Onko (kotimaanliikenteen) koneenhoitajan laput omaavia? Mitä tarkoittaa käytännössä MKL:n praktiikkavaatimuksissa 8kk konepajapalvelua "tai voidaan hyväksyä vastaavaa koulutusta"? Riittääkö serkkupojan kirjoittama paperi polkupyöräkorjaamolta? Vai kannattaako suosiolla käydä vahtikonemestarin linja, 2-3 vuotta, jos ei ole konepajassa pahemmin työskennellyt? Sen jälkeen/aikana varmaan saa suoraan koneenhoitajankirjan ja sitten praktiikan täytyttyä vahtikonemestarin.
Koneenhoitaja
8
2162
Vastaukset
- Jeesus
En usko että polkupyöräkorjaamopraktiikka riittää. Polkupyörä ei oikein istu voimakoneeksi eikä paineastiaksi. Sen sijaan tiedän että autokorjaamopraktiikka on joskus riittänyt.
Käytännössä tarkoitetaan juuri niinkuin asetus sanoo; voimakoneita tai paineastioita korjaavassa tai valmistavassa konepajassa tai telakalla tai voimalaitoksessa koneistojen tai putkistojen asennustehtävissä.
Vahtikonemestarilinjan käyneeltä vaaditaan ihan samat praktiikat koneenhoitajankirjaa varten.
Eli ei kannata ehkä käydä tuota vahtikonemestarilinjaa jos et aio hommata siihen kirjaan vaadittavia praktiikoita, vaan hommata vain sit tuo koneenhoitajan koulutus.
Tuosta konepajapalvelun sijaan hyväksytystä koulutuksesta en osaa sanoa, kannattaa kysyä merimiesyksiköstä, esim. Yrjö Tiitiseltä saattaa saada asiallisen tulkinnan.- saa ainoan oikean...
tulkinnan.
Aikanaan R.G antoi omia tulkintojaan joka kerta eri tavalla.
Keskustelin aikanaan tämän toisen pässinpään kanssa ja oli aivan toivotonta.
Telakalla tehtyä asennuskokemusta ei aikonut hyväksyä.
Hoki wärtsilää.
Olikohan wärtsilästä tilattu siltä puupäältä miehiä töihin, toisinaan kävi mielessä.
Lisäksi kyseli onko työ varmasti tapahtunut laivassa.
Konepaja praktiikka.
Äijä oli ja on aivan seinähullu.
Olisin käynyt kiskasemassa sitä turpaan mutta sinne ei pääse sisälle.
Syystä kyllä näemmä.
Monella on siitä samankaltaisia kokemuksia.
Taitaa olla yksi näitä henkilöstöpäälliköiden rekrytoijia.
Lisäksi sen oma seilauspraktiikka on pääosin suomenlinnan ja mantereen väliltä.
Aikansa legenda, täys idiootti. - Pokkiskakkis
saa ainoan oikean... kirjoitti:
tulkinnan.
Aikanaan R.G antoi omia tulkintojaan joka kerta eri tavalla.
Keskustelin aikanaan tämän toisen pässinpään kanssa ja oli aivan toivotonta.
Telakalla tehtyä asennuskokemusta ei aikonut hyväksyä.
Hoki wärtsilää.
Olikohan wärtsilästä tilattu siltä puupäältä miehiä töihin, toisinaan kävi mielessä.
Lisäksi kyseli onko työ varmasti tapahtunut laivassa.
Konepaja praktiikka.
Äijä oli ja on aivan seinähullu.
Olisin käynyt kiskasemassa sitä turpaan mutta sinne ei pääse sisälle.
Syystä kyllä näemmä.
Monella on siitä samankaltaisia kokemuksia.
Taitaa olla yksi näitä henkilöstöpäälliköiden rekrytoijia.
Lisäksi sen oma seilauspraktiikka on pääosin suomenlinnan ja mantereen väliltä.
Aikansa legenda, täys idiootti.Joo tosiaankin, sen mielestä ei ollut muita voimakoneita valmistavia tai korjaavia konepajoja kuin Wärtsilä turku tai Vaasa, siellä loppujen lopuksi sama vaikka porttivaksina ois ollut niin se olisi riittänyt. Tais olla ukko voideltu jollain tavalla Wärtsilän suunnalta tai sitten täysi dorka.
- Jeesus
Pokkiskakkis kirjoitti:
Joo tosiaankin, sen mielestä ei ollut muita voimakoneita valmistavia tai korjaavia konepajoja kuin Wärtsilä turku tai Vaasa, siellä loppujen lopuksi sama vaikka porttivaksina ois ollut niin se olisi riittänyt. Tais olla ukko voideltu jollain tavalla Wärtsilän suunnalta tai sitten täysi dorka.
Kyllä Gustafsson mulle ainakin aikanaan kirjoja myönsi vaikka en Wärtsilässä ole päivääkään ollut. Ja kyllä Suomesta olisi mestarit loppuneet jos kaikkien olis täytynyt Wärtsilästä praktiikat hakea, vaikka sitten porttivahtina.
No, nyt onneks Gustafsson on jo "ansaitulla" eläkkeellä ja merimiesyksikössä uusi kalifi. - on nimeltä kutsua...
Jeesus kirjoitti:
Kyllä Gustafsson mulle ainakin aikanaan kirjoja myönsi vaikka en Wärtsilässä ole päivääkään ollut. Ja kyllä Suomesta olisi mestarit loppuneet jos kaikkien olis täytynyt Wärtsilästä praktiikat hakea, vaikka sitten porttivahtina.
No, nyt onneks Gustafsson on jo "ansaitulla" eläkkeellä ja merimiesyksikössä uusi kalifi.jätekasaa.
Vihasi konemiehiä yli kaiken.
- :-)
Jossain piirongin laatikossa, viimeksi käytössä joskus 90-luvun alussa.-
Vanhan seilaukset loppu jo ajat sitten. samoin kroppa :) - Anonyymi
Tikkurilassa järjesteyään koneenhoitajakurssi syksyllä. Nykyään se on maksuton. Kuten myös laivurikurssi.
- Anonyymi
https://training.aboamare.fi/fi/events/pd/kotimaanliikenteen-laivuri
Tässä linkki kurssille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!912073- 841845
- 491480
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481425- 1441374
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481314Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441254Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261116Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251024- 1011003