onko oikein?

lääkkeen lopetus

Onko okein että minulta lopetettiin lääkkeet vaikka en ole syönyt vielä 1,5 vuotta. Molemmat tyrazol ja thyroksin lopetettiin. Arvot ei ole ollut kauaa kohdallaan. Tsh on 1,53 ja t4v 14. Voiko lääkkeet lopettaa todella noin vain?

28

1652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairastanut liikatoiminnan

Hoito on yleensä vuosi tai kaksi, itse söin kaksi vuotta kun arvot heitteli niin kovasti. Nyt olen ollut 8 päivää ilman lääkettä. Arvot sinulla ihanteelliset

• alkup.kirjoit.

mutta voiko lääkkeet lopettaa noin yhtä äkkiä? eikö annosta pidä pienentää ensiksi? minulla noi arvot oli vielä kuukausi sitten niin, että olin vajaatoiminnalla. voiko lääkkeet ottaa pois noin nopeasti?

alkup.kirjoit. kirjoitti:

mutta voiko lääkkeet lopettaa noin yhtä äkkiä? eikö annosta pidä pienentää ensiksi? minulla noi arvot oli vielä kuukausi sitten niin, että olin vajaatoiminnalla. voiko lääkkeet ottaa pois noin nopeasti?

Minulla arvot oli melkein koko ajan vajaalla. Ei kannata panikoida hyvin se lähtee menemään. Ymmärrän sinua tosi hyvin niin mäkin pelkäsin ihan sairaasti, mutta menen päivä kerralla ja yritän ottaa rauhallisesti käyn kävelemässä ja rauhoittelen itseäni että hyvin tässä käy. Minun arvoni oli huonommat kuin sinulla tsh 0.79 ja t4v 13.9

• alkup.kirjoit.
        Sairastanut liikatoiminnan kirjoitti:

Minulla arvot oli melkein koko ajan vajaalla. Ei kannata panikoida hyvin se lähtee menemään. Ymmärrän sinua tosi hyvin niin mäkin pelkäsin ihan sairaasti, mutta menen päivä kerralla ja yritän ottaa rauhallisesti käyn kävelemässä ja rauhoittelen itseäni että hyvin tässä käy. Minun arvoni oli huonommat kuin sinulla tsh 0.79 ja t4v 13.9

ai sinulta lääkkeet otettiin pois noilla arvoilla? mutta et vieläkään vastannut voiko lääkkeet ottaa kerralla pois vai pitääkö ensin pienentää annosta? ja se vielä että tekikö lääkäri oikein kun otti lääkkeet pois näin pian vaikka arvot ei ole ollut kohdalla kuin muutaman viikon?

ai sinulta lääkkeet otettiin pois noilla arvoilla? mutta et vieläkään vastannut voiko lääkkeet ottaa kerralla pois vai pitääkö ensin pienentää annosta? ja se vielä että tekikö lääkäri oikein kun otti lääkkeet pois näin pian vaikka arvot ei ole ollut kohdalla kuin muutaman viikon?

Alkuun söin 6 tyratzolia noin kk sitten paha vajaatoiminta laskettiin tyrazolit 4 kpl ja rinnalle tuli Thyroxin 0.1 puolikas tällä annoksella meni aika kauan, vuoden olen syönyt 2 tyrazolia ja 0.1 thyoxin.Toivottavasti tästä on apua. Mikä annos sinulla on menossa?

• alkup.kirjoit.

Alkuun söin 6 tyratzolia noin kk sitten paha vajaatoiminta laskettiin tyrazolit 4 kpl ja rinnalle tuli Thyroxin 0.1 puolikas tällä annoksella meni aika kauan, vuoden olen syönyt 2 tyrazolia ja 0.1 thyoxin.Toivottavasti tästä on apua. Mikä annos sinulla on menossa?

siis mulla ei ole nyt lääkkeitä ollenkaan. sitä olen tässä yrittänyt sanoa että kun lääkäri lopetti multa kokonaan lääkkeet että onko se ihan oikein? olisiko pitänyt ensiksi laskea annostusta ennen kuin lopetetaan kokonaan. Arvoni ei ole ollut kauaa hyvät. eikö kukaan muu osaa kanssa kommentoida?

siis mulla ei ole nyt lääkkeitä ollenkaan. sitä olen tässä yrittänyt sanoa että kun lääkäri lopetti multa kokonaan lääkkeet että onko se ihan oikein? olisiko pitänyt ensiksi laskea annostusta ennen kuin lopetetaan kokonaan. Arvoni ei ole ollut kauaa hyvät. eikö kukaan muu osaa kanssa kommentoida?

