Rakkautemme

Rakkautemme loiste
kaunis kuin tähtitaivas
sydämiemme tuike
puhdas, aito ja raikas.

Rakkautemme huone
kaunis kuin taivaan sini
tunnelmaa tuova
aina avoin lämmin syli.

Rakkautemme väri
kaunis kuin iltarusko taivaan
monivivahteinen uni
askelma unelmien laivaan.

Rakkautemme
syvä kiintymys ja palo
henkeäsalpaava
kuin yön tumma taivas

ripaus jännitystä
luonteeltaan jalo
rakkaus ylimmillään
kuin rikastuttava kaivos.

15

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaus on ihana asia ja kauniisti kuvaat runossasi sydämen suurta tunnetta...

      • Rakkaus on ihana asia ja kaunis sana,
        kunpa muistaisimme sen jokainen päivä
        ja olla rakastavalla asenteella kaikkia kohtaan.

        Kiitos jasnina, sanasi lämmittivät mieltäni. :)


    • lindalinda1

      Sinulta jälleen rakkauden eri elementeistä.

      Ja vaikka tähtitaivas ja taivaan sini ovatkin
      melko kliseisiä rakkausrunojen sidosaineita, ne
      sopivat mielestäni tähän runoosi oikein hyvin.

      Kunpa saisin itsekin taas rakkausrunojen päästä
      kiinni, vaikealta se tuntuu juuri nyt kuitenkin.
      Kirjoittaa pitää, mutta rakkaus ei näytä parhaita
      puoliaan minulle tänään, tai sitten en vain löy-
      dä sitä tästä päivästä.

      Onneksi täällä on niin monta, joiden herkkää
      tekstiä voi käydä vastapainoksi edes lukemassa.

      Kiitos Sinulle lukuhetkestä.

      • Tiedän että taivaskuviot ovat kliseitä runoissa,
        mutta oli tarkoituskin tieten tahtoen kuvailla
        rakkautta taivaan merkein ja värein tässä runossa.

        Olen ottanut runossa mukaan
        tahtitaivaan
        taivaan sinen
        iltaruskon ja
        kuin myös yön tumman taivaan
        joilla yritin kuvailla rakkautta eri muodoin.

        Siksi nämä kliseet tässä runossa. :)
        Kiitos huomionosoituksesta runoani kohtaan. ;)


    • Nyt on vaikeaa sanoa mitään oikein
      järkevää ja tai uutta rakkauden
      rintamilta.
      Omistetaan tämä meidän uudelle
      omalle sukupolvellemme,jotka
      ovat löytäneet omat
      elämän tähtensä että heidän
      omille lapsilleen.

      Siinä sivussa saamme mekin
      jakaa heidän tunnettaan.

      • Mielellään, omistetaan tämän runon sanoma kaikille.
        Viljelkäämme rakkautta, antakaamme kaikkialle.
        Olkaamme kuin yhtä perhettä niin täällä, kuin
        jokaisen henk.koht. perheemme ja lastemme perheet.

        Tänään täällä, ehkä viikonloppuna lisää, kiitos kommentistasi. :)


      • diinaliin1 kirjoitti:

        Mielellään, omistetaan tämän runon sanoma kaikille.
        Viljelkäämme rakkautta, antakaamme kaikkialle.
        Olkaamme kuin yhtä perhettä niin täällä, kuin
        jokaisen henk.koht. perheemme ja lastemme perheet.

        Tänään täällä, ehkä viikonloppuna lisää, kiitos kommentistasi. :)

        Kun maailma on tarpeeksi
        pieni niin silloin on
        lämpökin läheisempää
        ja sitä voi
        koskettaa

        Rakkauttaan
        elämään.

        Halaukseni Sinulle.


      • dolan kirjoitti:

        Kun maailma on tarpeeksi
        pieni niin silloin on
        lämpökin läheisempää
        ja sitä voi
        koskettaa

        Rakkauttaan
        elämään.

        Halaukseni Sinulle.

        kiittää ja olla samaa mieltä kanssasi,
        jos maailma olisi pienempi, niin ehkä
        silloin todellakin lämpö olisi läheisempää.

        Kiitos ja hmm… jos uskaltautuisin… no jaa, kiiitoos! ;)


      • diinaliin1 kirjoitti:

        kiittää ja olla samaa mieltä kanssasi,
        jos maailma olisi pienempi, niin ehkä
        silloin todellakin lämpö olisi läheisempää.

        Kiitos ja hmm… jos uskaltautuisin… no jaa, kiiitoos! ;)

        Tuon minkä kirjoitin tuli mieleeni
        kuin pieni salamanisku -toteamukseni,
        joka syntyi kaiken tämän maailman
        kuin eri ihmisväestön ja monien muiden
        tekijöiden myötä tähän eräänlaiseksi
        mielipiteeksi keskuuteemme.

        Jos Sinulla on jotain mielessäsi,rohkaise
        vain mielesi ja kerro/-kirjoita,tiedät
        minne,sillä mielelläni luen että vastaan.

        Kiitos myös Sinulle
        ja voi hyvin että
        tapaamisiin.


    • tomppa2006

      ...kauneus sopii todella hyvin rakkausrunoon, luonnollisesti...

      Hienosti olet löytänyt oikeat sanat. Kaunis.

      Tykkäsin.

      • Totta, kauneushan on rakkausrunojen ydin,
        kaikki kaunis on rakkautta.

        Kiitos ja kiva jos pidit, lämmitti mieltäni. :)


    • padme_amidala

      ..hieno runo kauniista rakkaudesta, ettei vaan olisi Diinaliin nyt vakavasti rakastunut.
      Tuosta lopusta erityisesti pidin :
      "ripaus jännitystä
      luonteeltaan jalo
      rakkaus ylimmillään
      kuin rikastuttava kaivos. "
      Elämää rikastuttava ja voimaa antava, sekä sitten hiukan kihelmöivää jännitystä, sitähän se on : )

      Kiitos hienosta lukuhetkestä : )

      • Joskus vaikea saada näitä viestejä lähtemään.

        Jaa, että minäkö rakastunut, hmm… no ei minulla
        valittamistakaan ole, mutta kun näitä rakkautta
        tihkuvia runoja on niin hauska kirjoitella. :)

        Kiitos sanoistasi ja kiva jos löysit jotain mistä pidit! :)


    • Mysteriet

      Pidän siitä kun asioita sanotaan juuri niin kuin ne ovat!

      Runosi on kuin kiveenhakattu - hienoa

      • Runo on kuin kiveen hakattu, voih, olipa hienosti sanottu.

        Kiitos Mysteriet, kuinka vähin sanoin voi sanoa paljon.
        Sanasi ilahduttivat ja lämmittivät mieltäni. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe