Nokian Jyväskylän toimipiste lopetetaan:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/02/18949
Nokia Jyväskylä is no more
16
3543
Vastaukset
- onnenpekka tälläkertaa
Siellä nyt eletään monessa perheessä raskasta aikaa. Todella surullista. Ite työskentelen toisella sitella, tällä kertaa arpa siis suosi minua, mutta pelko jatkuu...
Toisaalta, elämässä on (toivottavasti) muutakin kuin työ, ja muutakin kuin Nokia. Voi olla pitkässä juoksussa hyväkin asia näille jotka nyt joutuvat jättämään työpaikkansa. Elämä on täynnä uusia mahdollisuuksia, ja asioilla on tapana järjestyä...-ajallaan.- Jyväskylään
Olen kokenut yt:t Noksulla, joten tiedän miltä tuntuu kun työt uhkaa loppua. Ei ole helppoa. Nyt varsinkin, kun uuden työpaikan hankkiminen on entistäkin haastavampaa.
Itse myös toiselta sitelta ja pieni epävarmuus tulevaisuudesta kalvaa jatkuvasti mieltä. - sivusta seurannut
Jyväskylään kirjoitti:
Olen kokenut yt:t Noksulla, joten tiedän miltä tuntuu kun työt uhkaa loppua. Ei ole helppoa. Nyt varsinkin, kun uuden työpaikan hankkiminen on entistäkin haastavampaa.
Itse myös toiselta sitelta ja pieni epävarmuus tulevaisuudesta kalvaa jatkuvasti mieltä.Laiskat työntekijät joutaa kilometritehtaalle.
- ^vahingoniloinen^
Ihan oikein niille.
- Balle Ramstedts pankaka show
Mikä Urpo!
- mutta...
...vaikka kuinka olet kateellinen nokialaisille, olisi hyvä muistaa yhtiön merkitys laajemmin Suomen kaupungeille ja valtiolle. Jos kaikki Nokian ja sen työntekijöiden maksamat verot otetaan kunnilta ja valtiolta pois, ollaan tosi syvässä suossa ja pitkään. Myös sinä saat nauttia Nokian tuomasta hyvinvoinnista. Se on Fakta, jota ei voi kieltää.
Onhan se aina makeaa herkkua, kun hyvin ansaitseva tuttu Nokialainen saa potkut, eihän siitä voi kuin hykerrellä tyytyväisenä, mutta olisi syytä myös yleisemmin toivoa Nokialle menestystä ja pitkää ikää. - meikäläinen tässä
voiko enemmän urpoa viestiä olla,
mikä sua vaivaa?
- Aku ankka
On nähtävä asioissa myös valoisat puolet vapautuu tekemään kunnolla töitä kuin jättää nokian ja it alan tulot laskeva rästissä on kyllä töitä varmasti monella.
- kesä duunari
olin tuolla kesäduunissa muutama vuos sitten
- Paljon nähnyt noksu
Ei muuta kuin Jyväskylän porukat busseihin ja suunta kohti Tamperetta ja pääkaupunkiseutua: työtä kyllä Nokialla vielä piisaa! Ainakin syksyllä 2002, kun Jkylän PMR (Networks) laitettiin kiinni, niin sieltä tuli porukat ihan bussikyydillä tutustumaan Tampereen Nokian työpaikkatarjontaan...
Tamperelaiset lepäs vielä tuossa vaiheessa työnhaun suhteen laakereillaan, kun heille ei vielä ollut henk.koht. selvitetty kuka saa lähteä ja kuka ei. Tampereellakin tais nimittäin semmoiset 25% viranomaisverkkoihmisistä lähteä katsomaan uusia hommeleita. Tais niitä joillekin löytyä, mutta Jkylän porukat kävi ensin noukkimassa parhaat päältä. Kovahan oli tietysti heidänkin kohtalonsa, ymmärrettäköön sentään jotenkin.- Kadulta
Ei niitä palkata Nokialle muihin yksiköihin, koska tällöin jää tavoitellut säästöt saamatta. Vuoden palkka kouraan ja ulos ilman mitään takaisinottovelvoitteita.
- aslödkas
Tuntuu että suurin osa kyseisen puljun porukasta ei tee yhtään mitään oikeasti tuottavaa.
- sanon mä
alihankkijat tekevät keksinnöt oikeat työt. Noksulaiset vain manageeraa ne kapuloihin ja hoitavat markkinoinnin.
- ...
sanon mä kirjoitti:
alihankkijat tekevät keksinnöt oikeat työt. Noksulaiset vain manageeraa ne kapuloihin ja hoitavat markkinoinnin.
....ja sinäkö luulet olevasi se paremmalla puolella oleva (älykkö alihankinnasta). En ole Nokialla töissä enkä aio koskaan mennäkään, mutta sivusta seuranneena pistää vihaksi tälläiset ääliöt keskustelut.
- Lex Mokia
sanon mä kirjoitti:
jep, samaa mieltä. Ei siellä mokialla itse mitään enää tehdä. Idea näyttäisi olevan että manageerataan vaan brändiä ja otetaa rahaa myynnistä.
Joku voisikin jo kysyä että mitä ne myy?
Ja edelleen, kuka/mikä tekee sen myytävän?
- läksit
hjäh, hjäh, hjää, taas yksi turha lafka kiinni. Mitäs läksitte nokialle töihin, olisihan tämä pitänyt tyhmemmänkin jo tietää, ettei suuri pörssiyhtiö 'periferiassa' kauaa toimintaa pidä. Koko jyväskylän yksikön merkitys nokialle ollut perustamisesta asti täysi mysteeri. Ne ihan oikeat ja alkuperäiset 'nokiat' on tampereella ja oulussa. Joku 350 hengen yksikkö ei merkkaa mitään suurelle pörssihirmulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750