Tarkoitin millaista annosta söit ennenkuin lääkkeet lopetettiin ja kauanko olet ollut nyt ilman lääkitystä?

• alkup.kirjoit.

Tarkoitin millaista annosta söit ennenkuin lääkkeet lopetettiin ja kauanko olet ollut nyt ilman lääkitystä?

söin 2 tablettia päiväs tyrazolia (5mg) ja yhden thyroxiinin (0,1mg). Vajaa viikko sitten lopetettiin. Mut en tiedä edelleenkää olisiko niitä voinut lopettaa noin vain, vai olisiko pitänyt ensiksi vähän laskea annosta. Ja ei mul ollu noi arvot edes kauaa kohdallaan. Kuukaus sitten otettiin ja olin sillo viel vajaalla, tsh 3,53.

• Maisu

Otata TSH, T4V, T3V, TPO vasta-aineet, jos sulla on oireita. Sitten näkee lääkityksen tarpeen.
        EI ole oikein lopettaa lääkettä ykskaks.

söin 2 tablettia päiväs tyrazolia (5mg) ja yhden thyroxiinin (0,1mg). Vajaa viikko sitten lopetettiin. Mut en tiedä edelleenkää olisiko niitä voinut lopettaa noin vain, vai olisiko pitänyt ensiksi vähän laskea annosta. Ja ei mul ollu noi arvot edes kauaa kohdallaan. Kuukaus sitten otettiin ja olin sillo viel vajaalla, tsh 3,53.

sä söit ihan samaa annosta, kun minäkin ennen lääkkeitten lopettamista. Hoitokäytäntö on tämä liikatoiminnassa Lääkkeet lopetetaan ja sitten seurataan miten pärjää ilman lääkkeitä, toinen vaihtoehto on radiojodi. Sinäkin olet varmaan alussa syönyt isompaa annosta. Minun naapurini on ollut jo 11 vuotta ilman lääkitystä ja söi lääkkeitä vaan puoli vuotta ja on täysyn parantunut, puolella uusiutuu, mutta ei murehdita sitä.

Maisu kirjoitti:

Otata TSH, T4V, T3V, TPO vasta-aineet, jos sulla on oireita. Sitten näkee lääkityksen tarpeen.
        EI ole oikein lopettaa lääkettä ykskaks.

LÄÄKKEET LOPETETAAN lUE LIIKATOIMINNASTA ENNEN KUIN MENET VASTAILEMAAN, NOITA KOKEITA OTETAAN VASTA JOS TUNTUU ETTÄ LIIKATOIMINTA ON UUSINUT JA VIIKKO KAKSI EI SANO YHTÄÄN MITÄÄN VIELÄ TILANTEESTA.

• Maisu

LÄÄKKEET LOPETETAAN lUE LIIKATOIMINNASTA ENNEN KUIN MENET VASTAILEMAAN, NOITA KOKEITA OTETAAN VASTA JOS TUNTUU ETTÄ LIIKATOIMINTA ON UUSINUT JA VIIKKO KAKSI EI SANO YHTÄÄN MITÄÄN VIELÄ TILANTEESTA.

ANNA LINKKI MISSÄ LÄÄKKEET LOPETETAAN HETI!!!!!!!

Maisu kirjoitti:

ANNA LINKKI MISSÄ LÄÄKKEET LOPETETAAN HETI!!!!!!!

Lue kilpirauhasen liikatoiminnan hoito sieltä löytyy.

• Maisu

Hei
      Sairastanut ei voi antaa sulle, kuin vertaistukea. Ei ole asiantuntija.
      Jos askarruttaa mieltä, käy lääkärissä. Jos et luota hoitavaan lääkäriin, käy kysymässä toiselta lääkäriltä.
      Mutta jos tunnet, että olet kunnossa, ettei ole oireita, niin asiathan on hyvin.

Niin vertaistukeahan tässä ollaan amtamassa ja sitähän moni kaipaa.No onneksi sä naytät tietävän miten kannattaa toimia ja olet asiantuntija näissä kilppari asioissa.Onko sinulla liika vai vajaatoiminta?

• Maisu

Niin vertaistukeahan tässä ollaan amtamassa ja sitähän moni kaipaa.No onneksi sä naytät tietävän miten kannattaa toimia ja olet asiantuntija näissä kilppari asioissa.Onko sinulla liika vai vajaatoiminta?

Kun on kysymys kilpirauhassairauden hoidosta, ei ole yhtä hyvää tapaa hoitaa, vaan se on yksilöllistä, ja ei todellakaan yksinkertaista hoitaa.
        Ja asiantuntia on endokrinologi.

