MiniDv kasetilta dvd:lle

-?-

Olisiko ketään ystävällistä ihmistä, joka kertoisi kuinka saan Canonin Mv400 mallisesta digitaalivideokamerasta poltettua kasetit dvd:lle. Yritin jo tallentavan dvd laitteen kanssa mutta poltettu dvd ei toiminut missään muussa kuin ko. laitteessa. Tarvitsenko jonkun erillisen johdon? Yritin ns. kolmipää johdolla jolla voi kytkeä kameran telkkaan, mutta lopputulos oli vähän riittämätön... Vastauksista jo etukäteen kiitollinen!

9

4074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas,

      DVDn kun finalisoi, niin johan toimii muuallakin.

    • kolmipäinen soppakauha

      DV kasetti on, kuten nimikin sanoo, digitaalinen joten paras laatu saadaan kun digitaalinen signaali käsitellään digitaalisesti eli muutetaan mpeg2-muotoon ja poltetaan DVD-levylle niinikään digitaalisena.

      Parasta jälkeä tulee tietokoneen ja editointiohjelman kanssa mutta Firewire-liitännällä varustettu polttava DVD-soitin tekee käytännössä yhtä hyvää jälkeä jos valitset DVD-tallentimesta (toiseksi) parhaan laadun jolla yhdelle levylle poltetaan tunti joten DV-kasetti menee päittäin yhdelle lätylle.

      Se levy pitää sitten sulkea minkä jälkeen se toimii kaikissa DVD-soittimissa. Käytä vain DVD-R tai DVD R levyjä äläkä mitään -RW tai RW virityksiä.

      Tarvitset siis Firewire-kaapelin jollaisen saa nykyään vaikka Citymarketista. Katso että Firewire-kaapelin molemmissa päissä on miniliitin koska noita on kahta kokoa kuten USB-liittimiäkin. Käsittääkseni kaikissa DV-nauhureissa on Firewire-liitin digitaaliselle lähdölle mutta halvimmissa polttavissa DVD-soittimissa ole Firewire-tuloa. Jos näin on niin voivoi. Sitten vaan DV-soitin tietokoneen Firewire-porttin kiinni ja sopiva polttosofta koneeseen.

      Se kolmipäinen kaapeli siirtää kuvan ja äänisignaalin analogisena ja mikä pahinta, kuvasignaali muuunnetaan yhtä piuhaa pitkin kulkevaksi videosignaaliksi joka on surkein mahdollinen vaihtoehto. Kuvan laatu ei siis tuon kaapelin takia voi olla kuin VHS-nauhurin tasoa.

      • tekniikan ihmelapsi

        Kiitos tyhjentävästä vastauksesta! Johan tuon blondikin tajusi:-) Samansuuntaisia ohjeita sain Gigantista, mut nyt nekin meni paremmin järkeen. Kiitos ja kumarrus!


      • Lilla Girl

        mulla on sellainen joku halpismalli, jossa ei ole esim. USB-liitäntää. Siinä on AV ja DV-johdonpaikat. Eikä meillä ole tallentavaa DVD-soitinta. Onko olemassa jotain putiikkeja, joissa niitä saisi poltettua? Mulla on puolitoistatuntinen leffapätkä, jota ei saa ulos -.-'...


      • Lilla Girl kirjoitti:

        mulla on sellainen joku halpismalli, jossa ei ole esim. USB-liitäntää. Siinä on AV ja DV-johdonpaikat. Eikä meillä ole tallentavaa DVD-soitinta. Onko olemassa jotain putiikkeja, joissa niitä saisi poltettua? Mulla on puolitoistatuntinen leffapätkä, jota ei saa ulos -.-'...

        Liitä kamera DV liittimellä firewire kaapelilla tietokoneen vastaavaan liittimeen.
        Sitten Windows Movie Maker ohjelmalla voit tuoda videon tietokoneelle.
        Jos tietokoneesi käyttöjärjestelmänä on Vista, sillä voit myös polttaa videon DVD-levyle.
        Onhan se mahdollista teettää liikkeessäkin, mutta osaavat ottaa siitä melkoista hintaa.


      • jooniin
        digikummi kirjoitti:

        Liitä kamera DV liittimellä firewire kaapelilla tietokoneen vastaavaan liittimeen.
        Sitten Windows Movie Maker ohjelmalla voit tuoda videon tietokoneelle.
        Jos tietokoneesi käyttöjärjestelmänä on Vista, sillä voit myös polttaa videon DVD-levyle.
        Onhan se mahdollista teettää liikkeessäkin, mutta osaavat ottaa siitä melkoista hintaa.

        siirrätin vanhat minidv-kuvauskasetit yrityksellä dvd-levyille ja kovalevylle. Hintaa isolle kasalle kasetteja tuli jotain 10-15 euroa kappaleelta sis. levyt ja verot.

        Ei minusta kovinkaan kallista, kun esim. just kävin parturissa 20minuuttia ja 20 euroa


      • jooniin kirjoitti:

        siirrätin vanhat minidv-kuvauskasetit yrityksellä dvd-levyille ja kovalevylle. Hintaa isolle kasalle kasetteja tuli jotain 10-15 euroa kappaleelta sis. levyt ja verot.

        Ei minusta kovinkaan kallista, kun esim. just kävin parturissa 20minuuttia ja 20 euroa

        Kun siirtää itse mini-DV kastilta videot tietokoneen kovalevylle se ei maksa oikeastaa mitään, vie vain aikaa.
        DVD:lle siirto maksaa sen mitä tyhjä levy maksaa, noin 50 senttiä kappale. Sille menee noin yksi kasetillinen videoa.
        Minä yleensä myös samalla editoin omat kuvaamani videot, että muutkin jaksaa niitä katsoa.


      • näin se menee
        digikummi kirjoitti:

        Kun siirtää itse mini-DV kastilta videot tietokoneen kovalevylle se ei maksa oikeastaa mitään, vie vain aikaa.
        DVD:lle siirto maksaa sen mitä tyhjä levy maksaa, noin 50 senttiä kappale. Sille menee noin yksi kasetillinen videoa.
        Minä yleensä myös samalla editoin omat kuvaamani videot, että muutkin jaksaa niitä katsoa.

        jotkut käyvät ravintoloissakin, vaikka osaavat itsekkin kokata...


      • tpi
        digikummi kirjoitti:

        Kun siirtää itse mini-DV kastilta videot tietokoneen kovalevylle se ei maksa oikeastaa mitään, vie vain aikaa.
        DVD:lle siirto maksaa sen mitä tyhjä levy maksaa, noin 50 senttiä kappale. Sille menee noin yksi kasetillinen videoa.
        Minä yleensä myös samalla editoin omat kuvaamani videot, että muutkin jaksaa niitä katsoa.

        noita teosto-verollisia DVD-levyjä osta, etenkin kun poltat omatekemiä talletuksia niihin. Silloin ei ole mitään edes moraalista velvollisuutta tukea täkäläistä mafiaa, vaan kannattaa tilata levyt Nierlestä tai verkkokaupan Tallinnan toimipisteestä. Tyhjät levyt ovat noista lähteistä tilattuna enemmän kuin puolta halvempia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      214
      35078
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      269
      22437
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      444
      11274
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      84
      8421
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      29
      6711
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5201
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      199
      4135
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      47
      1982
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      35
      1883
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1647
    Aihe