Allergiatestit?

mitenkäsne

Mitenkäs nykyään tehdään allergiatestit ja mitä niillä testataan, eli siis onko aina joku vakio setti mitä testataan vai voiko pyytää että testataan joku tietty aine?
Miten kunnallisella pääsee allergiatestiin? Jos käy verikokeessa voiko pyytää samalla että tehtäisiin allergiatestikin samasta verestä? että ei tarvitsisi ottaa verta kahta kertaa kun ei se ole helppoa.

8

4975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä80

Ruoka-aineet ja siitepölyt, eläimet testataan pistokokeilla käsivarren iholle. Yleensä aloitetaan perustestisarjasta, joka on kaikille sama.
      Kosketusallergiat, kuten nikkeli, hartsit yms. testataan selässä pidettävillä lapputesteillä. Näissäkin taitaa olla jokin perussarja, josta lähtee liikkeelle.

Toki, jos epäilet esim. töissä altistuvasi tietylle aineelle jota ei perussarjassa ole, niin kannattaa keskustella sen ottamisesta mukaan testeihin.

En tiedä miten julkisella puolella, mutta ainakin yksityisellä rahalla saa mitä haluaa. Minulta on otettu prick testi mm. katkaravusta, kun itse halusin varmistuksen.

Verikokeestakin allergiatestejä voidaan ottaa, muut varmasti osaavat valaista, missä tilanteessa näin tehdään?

• Yks vaan

Rahalla saa esim. tällaiset laajat testit. Tutkitaan verikokeesta vasta-aineet.

• Yks vaan

• vatsavaivat
        Yks vaan kirjoitti:

http://www.mdd.fi/Pages/allergia.html

Onko sulla jotain hajua,miten paljon nuo testit mahtaa maksaa?Jos ei ihan tolkuttomia,niin itse vaikka maksan siitä,ettei tarvi terveyskeskukseen nykyisellä kotipaikallani mennä..Sitäpaitsi ei pääse kuin työaikaan,joka on yksityisyrittäjälle kurjaa.

• Yks vaan
        vatsavaivat kirjoitti:

Onko sulla jotain hajua,miten paljon nuo testit mahtaa maksaa?Jos ei ihan tolkuttomia,niin itse vaikka maksan siitä,ettei tarvi terveyskeskukseen nykyisellä kotipaikallani mennä..Sitäpaitsi ei pääse kuin työaikaan,joka on yksityisyrittäjälle kurjaa.

Kannattaa kysyä hinnat suoraan firmasta. Yhteyshenkilö Timo Lehto [email protected]

Puhelinnumerokin on sivulla
        http://www.mdd.fi/index.html

Siitä on niin monia vuosia, kun teetin nuo testit, että en enää tarkkaan muista ja hinnathan yleensä nousevat. Ei ne niin mahdottomia maksaneet.

• äskeinen
        Yks vaan kirjoitti:

Kannattaa kysyä hinnat suoraan firmasta. Yhteyshenkilö Timo Lehto [email protected]

Puhelinnumerokin on sivulla
        http://www.mdd.fi/index.html

Siitä on niin monia vuosia, kun teetin nuo testit, että en enää tarkkaan muista ja hinnathan yleensä nousevat. Ei ne niin mahdottomia maksaneet.

katsoin sivun huonosti,enkä huomannut yhteystietoja.En edes katsonut,missä paikka on,luin vain testeistä.Eli varmaan muutkin tekee,jos tuo ei ole Tampereella.

• Yks vaan
        äskeinen kirjoitti:

katsoin sivun huonosti,enkä huomannut yhteystietoja.En edes katsonut,missä paikka on,luin vain testeistä.Eli varmaan muutkin tekee,jos tuo ei ole Tampereella.

Verikokeet voi ottaa missä tahansa lääkäriasemalla, mutta ne pitää lähettää pikalähetyksenä MDD:lle juuri MDD:n ilmoittamana aikana. Pitää keritä sopivasti USA:n lentokoneeseen. Analyysi tehdään USA:ssa.

• ei onnistu

Julkisella puolella pyydä mitä pyydät, mutta ei onnistu. Jos lääkäri ei ole siitä määräystä antanut, eipä onnistu. Ja kun määräys on annettu, ne otetaan heidän sääntöjen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe