Olisko mitään ehdotuksia mihin kannattais hakea kutsunnoissa? Ne olisi ensi syksynä. Innostusta armeijaan menoon on. Lihaskunto on aika hyvä, mutta juosta en pitkää matkaa jaksa. Ainakaan vielä. Oon tässä alkanu jo kuukauden verran juosta viisi kertaa viikossa, että kohois kunto. Aseita osaan käsitellä, koska metsästän, joten olisi mukavaa päästä käyttämään niitä myös armeijassa tai siis puolustusvoimissa. Vaikka juosta en jaksa pitkää matkaa, kävellen jaksan pitkiäkin matkoja. Esim lapissa kävelin teltalta Haltille sateessa kolme tuntia kumpaanki suuntaan pelkkä kuksa mukana. Pettyminen oli kyllä suuri, kun sieltä ei nähnyt mitään ku pilvet oli niin alhaalla. Kotiin pääsi kuitenkin soittamaan. Antakaa ehdotuksia mihin kannattaisi hakea!!!!
minne menisi????
21
12796
Vastaukset
- korp. S
Hyviä paikkoja: Tikkakoski, Kuorevesi ja Keuruu ainakin Keski-Suomessa. Riippunee siitä missä asut!
- -91
Turun seudulla asustelen. Tarkoitin kyllä mihin alaan kannattaisi hakea. Itse ajattelin sotilaspoliisia.
- ergrg
-91 kirjoitti:
Turun seudulla asustelen. Tarkoitin kyllä mihin alaan kannattaisi hakea. Itse ajattelin sotilaspoliisia.
Mielestäni sotilaspoliisiksi aikovalta odotetaan kovaa kuntoa, E-kuskilta siviili BC-ajokorttia, C-kuskilta siviili B-korttia, lääkintämieheltä luultavasti alan tuntemusta, viestimieheltä sähkö- tai elektroniikka-alan koulutusta. Lopullinen alan valinta suoritetaan p-kauden lopussa.
- -91
ergrg kirjoitti:
Mielestäni sotilaspoliisiksi aikovalta odotetaan kovaa kuntoa, E-kuskilta siviili BC-ajokorttia, C-kuskilta siviili B-korttia, lääkintämieheltä luultavasti alan tuntemusta, viestimieheltä sähkö- tai elektroniikka-alan koulutusta. Lopullinen alan valinta suoritetaan p-kauden lopussa.
kiitos viesteistä.
- missään
-91 kirjoitti:
nimessä mene sotilaspoliisiksi se on oikea koiranvirka.
ennen vaikkan tykkimieheksi ennenku omia kyttäämään. - on ihan...
pask. paikka surkeimmat aselajit. kuskiks joutuu jo p kaudella sit saa ajella zilin pa.koilla ja touhuta pioneerien ja suojelumiesten seassa teet samat hommat kun ne ja huolehit itse tästä venäjän ihmeestä ja saat navettaa sen yksin. zilejä ei taida enään muualla olla kun keuruulla on siellä jopa yks E sisu ja silläkään ei saa ajaa. kajaani on yks isoimista ite menisin sinne jos olis edessä onpahan valinnanvaraa ja eikä kuitenkaan ole niin metässä kun vekara
- kikkeliskokkelisvaaaaan
kyl sä sinne silti hajoot,, ÄÄHÄHÄÄÄÄRAUHAUHARAUHAUhorhor
- -91
Tiedän.. Tavalla tai toisella siel kai hajoaa. Isoveli oli tikkakoskella ja sil oli viel parin kuukauden jälkeen nuha ku oli päässy pois sielt. Taitaa olla aika home pesä.
- Tikkakoskelainen
-91 kirjoitti:
Tiedän.. Tavalla tai toisella siel kai hajoaa. Isoveli oli tikkakoskella ja sil oli viel parin kuukauden jälkeen nuha ku oli päässy pois sielt. Taitaa olla aika home pesä.
Kolmoskassu on saneerattu jo jokin aika sitten. Ykköskassun saneerauksen harjannostajaisia vietettiin 19.05. Kakkoskassua aletaan kohta tyhjentää remonttia varten, joten terve tuloa Tikkakoskelle (jos satut pääsemään). Ainakaan kassut ei ole homeessa.
- Mopo:)))
Tikkakoskelainen kirjoitti:
Kolmoskassu on saneerattu jo jokin aika sitten. Ykköskassun saneerauksen harjannostajaisia vietettiin 19.05. Kakkoskassua aletaan kohta tyhjentää remonttia varten, joten terve tuloa Tikkakoskelle (jos satut pääsemään). Ainakaan kassut ei ole homeessa.
Tulossa ollaan 13.7
Kerro lisää paikasta, millainen on peruskoulutuskausi, mille linjalle kannattais hakeutua ? Johtokeskuslinja kiinnostais, mitä vaatii ?
- tultapärlkkele
Tykillä täräyttämisessä on perrrkele munaa.
Liikkumisesen suhteen ei tartte paljoo hikoilla koska tykistö marssii junalla ja kuorma-autoilla, kun noi "matkatavarat" on sen verran raskaammansorttisia... - -91
Tarkka-ampujaksi vois olla kans yks vaihtoehto. Kuitenki olis tota kokemust kivääril ampumisest.
- Sivari 80
Oli aikoinaan mukavaa aikaa olla sivarina.
Olin sairaassa ja siellähän riitti naisia, niin että ei meinannut perässä pysyä.- -91
se ei oo vaihtoehto.
- reppana-sivari
väärällä palstalla. Perseenpyyhkijät on ihan eri hommissa. Jos ei kundi nykyään kertä inttiä niin suksikoon vittuun!
Nimim: -89 käynyt intin
- ajw
Utin laskuvarjosissikomppania
Rovaniemen jalkasissikomppania
Parolannummen panssarisissikomppania
En muista noiden oikeita nimiä mutta kussakin osastossa pääsee luonnon kanssa tekemisiin.- -91
näitä voisi ajatelakki.
- KANNATTAA..
MENNÄ, ÄLÄ HULLU MENE ARMEIJAAN ELLET SITTEN OLE JÄRJELTÄSI SEKAISIN JA HALUA TULLA PÄÄHÄN POTKITUKS JA SÄNGYT KOHOAA 3 KERROKSEEN HAHAHAA
- Intin käyny
välttää vittuilun ja päähänpotkimisen siviilielämässä, niin mene inttiin.
- vaan kaikki
velliperseet sivariin. Eipähän tartte työelämään paljoa sekaantua. Ymmärtäväisiä paskasivareita on kaikki helvetin virastot täynnä. ARMEIJA ON KÄYTÄVÄ!!!!
- Kanuunamies
vaan kaikki kirjoitti:
velliperseet sivariin. Eipähän tartte työelämään paljoa sekaantua. Ymmärtäväisiä paskasivareita on kaikki helvetin virastot täynnä. ARMEIJA ON KÄYTÄVÄ!!!!
Armeija on se mielikuvituksellisesti matalin vaihtoehto. Siviilipalveluksessa henk. koht. uhrauksen määrä ei ole musertava verrattuna saatuun hyötyyn(yhteiskunta yksilö). Itse olin sen verran laiska, että menin armeijaan(kuitenkin vain 6kk).
P.S. Kai pistit merkille, että propagandistin paikat ovat jo nähtävästi täytettyjä, ainakin alimmat äänitorven virat...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291