Kuka teistä on kokenut tämän seuroissa takaraivoihin taottavan "emme halua"-listan siunaukselliseksi. Tiedämme, että aina on olemassa niitä ihmisiä, joiden oma "en halua"-lista ei kaikin osin täsmää seurakunnan "emme halua"-listan kanssa.
Tämä "emme halua"-lista kattaa koko vanhoillislestadiolaisuuden ja tätä ylläpitää SRK. Puhujain kokouksissa yms. tärkeissä kokouksissa päätetään, mihin suuntaan "emme halua"-listaa viedään. Viedäänkö tiukempaan, vai vapaampaan suuntaan. Mitä kohtia muutetaan jne. Oletteko kokeneet "emme halua"-listan siunauksellisena ja täsrmääkö se sinun oman "en halua"-listan kanssa? Jos ei, miten pitäisi menetellä?
"emme halua"-listan siunauksellisuus
4
261
Vastaukset
- YLLÄPITO HO HOIIIiiiiiiiiii...
missä sefu? onko sitä?
APUVAAA, joko hakopajalainen taas spämmää- eikö termejä saa kopioida?
Hä? Onhan täällä kopioitu myös minun lanseeraamaa VAIN ME oppia.
- ok, anteeksi (ohessa copy)
eikö termejä saa kopioida? kirjoitti:
Hä? Onhan täällä kopioitu myös minun lanseeraamaa VAIN ME oppia.
törmäsin
Kirjoittanut: tällaiseen viestiin 10.2.2009 klo 01.11
Ilmeisesti kyseessä naishenkilö?
Kuulehan admata.
Kirjoittanut: Aloittaja 8.2.2009 klo 19.47
Ensinnäkin, täällä on sääntöjenmukainen oikeus kirjoittaa ilman vakionimimerkkiä, eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista.
En ota vakionikkiä, koska en halua itselleni mitään palstaroolia. Itse vastaan sanomisistani Jumalan edessä. Teetkö sinä niin?
Sinä haluat, että kaikilla kirjoittajilla olisi vakionimimerkki, koska muuten vainoharhaisesti kuvittelet heitä ties miksi. Se on sinun oma vaivasi, ja on rumaa kaataa se muiden niskaan. Muiden pitäisi luopua oikeuksistaan ja olla sinulle mieliksi sinun vaivasi takia, josta et ota itse vastuuta.
En viitsi tässä enää ruveta enempää sanomaan, ETTEN OLE TUO OULUN KOKOUKSESSA OLLUT, koska olen sen moneen kertaan jo ilmaissut.
Samoin tuo kokouksessa ollut ilmaisi siinä linkitetyssä ketjussa, ettei ole kirjoittanut minun viestejäni.
Tästä huolimatta väitit törkeästi Hakomajassa, että olemme sama henkilö, ja käytit tätä valhettasi omien tarkoitusperiesi ajamiseen.
Lisäksi lainasit sinne keskustelua niin, että siitä sai aivan tarkoituksella väärän käsityksen. Et näyttänyt sananvaihdon loppupäätä, koska se olisi ollut sinulle epäedullista.
Tuollainen on törkeää ja raukkamaista toimintaa, mutta itse siitä omassatunnossasi vastaat.
- räkä ja roiskis
puhujan esimerkin mukaan kaikkien vl-uskovaisten tehdä ja toimia, sekä olla kiinnostuneita myös samoista asioista ja harrastuksista? Niistä synnittömiksi julistetuista?
Tuntuu, että lähes kaikki vl-lapset kuuntelevat lauantai-aamun lastentoivekonserttia. Eihän siinä mitään pahaa kyllä, lastenlauluja niin harvoin kuulee radiosta, mutta onko rytmimusiikki jo poistettu pannasta?
Erikoisesti vl-naiset ovat olleet kiinnostuneita radioteatterin Knalli ja sateenvarjosarjan kuuntelemisesta, ym. radioteatterin kuunnelmista, mutta entäpä jos näitä syntisiä näyttelijöitä ei olisikaan teattereissa? Jos me tavalliset tallaajat emme niissä ollenkaan kävisi? Tekisivätkö vl-uskovaiset omaa "sallittua" ohjelmaa radioon, tai peräti perustaisivat oman kanavan?
Miehet näyttävät lukevat Tex Willereitä, jotka roskalehtinä ennen pidettiin, ja käyvät ainakin kerran kesässä Tenolla kalastamassa. Jopa sunnuntaina siellä ryöjäytyvät!
Vl-uskovaiset näyttävät harrastavan myös luontoretkillä käymistä ja lintusten tarkkailua.
Nuoret pojat pelaavat sählyä ja jääkiekkoakin, mutta omissa porukoissaan, ettei synti tartu? jne...
Eikö siis ole "oikein uskovainen", jos ei tee kaikessa lauman perässä? Entä jos nuo em. asiat ovatkin syntiä jonkun vl-uskovaisen mielestä? Onko hänellä liian tiukka omatunto ja väärä oppi?
Television katsominen ei näytä enää olevan tuttavapiirissäni ollenkaan synti, ei ainakaan työpaikalla ja netissä. Kaipa ne kansanedustajat sitä niin kovasti tarvitsivat, että tavalliselta uskonrahvaaltakaan sitä ei voi enää kieltää.
Ja vaikka kuinka suurperheiset vl-äidit väittävät nyt, että he "eivät halua" ehkäistä, niin pienikin SRK:n suunnalta tuleva myönnytys menee varmasti ohi heidän omatuntojensa äänen.
Onhan se "Jumalan seurakunnan" kanta kaikissa asioissa kuitenkin tärkeämpi, ja "totuuden patsas ja perustus". Omatunto on silloin sivuseikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras951501Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva200948- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29760Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60693