Tulimpahan tänne purkamaan sydäntäni, kun en saa enää unta. Eli 2,5 viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin. Ekalla viikolla oli kaikenlaisia raskausoireita, rinnat oli tosi kipeät, nippailua, uupumusta jne. Nyt kaikki oireet yks kerrallaan on hävinnyt, tisseissäkään ei ole enää mitään arkuutta. Vuotoa ei ole tullut, mutta olen siltikin varma, että lapsi on kuollut kohtuun. Olen parista paikasta kysynyt varhaisultran hintoja ja kummassakin hinta on ollut 150-200 eur ja minulle se on iso raha. En nimittäin millään haluaisi odottaa 5-6 viikkoa, että ensimmäinen varsinainen ultra on. Ostan tänään varmaan uuden raskaustestin ja katon, mitä se näyttää. Oletteko ottaneet yhteyttä neuvolaan, jos epäilette keskenmenoa? Mulla neuvola 23.2.
No, ettehän te voi tietää onko mennyt kesken vai ei, mutta itelläni on vaan niin vahva tunne ja haluaisin jonkinlaisen selvyyden asiaan..hulluksihan tässä tulee, jos vielä viikkoja joutuu odottamaan tietoa:(
kesken
12
1326
Vastaukset
- -kl-
Tuo HCG raskaustestissä näkyy aika kauan. Eli en tiedä kannattaako tuhlata rahaa testeihin,saattaa näyttää plussaa, vaikka ei enää olisi eloa. Itsellänikin näkyi vielä neljä viikkoa keskenmenosta(9 3)haalea viiva testitikussa. Itsekkin testailin silloin ennen ekaa ultraa, kun en tiennyt että HCG näkyy niin pitkään, ja plussa tuli, vaikka elämää ei ollut, oli ollut kuolleena noin kaksi viikkoa. Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja kertoa että asia vaivaa mieltäsi! Mutta voimia ja toivotaan että kaikki on ok.
- sama juttu
juttu mulla.Pakko oli kirjoittaa kun luin kirjoituksesi niin kuulosti siltä kuin minä olisin sen kirjoittanut.Mulla aivan sama tilanne.Raskaustesti näytti positiivistä 2,5 viikkoa sitten.Ensin oli kovia oireita,mutta nyt on kaikki kadonnut.Olen ajatellut että pitäisikö ottaa neuvolaan yhteyttä ja pyytää ultraa.Jos ne vaikka katsois,en tiä.Riippuu varmaan paljon terveydenhoitajasta.Asia vaivaa mieltäni koko ajan.Toivotaan että meillä molemmilla on kaikki hyvin ja kunnossa.Ilmoitellaan kuinka kävi.
- ei välttämättä
ole vielä noin alussa mitään hyötyä. Ihan alkuraskaudesta ei kannata siis tuhlata rahojaan siihen :/ Vasta siinä seitsemännen raskausviikon aikoihin (mielellään vielä vähän myöhemmin) kannattaa aikaisintaan mennä ultraan, jotta siellä jotain muutakin näkyisi kuin ruskuaispussi.
Ruskuaispussin näkyminen ultrassa ei nimittäin takaa sitä, että sinne kehittyisi alkio... Ja jos ultrassa näkyy pelkkä ruskuaispussi, niin sitten vaan odotellaan viikko - kaksi, ja varmistetaan vielä myöhemmin, onko alkio alkanut kehittyä sinne vai ei. (Tällä lääkärit varmistavat, että hedelmöitys ei ole tapahtunut luultua myöhemmin, mikä sekin on mahdollista.)Vasta varmistelujen jälkeen lääkäri voi todeta, että kehitystä ei ole tapahtunut ja tyhjennys täytyy tehdä (jollei raskaus ole sitten jo loppunut siihen mennessä spontaanisti).
Tiedän tarkalleen, miltä teistä tunuu...itselläni alkion kehitys ei lähtenyt normaalisti eteenpäin ja raskaus piti lopettaa. Epävarmuus on kaikkein pahinta! Toivotan teille jaksamista ja pidän peukkuja pystyssä, että kaikki sujuisi hyvin!!! - ap.
Kiitos vastauksistanne ja tsemppia myös toiselle vastaajalle odotukseen.
Kai se sitten on soitettava sinne neuvolaan ja kysyttävä ohjeita ja olisko sitä kautta mahdollista saada aikaisempi ultraääni-tutkimus. Tänään on tullut runsaasti valkovuotoa ja olen ravannut töissä vessassa katsomassa tuleeko verta. Ei ole tullut. Vanhemmille en ole kertonut vielä raskaudesta, mutta olisi kiva tietää, onko äidillä ollut omissa raskauksissaan oireita ollenkaan. Sen tiedän, että hän on saanut 3 keskenmenoa aikoinaan. Mies ei ole saanut suutaan pidettyä kiinni ja kertonut jo yhdelle ja toiselle raskaudesta (ja ihana on ollut, kun on innoissaan). Mutta nyt ärsyttää sekin, et jos on tullut keskenmeno, joudutaan siitäkin sitten kertomaan näille.
Mutta soitto neuvolaan siis ja katsotaan mitä siellä sanotaan. Ja toivotaan parasta:)- näin...
Itselläni on takana kohdun ulkopuolinen raskaus, en päässyt kohonneen riskin takia kuitenkaan kunnalliselle puolelle seuraavassa raskaudessa 7. viikon ultraan (tosiaan vasta silloin näkyy jos konhdussa on elämää eli aikaisemmin ei kannata ultrata), joten jouduin menemään yksityiselle. Jos on menossa kesken, ei sitä voi estää tässä vaiheessa.
Tämä alkanut "normaali" raskaus meni kesken, tyhjennyslääkkeet kunnallielta pouolelta, seuranta piti itse hoitaa yksityisellä, eivät ottaneet tarkastukseen julkiselle vaikka vuoto on ihan sekaisin (koko ajan vuotanut; välillä pientä vuotoa ja nyt todella massiivista vuotoa) edelleen 1½ kk tyhjennyksen jälkeen. Ainakikin Helsingissä joutuu valitettavasti itse hoitamaan itsensä ja kustantamaan hoitonsa.
- vainoharhaisuutta!
Jonka saa aikaan raskaushormoonit. Onneksi olkoon vaan perheen lisän johdosta.
Come on! Sulla ei ole ensimmäistäkään keskenmenon merkkiä! Ei särkyä, ei vuotoa!
Minullakin raskaudet ovat olleet oireettomia. Mikäs sen mahtavampaa?- näin..:)
..että kyse on vaan minun vainoharhaisuudesta. Toivon tosiaan niin! Harmi, kun ensimmäinen neuvola on vasta kahdeksan raskausviikon jälkeen, koska sitä ennen ainakin näin ensimmäisessä raskaudessa ehtii syntymään jos jonkinlaista kysymystä, epäröintiä ja vainoharhaisuutta. Onneksi on nämä keskustelupalstat:)
- oubula
näin..:) kirjoitti:
..että kyse on vaan minun vainoharhaisuudesta. Toivon tosiaan niin! Harmi, kun ensimmäinen neuvola on vasta kahdeksan raskausviikon jälkeen, koska sitä ennen ainakin näin ensimmäisessä raskaudessa ehtii syntymään jos jonkinlaista kysymystä, epäröintiä ja vainoharhaisuutta. Onneksi on nämä keskustelupalstat:)
en edes uskaltanut tehdä vielä testiä, vaikka pillereiden jälkeen viimeeksi kuukautiset oli vähän ennen joulua ali nyt voisi olla jo rv 7-8. Vuoto alkoi maanantaina ja on hieman runsaampaa kuin normaalisti kuukautisissa. Vähän koskee... Neuvolasta neuvottiin, että ei kannata tehdä testiä ja sitten pitää ultrata, jos vuoto jatkuu pitkään tai tulee hyytymiä. Olin jo asiaan varautunutkin kun näin on käynyt ennenkin pillereiden lopettamisen jälkeen. Mutta: Osaako joku neuvoa, täytyykö nyt ehkäistä jotenkin ja yrittää uudelleen vasta seuraavien kuukautisten jälkeen?
- mennyt kesken
Ja uskonkin, että edelleen kaikki sinulla ihan hyvin. Olen ymmärtänyt, että raskausoireet saattaa kadotakin jossain vaiheessa, eikä mitään hätää silti ole.
Kyllä keskenmenon tunnistaa. Halusin uskotella itselleni, että kaikki oli ok, vaikka selvästi oli keskenmenon oireet. Silti sisimmässäni jo tiesin, että kesken meni: alkoi runsas, rusehtava vuoto ja kovat kivut. Eikä rintojen arkuus ja mahan nippailu, oksetus yms. kadonneet mihinkään.
Älä turhia hätäile. Et edes tässä vaiheessa voisi tehdä asialle mitään, jos raskaus vasta alussa. Jos kipuja ja vuotoja tulee, niin tottakai kannattaa mennä lääkäriin. Raskaustestin teko on ihan turhaa: mulla olisi varmaan vielä 1 kk keskenmenon jälkeen testi näyttänyt positiivista, koska todettiin että raskaushormonia oli vielä ihan reippaasti...- neuvolaan
ja sanoivat kanssa, ettei huolta ole, jos ei ole ollut vuotoa, kipuja tms. Monet raskaudet ovat oireettomia. Eka ultra on kuulemma viikolla 10-12 eli mulla 3-5viikon päästä.
Viime yönä tuli kyllä yksi raskauteen viittaava oire. Ravasin vessassa 4 kertaa yön aikana. Yleensä en herää kertaakaan vessaan yön aikana. Eli tänään sit olen tietenkin paljon positiivisemmalla tuulella kuin edellisinä päivinä. - mutta...
...keskenmenoa ei välttämättä tunne, vuoto voi alkaa vasta viikkoja sikiön kuoltua. Itselläni oli alkuraskaudessa elämä kohdussa loppunut jo n. kaksi viikkoa aiemmin, kun ultrassa todettiin, että on mennyt kesken. Mitään en tiennyt keskenmenosta. Tosin koko raskaus oli täysin oireeton ,vaikka syke oli jo saatu näkyviin 7. viikolla.
Vuoto alkoi vasta tyhjennyslääkkeistä.
Pieni tiputteluvuoto alkuraskaudessa ei kuitenkaan välttämättä tarkoita keskenmenoa.
- ap.
Sinä, joka vastasit toisena tähän viestiketjuun..Oletko jo saanut selvyyttä tilanteestasi?
Täällä ollaan edelleen yhtä epävarmassa tilanteessa. Raskausviikkoja on tänään tasan 10. Edelleenkään ei ole mitään oireita, mutta ei myöskään mitään vuotoa. Neuvolassa on käyty, mutta ultraa saan vielä odottaa kaksi viikkoa. Sitpä sen saa tietää, onko siellä ketään. Oma epäilys on kuitenkin vahvasti, että sikiö/alkio on kuollut kohtuun. Siitä tunteesta en pääse eroon.
Pienen pieni toivonkipinä kuitenkin vielä on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895585
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902966Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232624Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251986- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141449- 1851328