Telemarkkinoinnin työn jättäminen?

Einiinmyyntimies

Elikkäs lähdin tämmöiseen telemarkkinointi firmaan töihin ja hommaa en ole viikkoa kauempaa tehnyt vielä. En itse kuitenkaan pidä kyseisestä työstä ollenkaan ja kauhean huonot fiilikset tulee koko ajan. Joten tässä kyselen että mites on mahdollista purkaa tämä työsuhde?

21

3603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mahdollisuuksia

Sinulla ei ole mitään mahdollisuutta purkaa työsopimusta. Kaikissa telemarkkinointifirmoissa on käytössä sama sopimus ja jos olet sen allekirjoittanut niin olet myynyt itsesi kyseiselle firmalle vähintään neljäksi kuukaudeksi töihin. Jos yrität purkaa sopimuksen niin he eivät joudu maksamaan sinulle senttiäkään palkkaa sen neljän kuukauden ajalta.

H A L O O ?

• ja vuodet oli

pitkät vaikka meillä oli pääarvona viihtyvyys.

• Jarkko J.

Aika usein tulee lain määräämä noin 10.000 euron sakko STL 56§, jos irtisanoudut ennen kuin työsopimus päättyy.

Jos sopimus on toistaiseksi, se katsotaan päättyväksi vasta 10 vuoden päästä (STL 76a§ ja 76 b§ ja Laki HRmR 855§).

Lisäksi sakkoa voidaan käyttää, jollei myyntiä tule tarpeeksi, eli sen verran mitä pomo teiltä kaikilta kskimäärin odottaa TL (76-79).

Eli tyydy osaasi ja tee parhaasi! Usein pomot päästävät pois pientä lahjusta vastaan, eli voit toki neuvotella itsellesi luvan lähteä esim. 1000 euron velkaa vastaan.

• Milla 76

On paikkoja, joissa on tapana julkisesti ruoskia irtisanoutuvat ennen kuin ne päästetään yhtiöstä ulos ja nöyryyttää ryhmän kesken järjestettävällä kujanjuoksulla.

Se Tampereella tapahtunut polttoleimaaminen on tosin vahvistunut huhuksi.

Varo ihmeessä kaikkia puhelinmyyntifirmoja. Monet pomoista kuuluvat äärioikestolaisiin salaseuroihin ja käyttävät vähintäänkin epämääräisiä menetelmiä johtamisessa.

• ihmeessä

usko noihin viesteihin. Viimeinen saattoi olla osapuilleen totta mut kaks tuossa välissä oli täyttä puppua. Telemarkkinointifirmat käyttävät työaikalakia (ellei kuulu TES) myöskin ja koeaika on maksimissaan neljä kuukautta. Mikäli sinulla on pelkkä provisiopalkkaus niin yritä kestää kuukausi. Sit voit sanoa pomolle, että ei tämä oo mun hommaa. Meet työkkäriin ja näytät palkkalaskelman jonka oot työnantajalta saanu, että tienaat alle työttömyyskorvaukset ja kirkkaasti niin ei tule karenssia. Minulle ei ainakaan oo tullu ja tämä tapahtuma itselleni tapahtui vajaa viikko sitten.

• Einiinmyyntimies

Joo. Tuossa työsopparissa on 4kk koeaika. Täytyy myöntää että tein virheen ku tohon hommaan menin. On nimittäi itselle jotekin liian vaikeeta ihmisiä häiritä päivästä toiseen. Ei vaan henkinen kantti kestä tuollaista touhua.

• jos puhut
        Einiinmyyntimies kirjoitti:

Joo. Tuossa työsopparissa on 4kk koeaika. Täytyy myöntää että tein virheen ku tohon hommaan menin. On nimittäi itselle jotekin liian vaikeeta ihmisiä häiritä päivästä toiseen. Ei vaan henkinen kantti kestä tuollaista touhua.

että häiritä ihmisiä. lähtökohta on myyntityölle huono ja lähestyt asiakasta alhaalta päin. pikemminki pitäisi ajatella että palvelet asiakasta ja aivan pieni osa puheluistasi menee henkilöille jotka häiriintyy. HUOM ne henkilöt jotka kieltäytyy eivät todellisuudessa pilaa päiväänsä puheluihisi vaan päin vastoin. mutta telemarkkinoinnin palkkauksesta olen sitä mieltä että kiskontaa ja röyhkee työntekijöiden rahastusta, niin rahastusta, kaupoista maksetaan yleensä kaikissa firmoissa ihan törkeen vähän vaikka joku tienaiski 4000€kk silti keskiverto myyjä saa 1000-900euroa kk ja monimoni moni alle tuonkin.siksi älkää menkö töihin tai opetelkaa vaatimaan

• täsäsulle

Työsuhde yleensä puretaan irtisanoutumalla.

Jos olet koeajalla, ei ole irtisanomisaikaa, vaan lähdet kävelee saman tien ja sillä selvä. Jos ei ole koeaikaa, niin perusteena pitäisi yleisesti ottaen olla kahden viikon irtisanomisaika. Eli jos et halua kahta viikkoa istua vielä töissä, niin työnantajalla on oikeus pidättää irtisanomisajan palkka. Sen sijaan, jos käyt sen ajan vielä töissä, niin joutuvat maksamaan palkan siihen asti kun lähdet.

Kait oot tehny kirjallisen työsopimuksen? Siinä ne ehdot on tarkemmin ja mm. tuosta irtisanomisajasta tieto. Jos et oo tehny muuta kun suullisen sopimuksen, niin tilanne on hankalampi. Voit tietysti lähtee vetää, mut työnantaja luultavasti jättää sit ekankin viikonkin maksamatta, kun ei ole kun suullinen sopimus. Toki laiton ratkaisu, mut jos et oo ite tajunnu kirjallista sopimusta pyytää, niin ne vedättää sua nenästä mennentullen.

• kdjhkndc

V***u siinä on kun tullaan töihin ja työhaastattelussa kerrotaan olevan ahkeria ja vaikka mitä. sitten kun työ alkaa, ekoina päivinä ollaan jo sairaana ja sitten "ei oo mun hommaa" ahdistaa, paha olo, ei jaksa.. opetelkaa luuserit tekemään töitä!

• Einiinmyyntimies

Kyllä tein tuon kirjallisen sopimuksen. Täytyy vain mennä työnantajan kanssa sitten juttelemaan että pois pitäis päästä. Mutta tosiaan kiitokset tiedosta :)

• Kylla mina toita teen
        kdjhkndc kirjoitti:

V***u siinä on kun tullaan töihin ja työhaastattelussa kerrotaan olevan ahkeria ja vaikka mitä. sitten kun työ alkaa, ekoina päivinä ollaan jo sairaana ja sitten "ei oo mun hommaa" ahdistaa, paha olo, ei jaksa.. opetelkaa luuserit tekemään töitä!

Hei,

"V***u siinä on kun tullaan töihin ja työhaastattelussa kerrotaan olevan ahkeria ja vaikka mitä. sitten kun työ alkaa, ekoina päivinä ollaan jo sairaana ja sitten "ei oo mun hommaa" ahdistaa, paha olo, ei jaksa.. opetelkaa luuserit tekemään töitä!

Viitaten ylla olevaan kirjoituksen. Olen kylla kova kaveri tekemaan toita. Ensin pyorin raksoilla sitten hitsarina ja nykyisin oljylautoilla porausvalvojana ja pelastussukeltaja.

Jain tyottomaksi raksalta 2003 kun firma meni alta konkussiaan vaarin lasketun urakan seurauksena. Kokeiilin tuota puhelinmyyntia ennen kuin sain metsolta toita. Ei riittany kantti jaada liiton rahoille.

Kauppaa sain hyvin aina viikon. Sitten alkoi mielta painaa jatkuva ihmisten hairitseminen. Viikon paasta taas herasin siihen etta pakko tehda tulosta. Jaksoin hommaa 2 kk. Tsemppia kaikille alalla oleville, mutta ei ollut minua varten..

• ole aito
        Kylla mina toita teen kirjoitti:

Hei,

"V***u siinä on kun tullaan töihin ja työhaastattelussa kerrotaan olevan ahkeria ja vaikka mitä. sitten kun työ alkaa, ekoina päivinä ollaan jo sairaana ja sitten "ei oo mun hommaa" ahdistaa, paha olo, ei jaksa.. opetelkaa luuserit tekemään töitä!

Viitaten ylla olevaan kirjoituksen. Olen kylla kova kaveri tekemaan toita. Ensin pyorin raksoilla sitten hitsarina ja nykyisin oljylautoilla porausvalvojana ja pelastussukeltaja.

Jain tyottomaksi raksalta 2003 kun firma meni alta konkussiaan vaarin lasketun urakan seurauksena. Kokeiilin tuota puhelinmyyntia ennen kuin sain metsolta toita. Ei riittany kantti jaada liiton rahoille.

Kauppaa sain hyvin aina viikon. Sitten alkoi mielta painaa jatkuva ihmisten hairitseminen. Viikon paasta taas herasin siihen etta pakko tehda tulosta. Jaksoin hommaa 2 kk. Tsemppia kaikille alalla oleville, mutta ei ollut minua varten..

Eli on helppoa ottaa ulkoista kipua kuten kylmyyttä ja valvomista, mutta sielunsa peliin laittaminen (kuten puhelinmyynnin sääntö 1. sanoo) oli liian vaikeaa...

Koita löytää se rohkeus olla oma itsesi, eikä macho-minä, niin uskon että elät onnellisempana jatkossa.

Ainakin puh.myyjät elää aitoudella...

• Crystalle
        kdjhkndc kirjoitti:

Vuoden myöhässä tulee vastaus, mutta vastaan minäkin: mulla on tismalleen samoja kokemuksia. Käsittelen työhakemuksia joissa jokainen vannoo samaa: Tekee töitä nurkumatta, mikä tahansa käy, on oma-aloitteinen ja ahkera, on nopea oppimaan jne. Kummallista silti, että nämä samat tyypit:

a.) kyselevät perään yksinkertaisista asioista joista on tiedotettu KAHDESTI
        b.) Vääntävät "Emmää-tuukkaan-töihin-kun-väsyttää"- läppää
        c.) Valittavat että palkkaa ei ole tullut "kun en mä jaksanu toimittaa pankkitilitietoja" (No shit? Mihin me sun palkka sit maksetaan, valtionkonttoriin vai?)
        d.) Eivät tee oma-aloitteisesti yhtään mitään, vaan kaikessa (ihan selkeästi työnkuvaan kuuluvissa asioissakin) pitää heitä käskeä, monta kertaa.
        e.) Valittavat siitä kun töitä pitää tehdä. (Missäköhän sä luulit olevas jos et töissä? Löhöä vapaa-aikanasi niin paljon kuin sielu sietää, töissä tehdään TÖITÄ).
        f.) "Kun en mä millään jaksaisi noin paljoo duunia tehdä!" (Really? Mitä teet täällä?)
        g.) Soitan työntekijälle, koska hän ei ole palauttanut tuntilistojaan ajoissa. Näin teemme vain siksi, ettei kenellekään tulisi paha mieli. Pahimmillaan on tullut tällainen reaktio: "Kun en mä MILLÄÄN nyt viittis! Et vois merkata niitä tunteja mun puolesta?" (Mielihyvin. Maksa palkkani viikon ajalta, koska jos teen sen sinun puolestasi, tasavertaisuuden vuoksi teen sen sitten kaikille työntekijöille).

Itse jäin pois töistä, kun pukkasi 38,5 asteen kuume enkä kerta kaikkiaan pysynyt pystyssä. Päänsärky, mahakipu, huonovointisuus tai muu ei ole mikään syy jäädä töistä pois.

• itsesi irti..

koska tahansa.Näillä "kyseenalisilla"yrityksillä on sellainen maine ja puusta ammutut"työsopimukset"ettei sua pitele siellä mikään jos et viihdy,noista puhelinmyyntiyrityksistä ei tule karenssia.

• Einiinmyyntimies

Kiitos vielä kaikille todella paljon! Siis te kaikki olette ihan älyttömän ihanaa porukkaa!

Pärjäsin tosi hyvin myyjänä Finnairilla, mutta tuo puhelinmyynti vaan jotenkin ottaa niin, että tuntuu todella raskaalta kohdata asiakkaat.

Onneksi pitkäaikainen ystäväni saa järkättyä minulle paikan miesten kosmetiikkaedustajana, joten karensseilla ei ole väliä!

Eli tämä poju vaihtaa luurit lakerikenkiin heti ensi viikon alusta.

• Einiinmyyntimies

Kiitos vielä kaikille todella paljon! Siis te kaikki olette ihan älyttömän ihanaa porukkaa!

Pärjäsin tosi hyvin myyjänä Finnairilla, mutta tuo puhelinmyynti vaan jotenkin ottaa niin, että tuntuu todella raskaalta kohdata asiakkaat.

Onneksi pitkäaikainen ystäväni saa järkättyä minulle paikan miesten kosmetiikkaedustajana, joten karensseilla ei ole väliä!

Eli tämä poju vaihtaa luurit lakerikenkiin heti ensi viikon alusta.

Joo niin varmasti vaihtaa joo...

• OIKEA Einiinmyyntimies

Joo niin varmasti vaihtaa joo...

Ei toisten nimimerkkejä saa käyttää!! Sama kun käyttäisin sun dödöäsi ja leikkisin olevani sä! HÄ!

• jennicca
        OIKEA Einiinmyyntimies kirjoitti:

Ei toisten nimimerkkejä saa käyttää!! Sama kun käyttäisin sun dödöäsi ja leikkisin olevani sä! HÄ!

