kuolonkolari

anssiksa

77

30124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automerkki

      Nissan? Volkkari? Mazda? Skoda?

      • teet.

        sillä tiedolla???


      • anssiksa
        teet. kirjoitti:

        sillä tiedolla???

        vaiks joku tuttu?


      • menehtyneet? Entä kumpaa

        sukupuolta?

        Näyttäs ainakin henkilö-autolta, ei pakettimallilta. Merkkiä en pysty sanomaan.


      • jokainen tämmöisessä
        anssiksa kirjoitti:

        vaiks joku tuttu?

        tilanteessa ajattelee, että ei kai vain joku tuttu, tuttavan tuttu tai naapuri? Ja kaikki eivät ole niin läheisiä tuttuja, että heti itselle ilmoitettaisiin, mutta tärkeitä ihmisiä kuitenkin.

        Jokainen kenellä on tunteet tallella, on kiinnostunut ettei vain kai joku tuttu?


      • Automerkki
        teet. kirjoitti:

        sillä tiedolla???

        Mäkin mietin juuri sitä, että onkohan jokin tuttu kuollut. Asuu nimittäin tällä tiellä eräs läheinen ihminen. Ei niin läheinen, että minulle ensimmäiseksi soitettaisiin. Tuli jo itkeskeltyä, kun pelästyin.


      • vilppu3
        Automerkki kirjoitti:

        Mäkin mietin juuri sitä, että onkohan jokin tuttu kuollut. Asuu nimittäin tällä tiellä eräs läheinen ihminen. Ei niin läheinen, että minulle ensimmäiseksi soitettaisiin. Tuli jo itkeskeltyä, kun pelästyin.

        Nuoria ovat ainakin elossa oleva -90syntynyt


      • tiedän.....

    • Olevan 90% varmuudella

      vw BORA

    • tillit

      Vai oliko pikku volvo

      • näytti

        Ajoin tuosta ohi töistä tullessani, almeralta näytti. Koko kyläsaarensuoran matkalta ihmisiä paikalla kattomassa, mitähän hienoa siinäkin sitten on... Mistä tuon "-90 syntynyt"-tiedon revit?


      • kolme pientä uhria
        näytti kirjoitti:

        Ajoin tuosta ohi töistä tullessani, almeralta näytti. Koko kyläsaarensuoran matkalta ihmisiä paikalla kattomassa, mitähän hienoa siinäkin sitten on... Mistä tuon "-90 syntynyt"-tiedon revit?

        Kolme abia kolarissa.


      • Manboobs

        95% varmuudella kyseessä on juurikin Volvo S40.


      • tuli mieleen..

        Volvolta näytti, eikä mielestäni ollut pahasti rytyssä mutta tälli on kai ollut kova.


      • ei kait
        kolme pientä uhria kirjoitti:

        Kolme abia kolarissa.

        meri-porista? vai länsi-porista?
        Miten mahtaa huominen penkkaripäivä nyt sujua?


      • tietoinen2008
        näytti kirjoitti:

        Ajoin tuosta ohi töistä tullessani, almeralta näytti. Koko kyläsaarensuoran matkalta ihmisiä paikalla kattomassa, mitähän hienoa siinäkin sitten on... Mistä tuon "-90 syntynyt"-tiedon revit?

        VOLVO S40 oli tuo turma-auto


    • osaako kukaan

      katsoa oikealle ja vasemmalle? 90-syntyneitä kaikki-.

      • syy .

        olikin esim että auto on jäänyt siihen, sammunut, tai ollut liukas eikä päässyt ajoissa alta pois?
        näkyvyys paikalla on hyvä.
        Osanotto omaisille.


      • .......
        syy . kirjoitti:

        olikin esim että auto on jäänyt siihen, sammunut, tai ollut liukas eikä päässyt ajoissa alta pois?
        näkyvyys paikalla on hyvä.
        Osanotto omaisille.

        voimia myös veturinkuljettajalle.


      • heiluttaa
        ....... kirjoitti:

        voimia myös veturinkuljettajalle.

        Veturinkuljettaja voi heiluttaa.


      • typeryttävää
        heiluttaa kirjoitti:

        Veturinkuljettaja voi heiluttaa.

        Olipa todella typerä heitto!! Itselläni on 90 syntynyt abityttö, joka on ystäviensä kanssa tänä iltana viettämässä juhlaa, jossa nämäkin nuorukaiset varmaan olisivat olleet. Itsestäni tuntuu todella, todella pahalta ja voin vain kuvitella kuinka moneen perheeseen on tänään suru saapunut viestin myötä. Olen todella pahoillani näiden nuorten ja heidän omaistensa puolesta. Syvä osanottonoi heille. Samoin myös veturinkuljettajalle, ei kellekään soisi tällaista onnettomuutta sattuvan.


      • kysymys...

        miksi v!!ussa kaikki aina syyttää nuoria siitä ja tästä ja tosta. ei kaikki nuoret ole mitään villiviikareita. jokasta idioottia kohti on varmasti ainakin kaksi fiksua kaveria. sama asia kuin mummeleita ja pappoja haukutaan liikenteessä. osa heistä tosissaan on vaara liikenteelle mutta on niitäkin jotka jo kunnioitettavasta iästään huolimatta pystyvät ajelemaan ilman riskejä. osanotot omaisille ja ystäville.


    • montako uhria vielä?

      Milloin mahta irrota varoja näiden vartioimattomien ylityspaikkojen puomittamiseen.
      Turhempiakin menoeriä budjetista löytynee vai olenko väärässä?
      Yksikin on liika.

      Osanottoni.

      • Tyttöli

        Eikö niitä puomeja saada sinne radan varteen? Ei ollut eka kerta, kun joku kuolee tuolla risteyksessä. Aivan turhaan, kun sen olisi voinut estää. Mutta kun mistään ei piitata, ennenkuin se on liian myöhäistä.
        Nuorilla on voinut olla kiire juhliin. Vanhemmillakin ihmisillä voi olla kiire. Ihmisillä on aina yleensä kiire jonnekin, Joskus kannattaisi hidastaa ja muistaa se vanha iskulause: Muista jarruttaa, kun perhonen ylittää kadun.
        Tuollakin radalla juna kulkee melko harvoin, mutta ilmeisesti kuitenkin liian usein.
        Turha tietenkin jälkeenpäin spekuloida, mutta niin pienestä voi olla kiinni ihmisen elämä. Se voi loppua silmänräpäyksessä. Siksi hyvästelen aina rakkaani vaikka vain kauppaan lähtiessä. Se suudelma saattaa olla viimeinen.
        Tämäkin tapaus muuttaa monen ihmisen elämän ja koskettaa meitä monia ulkopuolisiakin, ja laittaa ajattelemaan asioita.
        Toivon omaisille, ystäville ja koulutovereille voimaa ja jaksamista. Sekä pojalle joka selvisi turmasta toipumista ja paljon voimaa. Hän on ainutlaatuinen.Hän on valo majakassa.


      • Varsinkin nuo kaksi
        Tyttöli kirjoitti:

        Eikö niitä puomeja saada sinne radan varteen? Ei ollut eka kerta, kun joku kuolee tuolla risteyksessä. Aivan turhaan, kun sen olisi voinut estää. Mutta kun mistään ei piitata, ennenkuin se on liian myöhäistä.
        Nuorilla on voinut olla kiire juhliin. Vanhemmillakin ihmisillä voi olla kiire. Ihmisillä on aina yleensä kiire jonnekin, Joskus kannattaisi hidastaa ja muistaa se vanha iskulause: Muista jarruttaa, kun perhonen ylittää kadun.
        Tuollakin radalla juna kulkee melko harvoin, mutta ilmeisesti kuitenkin liian usein.
        Turha tietenkin jälkeenpäin spekuloida, mutta niin pienestä voi olla kiinni ihmisen elämä. Se voi loppua silmänräpäyksessä. Siksi hyvästelen aina rakkaani vaikka vain kauppaan lähtiessä. Se suudelma saattaa olla viimeinen.
        Tämäkin tapaus muuttaa monen ihmisen elämän ja koskettaa meitä monia ulkopuolisiakin, ja laittaa ajattelemaan asioita.
        Toivon omaisille, ystäville ja koulutovereille voimaa ja jaksamista. Sekä pojalle joka selvisi turmasta toipumista ja paljon voimaa. Hän on ainutlaatuinen.Hän on valo majakassa.

        lausetta: "Kolarista selvinneelle pojalle:" "Hän on ainutlaatuinen. Hän on valo majakassa."

        Kävin sytyttämässä netissä kynttilän onnettomuudessa menehtyneiden poikien muistoksi.


      • voivoi...
        Varsinkin nuo kaksi kirjoitti:

        lausetta: "Kolarista selvinneelle pojalle:" "Hän on ainutlaatuinen. Hän on valo majakassa."

        Kävin sytyttämässä netissä kynttilän onnettomuudessa menehtyneiden poikien muistoksi.

        Kolarista 'selvinneen' pojan ennuste on todella huono. Ei muuta voi kuin toivoa. Siunausta ja jaksamista muille nuorille, joita tämä koskettaa. Olkaa varovaisia, ja muistakaa, että oma elämänne on vasta alkanut.


      • puomeja
        Tyttöli kirjoitti:

        Eikö niitä puomeja saada sinne radan varteen? Ei ollut eka kerta, kun joku kuolee tuolla risteyksessä. Aivan turhaan, kun sen olisi voinut estää. Mutta kun mistään ei piitata, ennenkuin se on liian myöhäistä.
        Nuorilla on voinut olla kiire juhliin. Vanhemmillakin ihmisillä voi olla kiire. Ihmisillä on aina yleensä kiire jonnekin, Joskus kannattaisi hidastaa ja muistaa se vanha iskulause: Muista jarruttaa, kun perhonen ylittää kadun.
        Tuollakin radalla juna kulkee melko harvoin, mutta ilmeisesti kuitenkin liian usein.
        Turha tietenkin jälkeenpäin spekuloida, mutta niin pienestä voi olla kiinni ihmisen elämä. Se voi loppua silmänräpäyksessä. Siksi hyvästelen aina rakkaani vaikka vain kauppaan lähtiessä. Se suudelma saattaa olla viimeinen.
        Tämäkin tapaus muuttaa monen ihmisen elämän ja koskettaa meitä monia ulkopuolisiakin, ja laittaa ajattelemaan asioita.
        Toivon omaisille, ystäville ja koulutovereille voimaa ja jaksamista. Sekä pojalle joka selvisi turmasta toipumista ja paljon voimaa. Hän on ainutlaatuinen.Hän on valo majakassa.

        niin koko ylityspaikka pois, ei ole pitkä matka seuraavaan radanylityspaikkaan jossa on puomit!
        vielä ei tiedetä syytä, voi olla että on ollut kiirekin, tai auto tehnyt tenät, sammunut tai ollut liukasta. kyllä sekin selviää aikanaan.
        tällä radalla kulkee melko usein tavarajunia, välillä tunnin välein, ja joku väitti että liian lujaa, ainakaan pihlavan kohdalla jossa on puomeja juna ei kulje lujaa.
        juuri eilen illalla viimeksi katselin kun pelkkä veturi meni ja tosi hiljaa ajoi. ja kun on kymmeniä vaunuja perässä tuskin kovin lujaa pääseekään. mutta tänään oli kai pelkkä veturi?

        jaksamisia omaisille, ystäville, koulutovereille ja veturin kuljettajale.


      • Jallu

        Puomien välissäkin on ollut junan ja auton kolari,miten puomi estää? tai katso vasemmalle ja toinen oikealle sitten suoraan junan alle.Juna oli silloin suoraan edessä.


      • Muistan tapauksen..
        Jallu kirjoitti:

        Puomien välissäkin on ollut junan ja auton kolari,miten puomi estää? tai katso vasemmalle ja toinen oikealle sitten suoraan junan alle.Juna oli silloin suoraan edessä.

        Muistan erään tapauksen vaikka siitä vuosia onkin aikaa, siinä oli suurena vaikuttaja huumeet, tiesin nuo tyypit ja en ihmettele yhtään että siinä koko porukka puomieväliin jäi..


      • joopajoooo o

        Mitä järkeä laittaa niitä puomeja, kun ne maksaa? Pitääkö valtion ottaa kaikesta vastuu ja pistää niitä puomeja, etteivät ihmiset aja junan eteen. Vaikka on puomit niin kannattaa itse varmistaa, että tuleeko juna.
        Mielestäni on aivan typerää, että ihmisiltä otetaan vastuu ajamisesta, kyllä kuski olisi voinut katsoa tuleeko junaa, ainaki autokoulussa niin opetetaan. Pitäisikö raiteen eteen laittaa stop-merkki? Pysäisitkö sitten siihen?
        Mielestäni kerrotalojen katoille pitäisi laittaa suojaverkot, etteivät ihmiset voi hypätä katolta. Uskon, että valtiolla on parempaa tekoa rahoille, kuin puomit. Ei ihmisiltä pidä ottaa vastuuta pois.


    • yösanomat

      todellakin muistoa kunnioittaen ja suruun osanotot
      uhl**** ja ***** ja voimia A***** jumala tarvitsi taivaassa hyvää jalkapalloilijaa ja nyt on vaan tyytyminen hänen tahtoonsa,voimia kaikille ystäville myös,

      • Suru koskettaa

        Katoavaisuuden ja iankaikkisuuden välillä on vain meidän silmillemme näkymätön verho. Elän tätä surua, koska omakin lapseni on tämän kevään abi. Miksi, kysyy ihminen. Siksi, vastaa kaikkivaltias, että heidän tehtävänsä maan päällä oli täytetty. Rukouksia hengissä selvinneelle ja voimia kaikille läheisille ja ystäville.


      • toteamus
        Suru koskettaa kirjoitti:

        Katoavaisuuden ja iankaikkisuuden välillä on vain meidän silmillemme näkymätön verho. Elän tätä surua, koska omakin lapseni on tämän kevään abi. Miksi, kysyy ihminen. Siksi, vastaa kaikkivaltias, että heidän tehtävänsä maan päällä oli täytetty. Rukouksia hengissä selvinneelle ja voimia kaikille läheisille ja ystäville.

        eli "Katoavaisuuden ja iankaikkisuuden välillä on vain meidän silmillemme näkymätön verho.", on täysin totta. Siitä olen samaa mieltä.

        Sitä emme vain aina huomaa, vaikka päivittäin joudumme liikenteessä ja muualla tilanteisiin, jossa jotakin voi sattua - joskus peruuttamatontakin.

        Mutta.... yhdestä olen kanssasi eri mieltä. Todellakaan heidän tehtävänsä ei ollut täytetty maan päällä... ei todellakaan! Heillä oli koko elämä edessään - kaikki mahdollisuudet.

        Mutta, sanotaan "aika ja aavistamattomat tapahtumat koskettavat kaikkia", ( eli siis myös onnettomuudet) niin kävi tässäkin ja vielä penkkaripäivän "alla."

        Todella ikävää! Nuorten ihmisten poismeno koskettaa aina!


      • .........
        Suru koskettaa kirjoitti:

        Katoavaisuuden ja iankaikkisuuden välillä on vain meidän silmillemme näkymätön verho. Elän tätä surua, koska omakin lapseni on tämän kevään abi. Miksi, kysyy ihminen. Siksi, vastaa kaikkivaltias, että heidän tehtävänsä maan päällä oli täytetty. Rukouksia hengissä selvinneelle ja voimia kaikille läheisille ja ystäville.

        Kaikenkaikkiaan ikävää, että tuollaisia kolareita tapahtuu, joissa menehtyy ihmisiä. Onnettomuudet eivät tule kello kaulassa, ikävä kyllä. Olkaa tarkkoja liikenteessä ja keskittykää seuraamaan tapahtumia edessä ennakoivasti.

        Osanottoni uhrien omaisille ja voimia loukkaantuneelle ja lähiomaisille!


    • meija ja seija

      Näin kertoo silminnäkijä, auto vaan ajoi junan alle normaalilla 60km/h nopeudella. Olisiko kasvatuksella jotain väliä täällä maailmassa?

      • Tuollainen mielipide ei

        tälle palstalle sovi. Ollaan iloisia että edes yksi nuorista on jäänyt henkiin ja hänkin loukkaantunut vakavasti.

        Ihmishenget on jo menetetty ja jos poika eli kuljettaja jää henkiin on hänellä varmaan koko elämän suuret syyllisyydentuskat ja hirveä ikävä kyydissä olleita ystäviään ! Tämä oli vahinko, poika ei todellakaan tehnyt tätä tahallaan!

        HÄVETKÄÄ ÄMMÄT KIRJOITUSTANNE! ONKO TEITÄ KASVATETTU OLLENKAAN????

        Huh, huh, mitä tekstiä.... Eikö teillä ole sydäntä ollenkaan?

        Terveisin:
        Maria


      • mieltä
        Tuollainen mielipide ei kirjoitti:

        tälle palstalle sovi. Ollaan iloisia että edes yksi nuorista on jäänyt henkiin ja hänkin loukkaantunut vakavasti.

        Ihmishenget on jo menetetty ja jos poika eli kuljettaja jää henkiin on hänellä varmaan koko elämän suuret syyllisyydentuskat ja hirveä ikävä kyydissä olleita ystäviään ! Tämä oli vahinko, poika ei todellakaan tehnyt tätä tahallaan!

        HÄVETKÄÄ ÄMMÄT KIRJOITUSTANNE! ONKO TEITÄ KASVATETTU OLLENKAAN????