• alkup.kirjoit.
        Maisu kirjoitti:

Kun on kysymys kilpirauhassairauden hoidosta, ei ole yhtä hyvää tapaa hoitaa, vaan se on yksilöllistä, ja ei todellakaan yksinkertaista hoitaa.
        Ja asiantuntia on endokrinologi.

Mulla on ihan hyvä olo. Ja siihen halusinkin vastauksen että voiko lääkkeet ottaa pois vaikka annostusta ei ole laskettu, arvot kuitenkin kohdallaan. Söin kyllä alottaessa isompaa annosta. Oisko ollu 4 tablettia. Hyvä juttu, jos lääkkeet voi ottaa pois vaikkei annostusta lasketa 2 tabletista, että lääkäri teki oikein. Mä kun en tiennyt miten asiat on, miten pitää toimia. 2kk päästä katsotaan uudelleen onko arvot pysyny. Toivottavasti pysyy! Lääkäri sanoi jotain että minulle kun todettiin tämä sairaus oli silloin nuo vasta-aineet negatiiviset, mitähän mahtoi tarkoittaa? Kiitos teille jotka olette auttaneet mua!:)

• toinen sairastaja

Mulla on ihan hyvä olo. Ja siihen halusinkin vastauksen että voiko lääkkeet ottaa pois vaikka annostusta ei ole laskettu, arvot kuitenkin kohdallaan. Söin kyllä alottaessa isompaa annosta. Oisko ollu 4 tablettia. Hyvä juttu, jos lääkkeet voi ottaa pois vaikkei annostusta lasketa 2 tabletista, että lääkäri teki oikein. Mä kun en tiennyt miten asiat on, miten pitää toimia. 2kk päästä katsotaan uudelleen onko arvot pysyny. Toivottavasti pysyy! Lääkäri sanoi jotain että minulle kun todettiin tämä sairaus oli silloin nuo vasta-aineet negatiiviset, mitähän mahtoi tarkoittaa? Kiitos teille jotka olette auttaneet mua!:)

Mulla on edessä lääkkeiden lopetus kohta, ja pelottaa..Lääkäri sanoi viimeks että lääkkeitä syödään ja sit lopetetaan kerralla pois, eli ei vähennetä.
        Ihan kun oisin jostain lukenut joskus et jos on vasta-aineet negatiiviset niin tauti ei pitäis helposti uusia, näin muistelen, korjatkaa jos olen väärässä..
        Ite oon syöny 2 vuotta lääkkeitä, ja nyt ihmetyttää että miten se kilppari vois toimia normaalisti yhtäkkiä?? En tiiä, mut toivottavasti lääkäri tietää...

• Liikatoiminnasta parantunut
        toinen sairastaja kirjoitti:

Mulla on edessä lääkkeiden lopetus kohta, ja pelottaa..Lääkäri sanoi viimeks että lääkkeitä syödään ja sit lopetetaan kerralla pois, eli ei vähennetä.
        Ihan kun oisin jostain lukenut joskus et jos on vasta-aineet negatiiviset niin tauti ei pitäis helposti uusia, näin muistelen, korjatkaa jos olen väärässä..
        Ite oon syöny 2 vuotta lääkkeitä, ja nyt ihmetyttää että miten se kilppari vois toimia normaalisti yhtäkkiä?? En tiiä, mut toivottavasti lääkäri tietää...

Moikka toinen sairastaja. kyllä mä ainakin pelkäsin ihan sairaasti tota lääkkeen lopetusta, yllättävän hyvin on mennyt. Yritän lenkkeillä ja hoitaa kuntoani huomenna tulee kaksi viikkoa,kun lääkkeet lopetettiin. Hyvää jatkoa teille molemmille lääkkeitten lopettajille.
        Jos vasta-aineet negatiiviset niin taudin ei pitäis uusia. Minulla ei edes niitä otettu.

• alkup.kirjoit.
        Liikatoiminnasta parantunut kirjoitti:

Moikka toinen sairastaja. kyllä mä ainakin pelkäsin ihan sairaasti tota lääkkeen lopetusta, yllättävän hyvin on mennyt. Yritän lenkkeillä ja hoitaa kuntoani huomenna tulee kaksi viikkoa,kun lääkkeet lopetettiin. Hyvää jatkoa teille molemmille lääkkeitten lopettajille.
        Jos vasta-aineet negatiiviset niin taudin ei pitäis uusia. Minulla ei edes niitä otettu.

