Nokia Jyväskylä is no more

tylyä

16

3543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnenpekka tälläkertaa

Siellä nyt eletään monessa perheessä raskasta aikaa. Todella surullista. Ite työskentelen toisella sitella, tällä kertaa arpa siis suosi minua, mutta pelko jatkuu...
      Toisaalta, elämässä on (toivottavasti) muutakin kuin työ, ja muutakin kuin Nokia. Voi olla pitkässä juoksussa hyväkin asia näille jotka nyt joutuvat jättämään työpaikkansa. Elämä on täynnä uusia mahdollisuuksia, ja asioilla on tapana järjestyä...-ajallaan.

• Jyväskylään

Olen kokenut yt:t Noksulla, joten tiedän miltä tuntuu kun työt uhkaa loppua. Ei ole helppoa. Nyt varsinkin, kun uuden työpaikan hankkiminen on entistäkin haastavampaa.

Itse myös toiselta sitelta ja pieni epävarmuus tulevaisuudesta kalvaa jatkuvasti mieltä.

• sivusta seurannut
        Jyväskylään kirjoitti:

Olen kokenut yt:t Noksulla, joten tiedän miltä tuntuu kun työt uhkaa loppua. Ei ole helppoa. Nyt varsinkin, kun uuden työpaikan hankkiminen on entistäkin haastavampaa.

Itse myös toiselta sitelta ja pieni epävarmuus tulevaisuudesta kalvaa jatkuvasti mieltä.

Laiskat työntekijät joutaa kilometritehtaalle.

• ^vahingoniloinen^

Ihan oikein niille.

• Balle Ramstedts pankaka show

Mikä Urpo!

• mutta...

...vaikka kuinka olet kateellinen nokialaisille, olisi hyvä muistaa yhtiön merkitys laajemmin Suomen kaupungeille ja valtiolle. Jos kaikki Nokian ja sen työntekijöiden maksamat verot otetaan kunnilta ja valtiolta pois, ollaan tosi syvässä suossa ja pitkään. Myös sinä saat nauttia Nokian tuomasta hyvinvoinnista. Se on Fakta, jota ei voi kieltää.
        Onhan se aina makeaa herkkua, kun hyvin ansaitseva tuttu Nokialainen saa potkut, eihän siitä voi kuin hykerrellä tyytyväisenä, mutta olisi syytä myös yleisemmin toivoa Nokialle menestystä ja pitkää ikää.

• meikäläinen tässä

voiko enemmän urpoa viestiä olla,
        mikä sua vaivaa?

• Aku ankka

On nähtävä asioissa myös valoisat puolet vapautuu tekemään kunnolla töitä kuin jättää nokian ja it alan tulot laskeva rästissä on kyllä töitä varmasti monella.

• kesä duunari

olin tuolla kesäduunissa muutama vuos sitten

• Paljon nähnyt noksu

Ei muuta kuin Jyväskylän porukat busseihin ja suunta kohti Tamperetta ja pääkaupunkiseutua: työtä kyllä Nokialla vielä piisaa! Ainakin syksyllä 2002, kun Jkylän PMR (Networks) laitettiin kiinni, niin sieltä tuli porukat ihan bussikyydillä tutustumaan Tampereen Nokian työpaikkatarjontaan...

Tamperelaiset lepäs vielä tuossa vaiheessa työnhaun suhteen laakereillaan, kun heille ei vielä ollut henk.koht. selvitetty kuka saa lähteä ja kuka ei. Tampereellakin tais nimittäin semmoiset 25% viranomaisverkkoihmisistä lähteä katsomaan uusia hommeleita. Tais niitä joillekin löytyä, mutta Jkylän porukat kävi ensin noukkimassa parhaat päältä. Kovahan oli tietysti heidänkin kohtalonsa, ymmärrettäköön sentään jotenkin.

• Kadulta

Ei niitä palkata Nokialle muihin yksiköihin, koska tällöin jää tavoitellut säästöt saamatta. Vuoden palkka kouraan ja ulos ilman mitään takaisinottovelvoitteita.

• aslödkas

Tuntuu että suurin osa kyseisen puljun porukasta ei tee yhtään mitään oikeasti tuottavaa.

• sanon mä

alihankkijat tekevät keksinnöt oikeat työt. Noksulaiset vain manageeraa ne kapuloihin ja hoitavat markkinoinnin.

• ...
        sanon mä kirjoitti:

alihankkijat tekevät keksinnöt oikeat työt. Noksulaiset vain manageeraa ne kapuloihin ja hoitavat markkinoinnin.

....ja sinäkö luulet olevasi se paremmalla puolella oleva (älykkö alihankinnasta). En ole Nokialla töissä enkä aio koskaan mennäkään, mutta sivusta seuranneena pistää vihaksi tälläiset ääliöt keskustelut.

• Lex Mokia
        sanon mä kirjoitti:

jep, samaa mieltä. Ei siellä mokialla itse mitään enää tehdä. Idea näyttäisi olevan että manageerataan vaan brändiä ja otetaa rahaa myynnistä.

Joku voisikin jo kysyä että mitä ne myy?

Ja edelleen, kuka/mikä tekee sen myytävän?

• läksit

hjäh, hjäh, hjää, taas yksi turha lafka kiinni. Mitäs läksitte nokialle töihin, olisihan tämä pitänyt tyhmemmänkin jo tietää, ettei suuri pörssiyhtiö 'periferiassa' kauaa toimintaa pidä. Koko jyväskylän yksikön merkitys nokialle ollut perustamisesta asti täysi mysteeri. Ne ihan oikeat ja alkuperäiset 'nokiat' on tampereella ja oulussa. Joku 350 hengen yksikkö ei merkkaa mitään suurelle pörssihirmulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe