Hei,
nyt on pakko kysyä apua täältä kun tuntuu
että kun koittaa löytää tietoa netistä niin
siinä menee viikko ennenkuin löytää edes oikean sivun mistä aloittaa lukeminen.
Kyseessä siis oudot vatsakivut, tuntuu että oksettaa koko ajan, mutta oksennusta ei tule.
Välillä alavatsasta vihlaisee niin että pakko pysähtyä paikoilleen. Ja nyt on siis verta ulosteessa.
Stressiä on todella paljon ja luin että tuo veri voi viitata peräpukamiin, ja mietinkin jos nyt vain yhdistelen näitä oireita ja jos ei olekaan mtn vakavaaa. Että esim. vatsakivut johtuvat stressistä, mutta nyt rupes epäilyttää tuo veren tulo.
Eli siis lääkärikäynti ilmeisesti edessä?
Vai seurailenko vielä muutaman vkon?
Kiitos vastauksista!
Vatsakivut,oksettaminen,verta ulosteessa
4
2751
Vastaukset
- oireet
Itsellä on ollut mm. juuri nuo kuvaamasi oireet. vatsakipuja oli etenkin syönnin jälkeen mutta sittemmin myös kaikkina aikoina. Alavatsaa alkoi vihloa rajusti myöhemmin. Oksetti usein kunnes myös alkoi itse oksentelu. Samoin ulosteessa verta. Huimasi rajusti. Kivut loppui kun lopetin e-pillerit lääkärin määräyksestä, samoin oksentelu ja huimaus väheni reilusti. Nyt oksennan enää vain ennen menkkoja kun hormoonitasoissa tulee piikki. Veri ja ilmestynyt lima ulosteessa lääkärin mukaa ei vakavaa, ärtynyt suoli vain, johon on lääkitys jos alkaa olla todella haittaavaa.
Koska sinulla on kipuja kannattaa mennä lääkäriin tietysti. Sisätutkimukset hyvä tehdä ettei siellä ole mitään ylimääräistä, kystaa tai mitään muutakaan.- wertu
Voiko siis oikeesti e-pillerit vaikuttaa niin paljon elimistöön? Siis tyhmä kysymys, mutta nyt kun ajattelen kaikki alkoi heti kun rupesin pillereitä tauon jälkeen käyttää....
voi jessus, onkohan tässä kyse siitä.
No mutta anyways olen menossa lääkäriin tässä kuukauden sisällä, meinaan mainita näistä oireista mutta en nyt varaa tälle omaa aikaa..
Kiitos vastauksesta!! - colitis
wertu kirjoitti:
Voiko siis oikeesti e-pillerit vaikuttaa niin paljon elimistöön? Siis tyhmä kysymys, mutta nyt kun ajattelen kaikki alkoi heti kun rupesin pillereitä tauon jälkeen käyttää....
No mutta anyways olen menossa lääkäriin tässä kuukauden sisällä, meinaan mainita näistä oireista mutta en nyt varaa tälle omaa aikaa..
Kiitos vastauksesta!!Itselläni todettiin samojen oireiden perusteella haavainen paksusuolentulehdus, joka vaatii kyllä hoitoa jotta pysyy kurissa. Hoitamattomana vie tosi heikkoon kuntoon. Minulla tätä osattiin myös epäillä kun perheessä oli suolistosairauksia. Jos lääkäri ei osaa passittaa jatkotutkimuksiin, kannattaa ainakin kysyä asiasta.
- unicornis
wertu kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!!Oma usean vuoden tuskainen vatsaoireiden kierteeni alkoi myös e-pillereiden aloituksesta tauon jälkeen. Todistaahan tätä en tietenkään voi, jokin muukin asia on toki voinut kierteen aiheuttaa. Voit kokeeksi jättää pillerit pois, jos vaan suinkin mahdollista. Muutoin oireesi kyllä kuullostavat ärtyneeltä paksusuolelta, siihen yleensä vaikuttaa juuri stressi. Veri taas voi olla pukamien aiheuttamaa. Pukamat paranevat itsekseen aika nopeasti, joten verta ei yleensä tule kuin pari päivää. Menisin sinuna pikaisesti lääkäriin, jos verta tulee useampana päivänä.
Pyydä lääkäriä tekemään kattavat tutkimukset, jottei asia jää vaivaamaan. Ja koska suolistosi on nyt todennäköisesti epätasapainossa, kannattaa jättää pois sokerit ja valkoiset jauhot ja siirtyä täysjyväviljatuotteisiin. Vähennä myös kahvin, alkoholin ja tulehduskipulääkkeiden käyttöä tai lopeta mieluiten niiden käyttö kokonaan, kunnes suolisto on kunnossa. Maitohappobakteereistakin voi olla apuja ja stressi ilman muuta pitäisi saada elämästäsi pois. Näistä ohjeista ei missään nimessä ole ainakaan haittaa, oli vatsaoireiden takana sitten mikä tahansa!
Itse olen tästä ärtyneestä suolesta kärsinyt jo 6 vuotta ja tällä hetkellä hyvin tiukalla dieetillä, jotta suolisto kuntoutuisi. En ole itse lääkäri, mutta selvitellyt suolisto-oireista kaikenlaista itsekseni, sillä vaivaani ei ole lääkäreiltä apua herunut. Nyt vihdoin löysin lääkärin, jonka kanssa aloitettiin valvotusti tämä tiukka dieetti. Olisi mukava kuulla, mitä lääkäri sanoi oireistasi. Tuletko kertomaan, kun saat kuulla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484136- 513840
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883116Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 402154
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078