Muakin pelottaa ihan älyttömästi! mut kiitos teille kaikille! ihanaa, et on ihmisiä kelle puhua ja jotka tukee!:) mitenköhän sen niistä vasta-aineista näkee, kummaa et tämä tauti sitten tuli. Mut pidän peukkuja teillekkin!:)

Muakin pelottaa ihan älyttömästi! mut kiitos teille kaikille! ihanaa, et on ihmisiä kelle puhua ja jotka tukee!:) mitenköhän sen niistä vasta-aineista näkee, kummaa et tämä tauti sitten tuli. Mut pidän peukkuja teillekkin!:)

Pidetään aina silloin tällöin yhteyttä, mitä kuuluu. mä olin viime yön töissä ja minun kilpirauhanen ei siitä tykkää, vähä sydän paukuttelee ja toinen yö vielä edessä, teen hoitotyötä. Ninimerkkikin muuttui vähän viimeyönä.

• alkup.kirjoit.

Pidetään aina silloin tällöin yhteyttä, mitä kuuluu. mä olin viime yön töissä ja minun kilpirauhanen ei siitä tykkää, vähä sydän paukuttelee ja toinen yö vielä edessä, teen hoitotyötä. Ninimerkkikin muuttui vähän viimeyönä.

Joo pidetään vaan yhteyttä! mäkin olen hoitotyössä:)

• toinen sairastanut

Joo pidetään vaan yhteyttä! mäkin olen hoitotyössä:)

Pakko kommentoida et myös mä olen hoitotyössä:D Vaikka ei nyt tähän asiaan liitykkään...heh
        Ja ens kuussa se lääkkeiden lopetus...

toinen sairastanut kirjoitti:

Pakko kommentoida et myös mä olen hoitotyössä:D Vaikka ei nyt tähän asiaan liitykkään...heh
        Ja ens kuussa se lääkkeiden lopetus...

hyvin se menee, päivä kerralla. Me kaksi pidetään sut pystyssä. mikä sattuma hoitotyössä, siksi me varmaan ollaan sairastuttukin, kun aina kauhea häslinki.

• minsku69

Eiköhän KAIKILLE ole ihan selvää että "sairastanut" ei ole tämän palstan päivystävä lääkäri, joka vastailee kysymyksiin. Ja vertaistukea täältä ihmiset ehkä hakeekin. Nyt sinäkin tiedät sen..

• Vajaalla
        minsku69 kirjoitti:

Eiköhän KAIKILLE ole ihan selvää että "sairastanut" ei ole tämän palstan päivystävä lääkäri, joka vastailee kysymyksiin. Ja vertaistukea täältä ihmiset ehkä hakeekin. Nyt sinäkin tiedät sen..

eihän tässä päivystävä lääkäri tämä sairastanut ole, vaan antaa vertaistukea. mikä risoo, kun olet noin ärsyyntynyt, luulen että tälläistä apua täältä haetaan. voin olla kyllä väärässäkin

• sairastanut liikatoiminnan
        minsku69 kirjoitti:

Sori jos olen jotain ärsyttänyt, niin mäkin olen aikoinani etsinyt tietoa ja tukea joka palstalta. Minulla lääkäri on ollut tosi huono 5 minuuttia olen vastaanotolla ollut ja mitään ei sanottu eikä kerrottu, olen hankkinut tietoa netistä, kirjoista ja jutellut monien liikatoimintaa sairastavien kanssa ja nämä ovat minua auttaneet pysymään koossa.

• minsku69
        sairastanut liikatoiminnan kirjoitti:

Sori jos olen jotain ärsyttänyt, niin mäkin olen aikoinani etsinyt tietoa ja tukea joka palstalta. Minulla lääkäri on ollut tosi huono 5 minuuttia olen vastaanotolla ollut ja mitään ei sanottu eikä kerrottu, olen hankkinut tietoa netistä, kirjoista ja jutellut monien liikatoimintaa sairastavien kanssa ja nämä ovat minua auttaneet pysymään koossa.

Siis ei mulla todellakaan sun kirjotukset ole ärsyttäny sairastanut, ei ei ei, nyt käsititte väärin, vaan ton kelle olin vastannut, joka oli alkuperäselle kirjottanu että "sairastanut ei ole asiantuntija", se mulla rupes ärsyttään, kyllähän kaikki tietää että tää on vertaistukea enemmänki... Ja keltäpä sitä paremmin saa kun toiselta sairastaneelta. Sitä mä vaan halusin kommentoida, no toivottavasti tästä nyt ymmärsi et mitä tarkotin!
        Mutta sinä et todellakaan ole häiriöksi, eikä muutkaan, mul vaan rupes yks kommentti ärsyttään....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe