oli iso yllätys

kun menin ultraan

tänään sitten sain ekan keskeytyspillerin,kotiin sain neljä noita cytotec pillereitä jotka laitetaan emättimeen.
ultrassa löytyikin kaksi sellaista pussia eli kaksoset olisi tullut.
kuinka kauan menee kun laittaa nuo pillerit emättimeen että vuoto alkaa?
kuka kokenut tämän kotona?
sain panacod reseptin jos tulee kipuja.

7

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuraskaudessa

näkyy "kaksoset". Toiset saa vain 2 pilleriä kotona emättimeen laitettavaksi. Myös panacodin saa 2 mukaan ja omia särkylääkkeitä voi ottaa tarpeen mukaan. Näköjään riippuu sairaalasta, montako antavat ja mitä lajia.

Pillerit on hyvä laittaa aamulla, jonka jälkeen noin 3 tunnissa alkaa vuoto ja raskauskudos tulee ulos.

Ihmettelen, jos et näitä tärkeitä tietoja saanut sairaalasta tai edes kirjallista ohjetta mukaan. Itse kysyin lisäksi paljon asioita, jotta toimenpide oli turvallista tehdä kotona.

• tuo koko juttu.

sain minä jotain papereita ja niitä luin mutta siinä ei sanottu että koska vuoto alkaa.

jotenkin pelottaa koko juttu,jospa vuoto ei ala ja jos se alkaa eikä lopu.joutuu sairaalaan.
        tai kaavintaan.
        pelottaa kun se alkaa kotona,jaksanko ja pystynkö siihen.
        pitääkö ostaa lasten vaippoja,vai istua pöntöllä/suihkussa jos tulee paljon verta.

tuo pilleri minkä sain ekaksi oli sellaista joka pehmittää kohdunsuun.

olen myös saannut sen kun synnytin esikoiseeni kuusi vuotta sitten.
        esikoiseni myös käynnistettiin kun ei tahtonut tulla ulos muuten :D
        ja cytoced pillereitä silloinkin laitettiin kohndunsuulle ja siinä meni koko päivä ja illalla alkoi kovat supistukset.

ei oikein enää muista kunnolla tälläisiä asioita.

• satuapa
        tuo koko juttu. kirjoitti:

sain minä jotain papereita ja niitä luin mutta siinä ei sanottu että koska vuoto alkaa.

jotenkin pelottaa koko juttu,jospa vuoto ei ala ja jos se alkaa eikä lopu.joutuu sairaalaan.
        tai kaavintaan.
        pitääkö ostaa lasten vaippoja,vai istua pöntöllä/suihkussa jos tulee paljon verta.

ja cytoced pillereitä silloinkin laitettiin kohndunsuulle ja siinä meni koko päivä ja illalla alkoi kovat supistukset.

Vuodon alkamisajankohta vaihtelee, mutta ainakin meillä käskettiin maata ensin lääkkeiden kohdunsuulle laiton jälkeen tunnin ajan ja sen jälkeen kävellä/olla pystyssä mahdollisimman paljon. Sen pitäisi nopeuttaa raskauskudoksen ulostuloa. Supistukset ja vuoto alkoivat muistaakseni jo tuon tunnin aikana. Mulla tuli muistaakseni noin kolmen tunnin kohdalla se rankin vuoto.

"vaippana" oli paksu terveysside, jota kannattaa tietty vaihtaa. vessassa kehotettiin käymään myös mahdollisimman paljon, koska se "pinnistely" myös edistää raskauskudoksen ulostuloa. Ja laita housut, joiden sotkeentuminen vereen ei haittaa.

En sanoisi keskeytyksen olleen helppo ja kivutkin olivat ainakin minulla suht kovia, mutta kyllä siitä selviää. Jos saat jonkun seuraksesi, helpottaa se varmasti tuota pelkoasi. Sinällään itse sairaalassa keskeytyksen tehneenä en olisi kestänyt ketään läheistäkään siihen viereen pönöttämään.

• hyvun yksilöllistä
        tuo koko juttu. kirjoitti:

tai kaavintaan.

Itse halusin ehdottomasti tehdä keskeytyksen yksin kotona. En kuuden muun naisen seurana osaston päivystyksessä. Ensimmäisen pillerin otin suun kautta sairaalassa kahta päivää aiemmin.

Kyselin pillereitä hakiessa missä ajassa se vuoto on varhaisimmillaan alkanut ja missä vaiheessa myöhimmillään alkanut ja kaikkea muuta mitä mieleen tuli.

Minulle sanottiin, ettei ole tavatonta, vaikka vuoto alkaisi vasta useamman päivänkään päästä. Silloin tulisi ottaa yhteys sairaalaan, mikäli vuotoa ei tule neljään päivään.

Sanottiin myös, että heti pillereiden laiton jälkeen on hyvä liikkua mahdollisimman paljon kotona, siivoilla, kokkailla, leipoa jne. Näin keskeytys etenee nopeammmin. Minulla vatsakivut alkoi noin 3,5 tunnin kuluttua ja olinkin jo touhuamisesta aika väsynyt, joten otin vielä yhden särkylääkkeen ja menin pitkäkseni. Ehdin maata noin 30 minuuttia kunnes tuli pakottava tarve vessaan ja juoksin vessaan, jolloin raskausmateriaali poistui. Tavaraa tuli kohtuullisen paljon ja tunsin hiukan suuremman möykyn tulevan emättimestä ulos. Tämän jälkeen hiukan pyörrytti, joten menin takaisin makuulle. Etova olo sekä vatsakipu loppui heti, kuten muutkin raskausoireet. Nukuin pari tuntia ja sen jälkeen oloni oli runsasta vuotoa lukuunottamatta täysin normaali.

Siteitä olin varannut ison läjän, mutten loppuje lopuksi tarvinnut kuin alle viikoksi niitä, jonka jälkeen siirryin pikkuhousunsuojiin. Tätä tiputtelua kesti muutaman päivän.

Itsekin olin peloissani, koska lukemani mukaan vuotoa pitäisi tulla todella paljon ja pelkäsin, ettei kaikki materiaali ole tullut ulos, mutta 12 päivän kuluttua keskeytyksestä menin jälkitarkastukseen ja raskaushormoonitasoni oli lähes normaali.

Kaikki on kovin yksilöllistä, kivut, vuodot, tuntemukset. Mutta itselläni kaikki meni muutamassa tunnissa ja todella vähin kivuin ja vuodoin.

• Jungle Drum

koska vuoto alkaa. 9-12 viikoilla lääkkeellinen keskeytys saattaa edetä jo hitaammin.
      Itse olin keskeytyspäivänä sairaalassa ja vuoto alkoi n. 3-4h kuluttua ja se on melko tavanomainen aika.

Ja kannattaa hakea niitä panacodeja, koska kipuja yleensä tulee. Toisille enemmän, toisille vähemmän.

• pitänet vastaanottoakin?

Vähän siltä vaikuttaa...

• Kaksoset?

Mitä ajattelit yllätyksestä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7411
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      100
      5255
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3451
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      345
      1485
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      55
      1318
    Aihe