Kani murjottaa kynsien leikkuun jälkeen :( Mitä teen vääein?

PupuTupunaq

Tiedän, että kanini ei todellakaan pidä kynsien leikkuusta. Olen yrittänyt siitä asti, kun kani tuli taloon(marraskuusta) totuttaa sitä kynssien leikkuuteen,mutta kani vain pyristelee ja kynnet raapivat. Seuraavina jopa kahtena päivänä kani murjottaa. e menee huoneen nojatuolin alle j akyyristelee peloissaa siellä. Miten saisin kanin edes jotenkin pitämään enenmmän kynsien leikkuusta. Täläkin hetkellä kani on viereisessä huoneessa murjottamassa :'(

5

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm86

niin mulla on ihan sama ongelma... en ole ikinä pystynyt leikkaamaan kanini kynsiä ns. oikealla tavalla!!! koska se ei pysy sekunttiakaan sylissä joko puree tai raapii ja rimpuilee niin paljon ettei sitä voi pitää kiinni.Kyllä tää asia mua ainakin stressaa tosi paljon. soitin eläinlääkärille niin se sano että se voi leikata ne jos itse pidän kiinni :D eihän mulla siinä kynsien leikkaamisessa ole ongelmaa vaan kiinni pitämisessä!!!!! eli turha sinnekkään viedä. mä leikkaan aina ihme tavalla milloin milläkin tekniikalla niitä..:D ei hyvin mene...

• ---

täälläkin sama juttu, kani on erittäin arka.....

• pupu-puputtaja
        --- kirjoitti:

täälläkin sama juttu, kani on erittäin arka.....

Oottekos kokeillu että joku toinen pitää sylissä ja leikkaat? Kyllä meidän kanit on ainakin kynsien leikkuuseen oppineet... Antakaa vaikka kynsien leikkuun jälkeen jotain herkkua tai päästätte vapaana juoksentelemaan tai jotain:DD Itselläni ei tätä ongelmaa ole koskaan ollut

• randommmm

mulla on ollu kolme kania joista kaikki oli tosi arkoja kynsienleikkuun suhteen. Oon sitten aina saanut apua siinä leikkaamisessa, joku toinen pitää tukevasti kiinni ja laittaa vaikka kanin pään rätin tms. alle että se tuntis olevansa turvassa (luonnossakin jänikset tunkee pään puskaan ja luulee et on piilossa kokonaan) ja ite leikkaan. Sit tietenki palkitsin sen jälkeen ku aika lailla ne niitä saksia pelkäs. Juu tien vähä myöhässä mut siltä varalta et joku kaipaa neuvoja ja eksyy tätä lukeen :P

• kipparimiisu&hulda

Ei auta kuin opettaa. Mulle ei ole kertaakaan sattunut kymmenen vuoden kaniharrastuksen aikana niin ettei kani anna leikata kynsiään. Jos leikkaa yksin on helpoin laittaa kani selälleen jalkojen päälle. Kun kani kääntyy, kääntää sen takaisin selälleen ja jatkaa sitä että pysyy siinä. Leikkelyä kääntelyn lomassa mikäli ehtii. Nuorin kanini oli kersana paha pyörimään (kuin mikäkin vimpula), mutta nykyään lötköttää selällään, eikä käänny kuin korkeintaan pari kertaa koko operaation aikana. Ei pidä antaa periksi, sillä kani oppii siihen että rimpuilemalla pääsee pälkähästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1415
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1389
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1235
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      960
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      927
    Aihe