..uskaltaisko tehdä niin ettei yksinkertaisesti mene aamulla töihin? Ei kai työnantaja voi tulkita sellaista irtisanoutumiseksi, kun niin EI LUE missään sopimuksessa :D Ja jos työntekijä ei useana aamunaa ilmesty töihin, kai se työnantaja irtisanoo tällaisen työntekijän itse?

• ghgjhgjhg
        jennicca kirjoitti:

..uskaltaisko tehdä niin ettei yksinkertaisesti mene aamulla töihin? Ei kai työnantaja voi tulkita sellaista irtisanoutumiseksi, kun niin EI LUE missään sopimuksessa :D Ja jos työntekijä ei useana aamunaa ilmesty töihin, kai se työnantaja irtisanoo tällaisen työntekijän itse?

Ei noin hölmöjä saisi edes päästää töihin! Siis jollet mene töihin, SINÄ olet purkanut työsopimuksen kun et noudata sen ehtoja.

Mutta kokeile ihmeessä! :-) Ja niin, vaikka pomo irtisanoisikin, työtodistuksessa lukee "purettu sopimusrikkeen vuoksi" tai vastaavaa.

• Myyntiseppo
        ghgjhgjhg kirjoitti:

Ei noin hölmöjä saisi edes päästää töihin! Siis jollet mene töihin, SINÄ olet purkanut työsopimuksen kun et noudata sen ehtoja.

Mutta kokeile ihmeessä! :-) Ja niin, vaikka pomo irtisanoisikin, työtodistuksessa lukee "purettu sopimusrikkeen vuoksi" tai vastaavaa.

En tiedä minkälainen palkkausmalli työssäsi on, mutta karenssin vaara on silti olemassa jos muuten olet työttömyyskorvauksilla ollut. Eli toisinsanoen onko sinulla jonkunnäköinen takuupalkka (kk/tunti) olemassa / onko joku pohjapalkka vai onko kyseessä puhtaasti provisiopalkkainen työ? Puhtaalla provisiolla tehtävistä töistä ei voi karenssia antaa, mutta jos sinulla on vaikkapa 7e/h tunti-takuupalkka ja siihen päälle provikat niin sinulle voi huonolla tuurilla tulla karenssi jos lähdet itse kävelemään, vaikkakin on koeaika päällä.

- Itse kerran olen karenssin saanut kun olen itse irtisanoutunut koeajalla (tehdastyö), työnantaja sanoi ettei tästä mitään seuraa, mutta työkkäriltä paukahti tämä karenssi ja siitäkin tieto tuli vasta reilun kuukauden päästä työsuhteen loppumisesta. Sosiaalitoimistosta kuitenkin samat rahat about sai mitä työttömyystuesta, mutta tuo kuukauden "pimeä" aika sen jälkeinen sosiaalitoimistosta ajan saaminen ym vaikeuttivat aikanaan ilkeästi asioita, kun ei saanut n.2kk mistään rahaa.

• myyjämynttinen
        Myyntiseppo kirjoitti:

En tiedä minkälainen palkkausmalli työssäsi on, mutta karenssin vaara on silti olemassa jos muuten olet työttömyyskorvauksilla ollut. Eli toisinsanoen onko sinulla jonkunnäköinen takuupalkka (kk/tunti) olemassa / onko joku pohjapalkka vai onko kyseessä puhtaasti provisiopalkkainen työ? Puhtaalla provisiolla tehtävistä töistä ei voi karenssia antaa, mutta jos sinulla on vaikkapa 7e/h tunti-takuupalkka ja siihen päälle provikat niin sinulle voi huonolla tuurilla tulla karenssi jos lähdet itse kävelemään, vaikkakin on koeaika päällä.

- Itse kerran olen karenssin saanut kun olen itse irtisanoutunut koeajalla (tehdastyö), työnantaja sanoi ettei tästä mitään seuraa, mutta työkkäriltä paukahti tämä karenssi ja siitäkin tieto tuli vasta reilun kuukauden päästä työsuhteen loppumisesta. Sosiaalitoimistosta kuitenkin samat rahat about sai mitä työttömyystuesta, mutta tuo kuukauden "pimeä" aika sen jälkeinen sosiaalitoimistosta ajan saaminen ym vaikeuttivat aikanaan ilkeästi asioita, kun ei saanut n.2kk mistään rahaa.

Mikset sinäkin suosiolla vaihda nimimerkkiäsi joksikin muuksi kun tuosta "myyntiseposta" saa äkkiseltään vaikutelman, että olisit jonkin sortin myyjä. Voi JUMANKAuTA millaista tekstiä tuo edellinen oli kaikkine työkkärin karensseineen ja sosiaaliavustuksineen. Kyllä kunnon myyjän pitäisi tietää, että myyntialalla ei ole työttömiä van on vaan epäonnistujia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe