Missä halpa webbikauppa

YE_mafia

Komponentteja pitäisi ostaa. Löytyykö EU-alueelta.

4

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shoppi,

Miten halpa pitäis kaupan olla? Erittäin halpa vai tosihalpa.

• jotain..
    • Hemu

http://www.dealextreme.com/

En ole itse tilannut tuolta, mutta luultavasti jossain vaiheessa aion tilata. Plussina ilmaiset postikulut ympäri maailman, jos olen oikein ymmärtänyt. Myös paljon eri tuotteita eli pitäisi löytyä mitä tarvitset.

Veroista ja tulleista sen verran, että

-alle 10 dollarin tilauksesta (sis. postikulut) ei tarvitse maksaa veroa eikä tullia

-muistaakseni alle 150 dollarin tilauksesta (sis. postit) ei tarvitse maksaa tullia, mutta 22% ALV kyllä.

Nimim. pari viikkoa sitten tullissa asioinut

• Atmel

Tulleista saa parhaiten tietoa tullin sivuilta http://www.tulli.fi

Alle 45€ (n. 58 taalaa) maksavasta tavarasta ei tarvitse maksaa tulleja/alv:tä, mutta koska en jaksa tehdä tarkkoja laskelmia ja tullin sivut ovat osittain epäselvät (asiaan pitäisi perehtyä kunnolla), ilmeisesti 150€ asti kuitenkin tavarat tullittomia eli tarvitsee maksaa vain alv osuus ja sekin vain, mikäli maksettava summa ylittää yli 10€ (josta tulee se yhtälö, että n. 45€ ostoksista ei tarvitse tulleja/veroja kantaa)

Kannattaa sitten huomata, että tuohon summaan lasketaan kaikki kulut, eli jos tavara maksaa esim. $50 ja postitus $20 on se yhteensä 70 taalaa, josta suomessa pitäisi maksaa alv osuus.

Ja onpa mulle käynyt niinkin, että tullissa eivät oo jaksaneet alkaa laskemaan pienelle lähetykselle noita, vaan halunneet vain nähdä, että mitä paketissa. (Suht paksu oli se kirja, mistä ois pitänyt koodi kaivaa tavaralle, liekkö syy haluttomuuteen alkaa laskea sitä :D) Harvoinpa noi paketit ees tulliin ainakaan mulla jää, sen verran pientä tavaraa tilaillu ja varmaan arvottoman näköistäkin. :D

Sen verran sanon, että jos teillä paketti jää tulliin, niin kannattaa tulostella ostokuitit himassa, josta kokonaiskulut selviävät, kun ne niitä kysyy kuitenkin. Tulee nopeampi reissu, kun näyttää tulosteen jossa näkyy selvästi mitä tavarasta maksettu. Ja voi selvitä nopeastikin, jos sanoo heti kättelyssä, että säännösten mukaan tästä ei tarvi maksaa tulleja, jos eivät sitä itse älyä. (Virkamieheltähän ei voi aina liikoja odottaa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6017
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3496
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2661
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2159
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      84
      1267
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1097
    Aihe