Mitä voiteluaineita suosittelette BMW K75C
Moottoriin? Entä vaihteistoon ja perään?
Ja mitä rasvaa suositellaan boorien rasvaukseen?
Öljyt
5
1647
Vastaukset
- öljyt.
Itse käytän pyörässäni käsikirjan mukaisia öljyjä.
Luotan valmistajan valintaan enemmän kuin omaani.- P.r
En omista kyseistä kirjaa.
- K100 RS
Moottori: API SE ja SF SAE 20 W 50 oder SAE 20 W40, omassa nyt Motulin öljyt.
Vaihteisto ja perä: Hypoid-vaihteistoöljy API GL 5, yli 5°C SAE 90, alle 5°C SAE 80
Kardaanipoorien rasvasta ei ohjekirjassa mainita, itse laitoin kuparitahnaa. Ei vaikea tehtävä.
Jos haarukkaöljyt haluat vaihtaa, tässä muutama manuaalin esimerkki:
Bel-Ray: Fork Oil with "seal swell" SAE 5, Castrol: Fork Oil Extra Light tai DB Hydraulik Fluid, Shock Absorber Oil.
Esso: Univis 13.
Mobil: Aero HFA, DTE 11, Premiun Fork Lubricant.
Shell: Aero Fluid, 4001.- luukuttaja
Nykyään öljyt jo niin laadukkaita, ettei suurta väliä mitä käyttää.
Itse olen käyttänyt Mobilin täyssynteettistä 5-50 moottorissa, ja Mobilin synt. 75-90 vaihteistossa ja perässä. Tärkeää on, ettei ohjeissa mainittuja täytösmääriä ylitä.
Kardaanin boorit, kuten yllä mainittiin kannattaa voidella kuparitahnalla.
Jos sen tekee vuoden välein, on entinen tahna vielä kuin äsken laitettuna booreissa. - P,r
luukuttaja kirjoitti:
Nykyään öljyt jo niin laadukkaita, ettei suurta väliä mitä käyttää.
Itse olen käyttänyt Mobilin täyssynteettistä 5-50 moottorissa, ja Mobilin synt. 75-90 vaihteistossa ja perässä. Tärkeää on, ettei ohjeissa mainittuja täytösmääriä ylitä.
Kardaanin boorit, kuten yllä mainittiin kannattaa voidella kuparitahnalla.
Jos sen tekee vuoden välein, on entinen tahna vielä kuin äsken laitettuna booreissa.Ei muuta kuin öljyt vaihtoon ja ajokelit odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051532Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 891185
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 471025