Hei,
Tekisi mieleni hankkia kissa, olen ajatellut brittiä jo pitkään hankkia. Minulla on lapsuuden perheessä ollut pari kissaa ja mietityttää seuraavat asiat.
- Miten kissa sopii lapsiperheeseen (3 pientä lasta)?
- Pitäisikö olla kaksi kissaa jotta niistä olisi seuraa toisilleen. Päivät kun kuitenkin olemme töissä?
- Kun kissa tulisi taloon, pitäisikö pitää esim. viikko "äitiyslomaa" sen kanssa kotona?
- Jotain muutakin oli mutten nyt muista... Kaikenlaisia kommentteja saa tulla.
Kissan hankinnasta
4
276
Vastaukset
- ....
Useimmat kissat sopivat lapsiperheeseen. Kyselepä tätä brittikasvattajilta mitä mieltä he ovat.
Yleensä suositellaan kahden kissan ottamista kerralla. Niistä on seuraa toisilleen, varsinkin jos otat samasta pentueesta ne yleensä tulevat hyvin toimeen.
Äitiyslomasta en osaa sanoa. Itse olen tehnyt niin että kissa tulee kotiin perjantaina ja itse menen töihin jo maanantaina ja ihan hyvin on mennyt. Mutta jos mahdollisuus lomaan on, ei se varmastikaan pahasta olisi. - sidos
hei
minusta kissan hankintaan ei ole mitään estettä.
kannattaa kuitenkin miettiä onko perheenjäsestä jokin allerkinen kissalletai muille eläimille
minusta on hyvä jo pienenä opettaa lapset että eläimet ei ole leikki kaluja vaan kunnon perheen-jäseniä.
ja minun mielestä minkä rotuisen hankkii.
mulla itsellä on 2maatiaista yksi persialaismaatiaisen sekoitus ja norjalaismetsäkissan ja maatiaisen sekoitus.
mitä mulla on kissoja ollut niin ei ole tarvinnut
eläinllääkärissä turhaan juosta.
jos haluat jutella niin laita sähköpostiosoite niin kerron lisää terv.neljän kissan omistaja - Misse kissa
Helppo hoidettava nukkuu 80% ajastaan tarvitsee ruokaa ja silitystä pakenee ja räppää takas varmasti jos liikaa saa lasten retuutusta tai ei dikkaa muuten jostain.N 20 kissaa meillä ollut ehkä olin 0 v ensimmäinen kissa meillä oli nyt yksi vierellä tuossa.2 kissaa ei aina välttämättä tykkää toisistaan meidän toinen kissa kiusasi aina tätä nyk kissaa tämä oli ihan hermoraunio sit kuoli kissa mikä kiusasi nyk kissallakin palasi mielenterveys.
- leda
Kissa, eikä mikään muukaan eläin ole lapsen lelu. Paljon kulkee juttuja kuinka kissa on raadellut lapsen, mutta eiköhän se asia ole niin, että, kun silmä on välttänyt lapsi on retuuttanut kissaa, hypellyt päällä jne... ja eläin hädissään yrittänyt pelastautua. Riippuu siis siitä minkä ikäisiä lapsesi ovat, aikoinaan suositeltiin kissaa vasta kouluikäiselle, siinä 8-9 vuotiaalle. Milestäni se on hyvä suositus. Ei pahalla, mutta ettei vain kissa viedä piikille, turhaan, kuten tuttavaperheessä kävi. Terveisin 3 sisäkissaa ja niiden kaveri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069