeilun halusta, jota jokaiselta nuorelta löytyy.
Minä olen mielestäni monessakin asiassa kavereideni mielipiteiteni "yläpuolella", mutta en kuitenkaan sanoisi olevani parempi kuin he tai sanoisi, että mielepiteeni olisivat parempia, fiksumpia tai aikuisempia kuin heidän. Kunnon ihminen on myös laaja käsite. Maailmassa on miljardeja ihmisiä ja jokaisella heillä on oma maailmankatsomus, joten jokaisella on oma käsitys "kunnon" ihmisestä. Sinä et voi ylestää, että minkälainen ihminen on "kunnon" ihminen. Voit toki kertoa minkälainen ihminen on sinun mielestäsi kunnon ihminen.
Päättäkää ITSE kokeiletteko päihteitä sosiaalisen paineen takia vai siksi, että haluatte. Lisäksi esitän kohtuujuojille kysymyksen: Te väitätte, että kohtuujuomiseen ei jää koukkuun, mutta oletteko koskaan kuulleet ihmisestä, joka olisi PÄÄTTÄNYT jäädä koukkuun viinaan? Ette varmaan. Koska viinaan jää koukkuun vahingossa.
Kyllä, minä päätin aivan 100% itse, halusin kokeilla. En ole koskaan kuullut ihmisestä joka on päättänyt jäädä koukkuun viinaan, mutta mistä tietäisin jos se on ollut jonkun ääneen sanomaton tarkoitus?
Te, joita kirjoitukseni ärsytti: sammukaa hankeen :-). Minä jatkan ylpeänä elämääni terveenä ja pitkään. Eikä ihokaan sitten vanhana punoita.
Ei kirjoituksesi varsinaisesti ärsyttänyt, tahdoin vain kertoa oman mielipiteeni asioista.
Juu, enpä taida hankeen sammua tai muualle :)
Niin, ei iho vanhana punoita, ellet satu saamaan jotain ihosairautta tai ihosi muuten vanhene ja ala sitä myöten punoittaa.
Terveisin: Oman mielipiteensä ilmaiseva ja itseään tasa-arvoisena muiden kanssa pitävä ihminen. - just just
En jaksanut lukea tekstiäsi loppuun, mutta alkoholi yleensä elämä on tehty nautittavaksi. Liian nuorena juominen on kuitenkin aivan tyhmää, Suomessa alkoholi ikä on käytännössä 16 vaikka laissa lukeekin 18.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096556Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884191L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453509TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72891Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251501- 66918
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55903- 9889
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193868Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47849