Siivous on ihanaa

...........

Onko kukaan kanssani samaa mieltä? Itse ainakin nautin siivoamisesta (joskus toivon, että sama innostus jatkuisi kotonakin ;) ) ja teen sitä työtä mielelläni.

Minusta on kivaa nähdä työnsä tulos, vaikka aina se ei kestä kauan. Tykkään itsenäisestä työstä. Työskentelen mielelläni yksin, mutta en erakoidu aivan täysin vaan ihmisiä kuitenkin näen.
Olen tällainen haaveiluun taipuva ja siivotessa on hyvä miettiä asioita.

Pidän siitä hetkestä, kun aamulla töihin tulen paljon ennen muita. Kesäaamuisin varsinkin työmatkalla on ihanaa, kun aurinko paistaa, vaikka muut vielä nukkuvat. Ja kevätaamuisin, kun pihojen puissa linnut talven jälkeen innostuvat konsertoimaan. Pidän myös siitä hetkestä, kun talo täyttyy ihmisistä. Minusta olisi tylsempää siivota vaikka yöllä tai illalla.

Päiväkoti olisi ehkä unelmapaikkani, koska rakastan lapsia. Nyt en ole päiväkodissa. Minusta meinasi tulla lastenhoitaja, mutta harjoittelussa koin sen liian raskaaksi minulle. Päiväkotisiivoojana kuitenkin saan olla tekemisissä lasten kanssa ja usein jopa auttaa ryhmissä, mutta kuitenkin pääasiassa siivoan. Eli tällaista työtä lasten kanssa jaksan hyvin. Ehkä minulle ei sovi lapsiryhmässä työskentely kokoaikaisesti, mutta päiväkodin siivoojana saan sitä sopivasti.

Pidän siitäkin, että saa liikkua koko ajan. Ja onhan se mainiota hyötyliikuntaa.

5

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa ammatistani.

Tosin päiväkotiin en menisi siivoamaan pakottamallakaan. Ei ne lapset, mutta aikuiset on kamalia.

Minä tykkään työstäni sairaalassa. Potilaat on kivoja ja erityisesti tykkään näistä "sekopäistä". Musta on kivaa selittää samoja juttuja eri variaatioilla potilaille montakin kertaa päivässä. Osa on niin sekaisin, että niille voi jutella ihan mitä vaan.

Aikaiset aamut kesäisin onkin ihania ja päivä alkaa mukavasti kahvilla osaston parvekkeella näinä päivinä. Sitä menee töihin ihan siksi aikaisemmin, että voi nauttia niistä päivän ensimmäisistä hiljaisista hetkistä.

On mukavaa olla tarvittu ja arvostettu työyhteisössään. Työ on itsenäistä ja saan ratkaista monesti koko osaston hygieniatapoja koskevia asioita ja neuvoa eristys ja suojautumiskäytännöissä.

• Päivästä päivään...

.. sitä sama paskaa!!

Ihmiset on sikoja!! Millasta niiden kotona oikein on?

"Aaa, tuossa on roskis... No joo, heitetään nämä paperit lattialle. Onhan täällä siivooja!"

• aina välillä

Pidän kyllä työstäni, ja samalla innolla siivoan kotonakin. Pidän puhtaudesta ja raikkaasta ilmasta.

Aamutyö on myöskin kivaa, paitsi että on ihan liian kiire. En voi mennä aikaisemmin töihin hälytysten takia, ja minulla pitäisi olla (ruhtinaallinen!) tunti aikaa siivota huoneet, ennenkuin muu henkilökunta tulee töihin.

Mutta, mutta... kun he tuppaavat tulemaan liian aikaisin, ja sitten työni hidastuu kun joutuu pyytelemään siivouslupaa, väistelemään ym. Ja toiset ovat äärettömän närkästyneitä että minä sillälailla kehtaan tuppautua heidän huoneisiinsa :D

Ja turhanpäiväinen sotkeminen rassaa myös. Mutta en minä tätä ammattia vaihtaisi!

• ON ihanaaaaaaa

Hehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

• House keeping, Mrs.

Työstäni myös. Minusta on ihanaa saada kuri ja järjestys aikaiseksi isossa toimistokohteessani. Terveisiä vaan teille kaikille asiakkailleni jotka jaksatte minunkin huonoja päiviäni. Jos vielä muutama ihminen oppisi osumaan roskakoriinsa edes 75% varmuudella ja pyyhkäisemään jalkojaan edes kerran kurakelillä niin en olisi läheskään niin kärttyinen :) Uskon ja myös näen, että me kaikki nautimme puhtaudesta yhtä lailla ja se saa myös teidät näyttämään juuri niiltä asiantuntijoilta joita olette! En vaihtaisi teitä mistään muusta kuin paremmasta palkasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6566
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4201
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3529
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2911
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1521
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      938
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      923
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      899
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      888
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      869
    Aihe