Mitä voiteluaineita suosittelette BMW K75C
Moottoriin? Entä vaihteistoon ja perään?
Ja mitä rasvaa suositellaan boorien rasvaukseen?
Öljyt
5
1619
Vastaukset
- öljyt.
Itse käytän pyörässäni käsikirjan mukaisia öljyjä.
Luotan valmistajan valintaan enemmän kuin omaani.- P.r
En omista kyseistä kirjaa.
- K100 RS
Moottori: API SE ja SF SAE 20 W 50 oder SAE 20 W40, omassa nyt Motulin öljyt.
Vaihteisto ja perä: Hypoid-vaihteistoöljy API GL 5, yli 5°C SAE 90, alle 5°C SAE 80
Kardaanipoorien rasvasta ei ohjekirjassa mainita, itse laitoin kuparitahnaa. Ei vaikea tehtävä.
Jos haarukkaöljyt haluat vaihtaa, tässä muutama manuaalin esimerkki:
Bel-Ray: Fork Oil with "seal swell" SAE 5, Castrol: Fork Oil Extra Light tai DB Hydraulik Fluid, Shock Absorber Oil.
Esso: Univis 13.
Mobil: Aero HFA, DTE 11, Premiun Fork Lubricant.
Shell: Aero Fluid, 4001.- luukuttaja
Nykyään öljyt jo niin laadukkaita, ettei suurta väliä mitä käyttää.
Itse olen käyttänyt Mobilin täyssynteettistä 5-50 moottorissa, ja Mobilin synt. 75-90 vaihteistossa ja perässä. Tärkeää on, ettei ohjeissa mainittuja täytösmääriä ylitä.
Kardaanin boorit, kuten yllä mainittiin kannattaa voidella kuparitahnalla.
Jos sen tekee vuoden välein, on entinen tahna vielä kuin äsken laitettuna booreissa. - P,r
luukuttaja kirjoitti:
Nykyään öljyt jo niin laadukkaita, ettei suurta väliä mitä käyttää.
Itse olen käyttänyt Mobilin täyssynteettistä 5-50 moottorissa, ja Mobilin synt. 75-90 vaihteistossa ja perässä. Tärkeää on, ettei ohjeissa mainittuja täytösmääriä ylitä.
Kardaanin boorit, kuten yllä mainittiin kannattaa voidella kuparitahnalla.
Jos sen tekee vuoden välein, on entinen tahna vielä kuin äsken laitettuna booreissa.Ei muuta kuin öljyt vaihtoon ja ajokelit odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074897Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744251546- 1911128
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101108Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk161026Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861010Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64921
- 64886
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826