        Huh, huh, mitä tekstiä.... Eikö teillä ole sydäntä ollenkaan?

        Terveisin:
        Maria

        kuin maria! kamala vahinko joka koskettaa jokaista täkäläistä varmasti ainakin jollakin tasolla. osanottoni lähemmille omaisille ja ystäville!


      • Mutta kuvastaa
        mieltä kirjoitti:

        kuin maria! kamala vahinko joka koskettaa jokaista täkäläistä varmasti ainakin jollakin tasolla. osanottoni lähemmille omaisille ja ystäville!

        Erityisen hyvin porilaista liikennekulttuuria "Vittuakos se muille kiuuluu mihin mää meen"!


      • Ei ymmärrä
        Mutta kuvastaa kirjoitti:

        Erityisen hyvin porilaista liikennekulttuuria "Vittuakos se muille kiuuluu mihin mää meen"!

        siis oliko auto pysähdyksissä radalla, vai miten veturinkuljettaja näki tulossa olevan törmäyksen ja alkoi jarruttaa?


      • mittalaskuri
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        siis oliko auto pysähdyksissä radalla, vai miten veturinkuljettaja näki tulossa olevan törmäyksen ja alkoi jarruttaa?

        Jos julkisuudessa kerrotut tiedot veturin nopeudesta ja jarrutusmatkasta pitävät paikkansa on veturi aloittanut jarrutuksen noin 2-3 sekuntia ennen törmäystä. Hyvin yllättävä tilanne siis veturinkuljettajallekin.


      • Sökö
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        siis oliko auto pysähdyksissä radalla, vai miten veturinkuljettaja näki tulossa olevan törmäyksen ja alkoi jarruttaa?

        Ei ollut pysähtyneenä, mutta ei ne veturikuskitkaan siellä hytissä nuku. Jos kuljettaja havaitsee auton lähestyvän tasoristeystä hidastamatta vauhtiaan niin kyllä se tasan tarkkaan vetää liinat kiinni. Paikalla on tosiaan hyvä näkyvyys, veturista vielä parempi kuin mitä autosta katsottuna väittäisin... juuri tunti sitten kävin siellä uudestaan, kun eilen oli niin pimeää jo. Veturi on ilmeisesti ajanut jopa alinopeutta, mutta vaikka olisi ajanut esim. 80km/h (70 rajoitus) niin se ei olisi vaikuttanut sinänsä mitenkään. Niin hyvin paikalla näkee. Ja tuolla radalla yksikään kuljettaja ei varmaan aja edes sataa, koska niillä nopeusrajoituksilla on junaradallakin jokin merkitys... yksi niistä on se, että kaikki rataosuudet eivät ole yhtä hyvässä kunnossa.

        Yksi mahdollinen syy kolariin on, että veturi on ollut kuljettajalta piilossa A-pilarin takana ratkaisevalla hetkellä... joskin silti pitäisi muistaa hidastaa, mutta jälkikäteen on taas hyvä saivarrella. Pojilla hyvä fiilis, bileet tulossa jne. Moni asia on tilanteessa voinut vaikuttaa.
        Lopullista syytä emme ehkä koskaan saa tietää, eikä sen toisaalta niin väliäkään. Tapahtunut mikä tapahtunut. Ilman varmuutta syystä voidaan silti oppia jotain. Radiossa ei ole turhaan pyörinyt se mainos, jossa muistutetaan, että se tuttu tasoristeys on se vaarallisin. Muistakaa hyvät ihmiset se.

        Turmassa meni henki jo kahdelta nuorelta, joilla elämän piti vasta todenteolla alkaa. Toinen näistä oli minun valmennettavani. Silti voin vain kuvitella, miten suuri tuska on niillä, joille pojat olivat vielä läheisempiä. Voimia...

        T: Rautatieläisen poika


      • taas ollaan
        Sökö kirjoitti:

        Ei ollut pysähtyneenä, mutta ei ne veturikuskitkaan siellä hytissä nuku. Jos kuljettaja havaitsee auton lähestyvän tasoristeystä hidastamatta vauhtiaan niin kyllä se tasan tarkkaan vetää liinat kiinni. Paikalla on tosiaan hyvä näkyvyys, veturista vielä parempi kuin mitä autosta katsottuna väittäisin... juuri tunti sitten kävin siellä uudestaan, kun eilen oli niin pimeää jo. Veturi on ilmeisesti ajanut jopa alinopeutta, mutta vaikka olisi ajanut esim. 80km/h (70 rajoitus) niin se ei olisi vaikuttanut sinänsä mitenkään. Niin hyvin paikalla näkee. Ja tuolla radalla yksikään kuljettaja ei varmaan aja edes sataa, koska niillä nopeusrajoituksilla on junaradallakin jokin merkitys... yksi niistä on se, että kaikki rataosuudet eivät ole yhtä hyvässä kunnossa.

        Yksi mahdollinen syy kolariin on, että veturi on ollut kuljettajalta piilossa A-pilarin takana ratkaisevalla hetkellä... joskin silti pitäisi muistaa hidastaa, mutta jälkikäteen on taas hyvä saivarrella. Pojilla hyvä fiilis, bileet tulossa jne. Moni asia on tilanteessa voinut vaikuttaa.
        Lopullista syytä emme ehkä koskaan saa tietää, eikä sen toisaalta niin väliäkään. Tapahtunut mikä tapahtunut. Ilman varmuutta syystä voidaan silti oppia jotain. Radiossa ei ole turhaan pyörinyt se mainos, jossa muistutetaan, että se tuttu tasoristeys on se vaarallisin. Muistakaa hyvät ihmiset se.

        Turmassa meni henki jo kahdelta nuorelta, joilla elämän piti vasta todenteolla alkaa. Toinen näistä oli minun valmennettavani. Silti voin vain kuvitella, miten suuri tuska on niillä, joille pojat olivat vielä läheisempiä. Voimia...

        T: Rautatieläisen poika

        Onnettomuus sattui ja syyttää saa vaan yhteiskuntaa kun ei ollut laittanut puomeja paikalle.
        Olen kyllä sitä mieltä että niin ikävää kuin se onkin, voisi näissäkin asioissa katsoa peiliin ja ihminen ottaa vastuuta itsestään. Ajellaan vain sen kummemmin varomatta ja kun pamahtaa ei saa syyttää ollenkaan. Varmasti harmittaa kuskia jos tästä selviää mutta niin makaa kuin petaa, se olisi kaikkien hyvä pitää mielessä. Vahinko, hölmö sellainen.
        Otan silti osaa :-(


      • harkitsen

        vahvasti teenkö viestistäsi ilmoituksen. Tunsin kuolleet pojat ja tunnen hyvin kuskin ja hänen vanhempansa. Parempaa kasvatusta tuskin voi kukaan lapselleen antaa. Sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä näin kauhean onnettomuuden kanssa. Kokisitpa itse tämän tuskan. Puhumattakaan siitä mitä kaikkien poikien vanhemmat tällä hetkellä tuntevat.


      • idiootit!
        taas ollaan kirjoitti:

        Onnettomuus sattui ja syyttää saa vaan yhteiskuntaa kun ei ollut laittanut puomeja paikalle.
        Olen kyllä sitä mieltä että niin ikävää kuin se onkin, voisi näissäkin asioissa katsoa peiliin ja ihminen ottaa vastuuta itsestään. Ajellaan vain sen kummemmin varomatta ja kun pamahtaa ei saa syyttää ollenkaan. Varmasti harmittaa kuskia jos tästä selviää mutta niin makaa kuin petaa, se olisi kaikkien hyvä pitää mielessä. Vahinko, hölmö sellainen.
        Otan silti osaa :-(

        "Varmasti harmittaa kuskia jos tästä selviää mutta niin makaa kuin petaa, se olisi kaikkien hyvä pitää mielessä."

        Miettikää kaksi kertaa mitä kirjoitatte! Luuletko sinä vitun pässi, että kuskia vaan lievästi "harmittaa" ja "niin makaa kuin petaa." Onnettomuus voi sattua jokaisen kohdalle, myös sinun! Toivottavasti saisit itse siitä joskus omakohtaisia kokemuksia.


      • meija ja seija
        harkitsen kirjoitti:

        vahvasti teenkö viestistäsi ilmoituksen. Tunsin kuolleet pojat ja tunnen hyvin kuskin ja hänen vanhempansa. Parempaa kasvatusta tuskin voi kukaan lapselleen antaa. Sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä näin kauhean onnettomuuden kanssa. Kokisitpa itse tämän tuskan. Puhumattakaan siitä mitä kaikkien poikien vanhemmat tällä hetkellä tuntevat.

        Valistus ja kasvatus pitävät ihmiset hyvillä raiteilla.


      • kasvatuksesta
        harkitsen kirjoitti:

        vahvasti teenkö viestistäsi ilmoituksen. Tunsin kuolleet pojat ja tunnen hyvin kuskin ja hänen vanhempansa. Parempaa kasvatusta tuskin voi kukaan lapselleen antaa. Sellaisilla asioilla ei ole mitään tekemistä näin kauhean onnettomuuden kanssa. Kokisitpa itse tämän tuskan. Puhumattakaan siitä mitä kaikkien poikien vanhemmat tällä hetkellä tuntevat.

        Ei se ole kasvatuksesta kiinni, liiallinen innostuminen, penkkarit yms mielessä, ei ole tullut ennenkään, näinhän se menee.

        Ikävä, todella ikävä tapaus, mutta eiköhän tuossa tarkoitettu lähinnä sitä että kaikilla teoilla on seurauksensa vaikka sitä ei aina mietikään.
        Jokainen meistä erehtyy elämässään ja useasti, toisilla vain on huonompi säkä.

        Ei täälläkään kukaan ole vahingoniloinen ollut.


      • varmaan
        meija ja seija kirjoitti:

        Valistus ja kasvatus pitävät ihmiset hyvillä raiteilla.

        olevasi hauskakin tuolla "hyvillä raiteilla" -sutkauksellasi. Kun kaksi nuorta kuolee ja kolmas on pahoin loukkaantunut kannattaisi kyllä miettiä kaikki sanansa hyvin tarkkaan. Mitähän valistus ja kasvatus olisivat tässä kohtaa auttaa? Vai väitätkö, että onnettomuuksia sattu vain heille, jotka eivät ole saaneet "valistusta ja kasvatusta"?


      • väistän
        kasvatuksesta kirjoitti:

        Ei se ole kasvatuksesta kiinni, liiallinen innostuminen, penkkarit yms mielessä, ei ole tullut ennenkään, näinhän se menee.

        Ikävä, todella ikävä tapaus, mutta eiköhän tuossa tarkoitettu lähinnä sitä että kaikilla teoilla on seurauksensa vaikka sitä ei aina mietikään.
        Jokainen meistä erehtyy elämässään ja useasti, toisilla vain on huonompi säkä.

        Ei täälläkään kukaan ole vahingoniloinen ollut.

        Mä ainakin väistän junaa. Olin lapseni kanssa ylittämässä tasoristeystä jossa ei ollut puomeja ja pysähdyin odottamaan junaa, pitäiskö mun nyt saada joku palkinto siitä?


      • kirjoitus. Tietysti jokainen
        väistän kirjoitti:

        Mä ainakin väistän junaa. Olin lapseni kanssa ylittämässä tasoristeystä jossa ei ollut puomeja ja pysähdyin odottamaan junaa, pitäiskö mun nyt saada joku palkinto siitä?

        väistää junaa, jos havaitsee junan. Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.

        Ikävä asia, todella.


      • turhaa spekulointia...
        kirjoitus. Tietysti jokainen kirjoitti:

        väistää junaa, jos havaitsee junan. Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.

        Ikävä asia, todella.

        ``Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.``
        Väittäisin ettei havaittu yhtikäs mitään.
        Kuka sen tietää mikä siinä syynä oli.
        Aina nämä ikäviä ovat,
        oman läheiseni menettänyt vuosia sitten samanlaisessa onnettomuudessa.
        Kaikki turhia.


      • todella hyvä näkyvyys
        turhaa spekulointia... kirjoitti:

        ``Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.``
        Väittäisin ettei havaittu yhtikäs mitään.
        Kuka sen tietää mikä siinä syynä oli.
        Aina nämä ikäviä ovat,
        oman läheiseni menettänyt vuosia sitten samanlaisessa onnettomuudessa.
        Kaikki turhia.

        onnettomuustutkijat ihmettelevät ja toteavat että olisi pitänyt nähdä juna. molempiin suuntiin kymmenien, sadan metrin täydellinen näkyvyys. niinkuin joku yllä mainitsi, nuoret eivät jostain syystä katsoneet kuin eteensä.


      • Testatkaapa itsekin
        todella hyvä näkyvyys kirjoitti:

        onnettomuustutkijat ihmettelevät ja toteavat että olisi pitänyt nähdä juna. molempiin suuntiin kymmenien, sadan metrin täydellinen näkyvyys. niinkuin joku yllä mainitsi, nuoret eivät jostain syystä katsoneet kuin eteensä.

        Tässä onnettomuudessa on hyvinkin mahdollisesti syynä, että veturi on ollut kuljettajan sokeassa pisteessä siinä vaiheessa, kun hän on sinne päin katsonut. Siksi risteykseen tullessa pitäisikin aina katsoa kahteen kertaan eri kulmasta risteävää liikennettä.


      • etsiä aina
        turhaa spekulointia... kirjoitti:

        ``Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.``
        Väittäisin ettei havaittu yhtikäs mitään.
        Kuka sen tietää mikä siinä syynä oli.
        Aina nämä ikäviä ovat,
        oman läheiseni menettänyt vuosia sitten samanlaisessa onnettomuudessa.
        Kaikki turhia.

        syyllistä-
        . Mikä kumma meitä vaivaa ? Aina pitää olla syyllinen, kun jotain tapahtuu. Uskon itse kohtaloon. Tämä oli heidän kohtalonsa. Se päivä tulee meille itse kullekkin, kun kirjan kannet suljetaan ja se tapahtuu tavalla tai toisella. Sille ei voi silloin mitään.


      • paikkansa.
        Testatkaapa itsekin kirjoitti:

        Tässä onnettomuudessa on hyvinkin mahdollisesti syynä, että veturi on ollut kuljettajan sokeassa pisteessä siinä vaiheessa, kun hän on sinne päin katsonut. Siksi risteykseen tullessa pitäisikin aina katsoa kahteen kertaan eri kulmasta risteävää liikennettä.

        Olen jo vanha äijä ja kohtalaisen kokenut kuski( taitojani en itse pysty arvioimaan). Mutta kun ostin pari vuotta sitten täysin uuden auton niiden vanhojen romujen sijaan, niin ensimmäisenä vuotena se se etupilari olikin yllättävän iso. Muutaman kerran hyvän näkyyvyyden vallitessa risteyksessä, olin tosi lähellä kolaria, vain onnella selvisin ilman kolaria. Jokaisella kerralla olisin itse ollut syyllinen.

        Itsekin ihmettelin sitä kuvaa, kun siinä aivan selvästi oli hyvä näkyvyys, mutta nyt tarkemmin ajatellen se veturi on voinut pysyäkin piilossa sen pilarin takana vaikka kuinka kauan ja sitten syöksähtänyt näkökenttään juuri silloin kun törmäys oli jo varma. Ei monikaan kuikuile pilarin taakse satoja metrejä ennen risteystä. Ilmeisesti sitten pitäisi. Miten ihmeessä tuonkin sitten muistaisi? Pojat antoivat muistille hyvän apuvälineen. Samassa tilanteessa minulle ehkä olisi käynyt samoin.


      • ole kyllä
        kirjoitus. Tietysti jokainen kirjoitti:

        väistää junaa, jos havaitsee junan. Tässä ikävässä tapauksessa junaa ei havaittu riittävän ajoissa.

        Ikävä asia, todella.

        Ei minusta viestisi ole ajattelematon viesti.


      • Hengissä selvinnyt..
        Testatkaapa itsekin kirjoitti:

        Tässä onnettomuudessa on hyvinkin mahdollisesti syynä, että veturi on ollut kuljettajan sokeassa pisteessä siinä vaiheessa, kun hän on sinne päin katsonut. Siksi risteykseen tullessa pitäisikin aina katsoa kahteen kertaan eri kulmasta risteävää liikennettä.

        Oln itse ollut kolarissa kuolemaa hipoen, kusi siinä kuolikin..
        En ylitä rataa pysähtymättä, varsinkin "syrjäisemmällä" radalla tarkistan moneen kertaan ettei junaa tule.
        Muistan lapsena kun äitini kanssa ylitettiin rataa jossa oli puomit, oli usvaista eikä radalle nähnyt, paikalla oli puomit ja ne olivat ylhäällä.
        Lähdettiin ylittämään tuota monen radan risteystä, puomit ylhäällä, olimme menossa yli kun sumuista näkyi junan valo ja tuuttaus alkoi, siinä katsoin junan lähestyvän meitä samalla kun äitini ajoi meidät pois radalta, onneksi nuo puomit olivat jäätyneet tai rikki niin ettei ne jättäneet meitä puomien sisäpuolelle.
        Tuota kun ajattalee niin ei osaa oikein luottaa edes puomeihin, kyllä varmista ylimenon huolella puomit tai ei..

        Uudet autot myös sammuu helposti, liian vähän kaasua tai liikaa kaasua, ainakin käsivaihteilla olevat.
        Autokoulussa jouduin ihan uuden autonrattiin joka oli tuotu juuri kaupasta, olin ensimmäinen ajaja, en yksinkertaisesti osannut sillä ajaa, vaikeaa se oli, saati tilanteessa jossa on hätä..


