Onko normaalia että valkovuoto on kestänyt jo vuoden eikä vieläkään kuukautiset oo alkanu?
KUUKAUTISIA EI OO JA OON JO 14
5
407
Vastaukset
- minä vaan
Ihan normaalia on. Tytöillä murrosikä on muistaakseni noin 11-16 vuotiaana, joten jos ei ole 16 vuotiaana vielä alkanut niin sitten pitää kääntyä jo lääkärin puoleen. Eikö ouluss yhtään opeteta näitä kun noin huolissasi olet? Meillä ainakin oli ala-asteella kutosella yksi päivä omistettu ihan vain kaikenlaiselle valistukselle, ylä-asteella toinen samanlainen ja siihen vielä terveystiedon tunnit päälle ysillä ihmisen kehon juttuja biologiassa. Kuuntelisit tunneilla ja lukisit niitä oppikirjoja :p
- et "jo"
Siis sinä olet VASTA 14-vuotias, etkä suinkaan "jo". Kaksi vuotta voit vielä odotella ihan rauhassa niitä kuukautisia. Jos ei 17 ikävuoteen mennessä ole kuulunut, otat yhteyttä lääkäriin. Murrosikä tosiaan keskimäärin kaikkine muutoksineen alkaa 11-16 vuotiaana ja se viimeinenkin, 16. vuosi on ihan hyvin aikaa odotella.
On ihan normaalia, että valkovuotoa tulee vaikka kaksi-kolme vuotta ennen kuukautisten alkua. - 12v
oon 12v ja mulla alko menkat joulukuussa 08 ja sitä ennen oli valkovuotoo n.2 vuotta mut sitä ei ollu paljo ihan vähä vaan sanon saman ku monet muutki et jos sulla ei oo alkanu menkat siihe mennessä ku oot täyttäny 16 nii kerro asiasta lääkärille!
- tietäväinennainen
mm. painon ja pituuden suhde (riittävästi rasvakudosta hormonitoiminnan alkamista varten), liikunnallinen aktiivisuus (harrastatko kilpaurheilua?) sekä äidin kuukautisten alkamisikä. Jos olet kovin hoikka, kova liikkumaan tai äidilläsi on menkat ovat tulleet myöhään, on hyvin mahdollista että saat vielä odotella. Entä onko sinulla muita murrosiän merkkejä, esim. rintojen kasvu, karvoituksen lisääntyminen, iho-ongelmat? Jos on, hormonitoimintasi on varmasti käynnistynyt ja luonnollisena seurauksena kuukautiset tulevat jossain vaiheessa, lisääntynyt valkovuoto viittaa tietysti siihen myös. Kuten muut edellä olevat sanoivat, voit odotella rauhassa 16-vuotiaaksi (edellyttäen että muita kehityksen merkkejä näkyy).
- ...
Ole onnellinen että niitä ei ole kun vielä voit nauttia siitä!
sittenkun ilmenee julmetut kivut sunmuut ni toivois vaan ettei niitä olis koskaan alkanutkaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862