      • sanoihisi...
        etsiä aina kirjoitti:

        syyllistä-
        . Mikä kumma meitä vaivaa ? Aina pitää olla syyllinen, kun jotain tapahtuu. Uskon itse kohtaloon. Tämä oli heidän kohtalonsa. Se päivä tulee meille itse kullekkin, kun kirjan kannet suljetaan ja se tapahtuu tavalla tai toisella. Sille ei voi silloin mitään.

        Kirjoitit niin hyvin. Minusta olisi aika lopettaa tämä keskustelu sanoihisi.


      • myös tuohon
        Testatkaapa itsekin kirjoitti:

        Tässä onnettomuudessa on hyvinkin mahdollisesti syynä, että veturi on ollut kuljettajan sokeassa pisteessä siinä vaiheessa, kun hän on sinne päin katsonut. Siksi risteykseen tullessa pitäisikin aina katsoa kahteen kertaan eri kulmasta risteävää liikennettä.

        sokeaan pisteeseen. auto oli volvo s40 ja kaikki volvolla joskus ajaneet tietää että volvon, varsinkin uudempien, pilarit on jumalattoman leveet. lisäks paikka on ku luistinrata että vaik kuski olis huomannu junan ja lyöny jarrut lukkoon ni auto olis vaan jatkanu matkaa samalla nopeudella. eikä siinä vaiheessa tule mieleen että vois vaikka heittää käkkärillä ojaan mielummi kuin junan alle. mut ei jossittelu tuo poikia takasin... :(


      • niin niin
        idiootit! kirjoitti:

        "Varmasti harmittaa kuskia jos tästä selviää mutta niin makaa kuin petaa, se olisi kaikkien hyvä pitää mielessä."

        Miettikää kaksi kertaa mitä kirjoitatte! Luuletko sinä vitun pässi, että kuskia vaan lievästi "harmittaa" ja "niin makaa kuin petaa." Onnettomuus voi sattua jokaisen kohdalle, myös sinun! Toivottavasti saisit itse siitä joskus omakohtaisia kokemuksia.

        juu toi oli kyllä rumasti sanottu.. http://www.pointblog.fi/?go=mina


    • Gygneaus

      Oliko minkä koulun oppilaita ?

      • Mamban Yö

        Meri Porin - eli ihan kotikulmilla olivat !


    • Jossittelija

      Tuli mieleeni, tiedän ettei tämä johda mihinkään, eikä muuta mitään, mutta...
      Jos veturi ei olisi jarruttanut? Olisiko isku tullut esim. metrin eteenpäin ja ehkä kaikki olisivat selvinneet hengisssä? Kertokaa joku, joka tietää vähän enemmän veturien hidastuvuudesta ja jarrusysteemeistä.

      • yyyyy

        olisi veturi ehtinyt alta pois...2-3 sekkaa kesti, olisi riittänyt.


      • mittalaskuri

        Jos veturi ei olisi jarruttanut niin törmäys olisi todennäköisesti osunut veturin kylkeen, jolloin onnettomuuden mekanismit ja todennäköisesti myös lopputulos olisi muuttunut jossain määrin. Se on onnenkauppaa. Vaatisi kuitenkin veturinkuljettajilta järjetöntä kylmäpäisyyttä ja refleksien hallintaa olla jarruttamatta. Jarrutuksen tavoitteena kun kuitenkin ensisijaisesti on välttää törmäys. On hyvä muistaa, että Suomessa raideleveys on 1,5 metrin luokkaa ja 60km/h kulkeva auto etenee sekunnissa yli kymmenkertaisesti tuon matkan eli 16-17 metriä. Jarruttamalla veturinkuljettaja myös todistaa huomanneensa tilanteen.

        Koska kaikki tällaisiin tapauksiin liittyvä on sekuntipeliä jää jossiteltavaa valtavasti. Jo pelkästään ajomatkalla onnettomuuspaikalle on ollut tolkuton määrä erilaisia muuttujia, jotka aiheuttavat sekuntiluokan heittoja suuntaan ja toiseen. Nyt vaan kävi kaikkein huonoin tuuri ja nämä muuttujat ja sekunnit eivät olleet poikien puolella.


      • mittalaskuri
        yyyyy kirjoitti:

        olisi veturi ehtinyt alta pois...2-3 sekkaa kesti, olisi riittänyt.

        On toki mahdollista, että veturi olisi ehtinyt alta pois. Kannattaa kuitenkin laskelmissa muistaa veturilla olevan mittaa 14 metriä ja se, että emme vielä tiedä nopeuksia ja matkoja ja muita muuttujia aivan pilkulleen. Koska pilkuntarkat speksit julkaistaan Onnettomuustutkintakeskuksen raportissa noin vuoden kuluttua niin silloin voimme laskeskella asiaa uudelleen niin oikeilla tiedoilla kuin mahdollista on.


      • kun...
        mittalaskuri kirjoitti:

        Jos veturi ei olisi jarruttanut niin törmäys olisi todennäköisesti osunut veturin kylkeen, jolloin onnettomuuden mekanismit ja todennäköisesti myös lopputulos olisi muuttunut jossain määrin. Se on onnenkauppaa. Vaatisi kuitenkin veturinkuljettajilta järjetöntä kylmäpäisyyttä ja refleksien hallintaa olla jarruttamatta. Jarrutuksen tavoitteena kun kuitenkin ensisijaisesti on välttää törmäys. On hyvä muistaa, että Suomessa raideleveys on 1,5 metrin luokkaa ja 60km/h kulkeva auto etenee sekunnissa yli kymmenkertaisesti tuon matkan eli 16-17 metriä. Jarruttamalla veturinkuljettaja myös todistaa huomanneensa tilanteen.

        Koska kaikki tällaisiin tapauksiin liittyvä on sekuntipeliä jää jossiteltavaa valtavasti. Jo pelkästään ajomatkalla onnettomuuspaikalle on ollut tolkuton määrä erilaisia muuttujia, jotka aiheuttavat sekuntiluokan heittoja suuntaan ja toiseen. Nyt vaan kävi kaikkein huonoin tuuri ja nämä muuttujat ja sekunnit eivät olleet poikien puolella.

        en ymmärrä sitä miksi juna jarruttaa 2 sekuntia ennen ristettä kun junalta menee 250 metriä pysähtymiseen. jarru on siinä vaiheessä ihan yhtä tyhjän kanssa vaikka toisaalta todistaakin kuskin tajunneen tilanteen mutta kuitenkin.. se jarru on siinä silti tavallaan turha. tietysti jos tömähtää niin on se tietenkin helpompaa mitä lähempänä pysähtynyt juna on tietä. silloin jotkut uhrit voidaan ehkä pelastaa kun saadaan nopeasti hoitoon. mutta ku mutta...


      • olis jarruttanu

        ajoissa, ei koko törmäystä olis tullu


      • HemKirold
        kun... kirjoitti:

        en ymmärrä sitä miksi juna jarruttaa 2 sekuntia ennen ristettä kun junalta menee 250 metriä pysähtymiseen. jarru on siinä vaiheessä ihan yhtä tyhjän kanssa vaikka toisaalta todistaakin kuskin tajunneen tilanteen mutta kuitenkin.. se jarru on siinä silti tavallaan turha. tietysti jos tömähtää niin on se tietenkin helpompaa mitä lähempänä pysähtynyt juna on tietä. silloin jotkut uhrit voidaan ehkä pelastaa kun saadaan nopeasti hoitoon. mutta ku mutta...

        Pitää muistaa, että veturin ohjaamossa työskentelee vain ihminen eikä kone. Jarrutuksen aloittaminen ja kaikki muukin mikä noiden muutamien sekuntien aikana tapahtuu on ainoastaan inhmillistä ja hyvin pitkälti kiinni reflekseistä. Jos tuollaisessa tilanteessa alkaisi miettiä, että jarrutanko vai en niin tilanne olisi ohi ennen päätöksen syntymistä.


    • itse 26

      Taas ihan turhaa ! Ajokortin ikää nostettava 25 vuoteen ja nuoremmat voisivat ajaa taksilla !

    • mnbvrghjkoiu

      ainakaan bemari,koska jos olisi se mainittaisiin isolla,lehdistö nostaa joka mahd. käänteessä bemarin esiin negatiivisessä valossa,vaikka on valitettava totuus että syyllinen onnettomuuksiin löytyy aina kuljettajasta.

      taas saimme ikävän muistutuksen ihmiselon arvaamattomuudesta,rauha heidän muistolleen.

      • edelleenkään

        on syyttää kuskia koko tapahtumasta.
        Meistä kukaan ei tiedä mitä siellä auton sisällä on tapahtunut. Onko kuskin huomio ollut kiinnittyneenä johonkin . Kyllähän me kaikki ajelemme porukalla, joskus niin, että ei ihan olla liikenteessä "mukana".
        Esim nauretaan jotain kännykkäjuttuja tai sohlataan cd:n kanssa tai radion kanssa. Vielä joku on voinut olla puhelimitse yhteydessä johonkin ja siihen välihuomautuksia. Eli ajatukset jossain muualla kuin siinä mitä tekee.
        Ja turha sanoa että niin ei saa tehdä. Niin vaan tekevät kaikki. kuten itsekkin tiedät....


      • hälytysajoneuvon tulo
        edelleenkään kirjoitti:

        on syyttää kuskia koko tapahtumasta.
        Meistä kukaan ei tiedä mitä siellä auton sisällä on tapahtunut. Onko kuskin huomio ollut kiinnittyneenä johonkin . Kyllähän me kaikki ajelemme porukalla, joskus niin, että ei ihan olla liikenteessä "mukana".
        Esim nauretaan jotain kännykkäjuttuja tai sohlataan cd:n kanssa tai radion kanssa. Vielä joku on voinut olla puhelimitse yhteydessä johonkin ja siihen välihuomautuksia. Eli ajatukset jossain muualla kuin siinä mitä tekee.
        Ja turha sanoa että niin ei saa tehdä. Niin vaan tekevät kaikki. kuten itsekkin tiedät....

        Yleensä nekin yllättää, kun tulevat takaa vilkutellen ja äänimerkein ja näillä pelastajilla on vain ja ainoastaan kiire päästä potilaan luo mahdollisimman nopeasti turvaamaan hengissä säilyminen taikka jatkohoitopaikkaan meneminen ajoissa.
        ANTAKAA TILAA HÄLYTYSAJONEUVOILLE!!!!
        Vilkku oikealle ja siirtykää tien sivuun,ei paniikki jarrutuksia, koska hälytysajoneuvon kuljettaja on havainnut teidät kyllä ja odottaa turvallista ohitusta, joskus minuutitkin ratkaisevat hoitoon pääsemisessä!


    • Yyterin Vossikka

      En ole huomannut että kukaan olisi puuttunut ikään ja ajotyyliin miten nuoret ajavat ?

      Minusta ikärajaa olisi nostettava !

      • kiikari8.....

      • syytät

        ilmeisesti poikia vaikka junakuski ajoi heidän päälleen arviointi virheensä vuoksi.


      • Junantuomat Pori
        syytät kirjoitti:

        ilmeisesti poikia vaikka junakuski ajoi heidän päälleen arviointi virheensä vuoksi.

        Alueelle saatava ns vartioitu junankulku !


    • ddddddddddddddddddddddddddd...

      linkki sisältää heuristic malwaren vakooja filen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      196
      1698
    2. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1551
    3. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1091
    4. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      1057
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1050
    6. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      1010
    7. Oletko kaivattusi

      Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      86
      991
    8. Martina makkarankuori päällä

      Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      885
    9. Hindujen rukous ei auta

      Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin
      Hindulaisuus
      353
      876
    10. Tykkäätkö kuinka

      Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      57
      842
    Aihe