Mietin tätä asiaa

kisumisumiumaumou

Tätä olen miteeinyt kauan.

Miksi kisssat nukkuu niin paljon?
Eikö ne jaksa olla valveilla niin paljon kuin esim ihmiset tai koirat?
Minun tutuilla on monta kissaa, jotka nukkuu päivät ja yöt. Välillä ne käy syömässä ja hiekkalaatikolla ja sit taas nukkumaan. Joskus käyvät ulkona ja si taas nukkumaan. Ei ne paljon muuta tee ku nukkuu. On kissoilla helppo elämä ku ei tarvi ku syödä ja juoda, käydä hiekkalaatikolla ja sit nukkumaan.

3

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa ei tarvitse syvää unta sen enempää kuin ihminenkään. Kuitenkin luonnossa kissalla menee enemmän aikaa ruuanhankintaan, koska saaliit ovat pienempiä eikä jokainen saalistus onnistu. Kotikissoilla on usein liian vähän virikkeitä jolloin ne saattavat nukkua jopa 16 tuntia vuorokaudesta. On tärkeää tarjota kissalle virikkeitä esimerkiksi leikkien muodossa.

• kisumisumiumaumou

Joo, kyllä mun tutut joskus leikkii kissojen kans, jos kissat viitsii leikkiä, mutta niin ku sanoin ne vaan nukkuu aika paljon eikä ne juuri muuta tee. Joskus saattaa jotaki lelua vähän pyöritellä, mutta sitten taas tutimaan.

Riippuuhan se toki kissastakin. Toiset kissat nukkuu enemmän ja toiset vähemmän, mutta kuitenkin olen huomannut että kyllä ne aika paljon nukkuu nuo kissat. Enemmän ku koirat.

Mitähän unia kissat näkevät vai näkeekö ne edes unia?

Pitääpä vielä muistuttaa mun kavereita että leikkis kissojen knns enemmän niin ei nukkus vaan koko elämäänä ohi.

Ainakin pennut leikkii ja hyppii enemmän ku aikuset kissat. Aikuset kissat vaan loikoilee ja nukkuu päivät pitkät ja eikä välttämättä enää viitsi leikkiä niin ku pennut.

• Luonnollista
        kisumisumiumaumou kirjoitti:

Joo, kyllä mun tutut joskus leikkii kissojen kans, jos kissat viitsii leikkiä, mutta niin ku sanoin ne vaan nukkuu aika paljon eikä ne juuri muuta tee. Joskus saattaa jotaki lelua vähän pyöritellä, mutta sitten taas tutimaan.

Riippuuhan se toki kissastakin. Toiset kissat nukkuu enemmän ja toiset vähemmän, mutta kuitenkin olen huomannut että kyllä ne aika paljon nukkuu nuo kissat. Enemmän ku koirat.

Mitähän unia kissat näkevät vai näkeekö ne edes unia?

Pitääpä vielä muistuttaa mun kavereita että leikkis kissojen knns enemmän niin ei nukkus vaan koko elämäänä ohi.

Ainakin pennut leikkii ja hyppii enemmän ku aikuset kissat. Aikuset kissat vaan loikoilee ja nukkuu päivät pitkät ja eikä välttämättä enää viitsi leikkiä niin ku pennut.

Mietippä dokkareita kissaeläimistä. Jos ne ei saalista, syö tai nussi, niin ne nukkuvat. Kaikki kissaeläimet ovat sellaisia.

Tämä johtuu siitä, että kissaeläimet ovat lihansyöjiä joten pitkäkestoisia hiilihydraatteja ei tule suuhun laitettua luonnollisella ruoalla.

Nukkuminen taas on oiva keino säästää energiaa jota siis ei kissoille pahemmin varastoidu. Lihansyöjän elimistö on kovin epäkäytännöllinen tapauksessa jossa on harvoin ruokaa tarjolla.

Kotikissa on luonnonvallinnan ja hiirien ansiosta sekä ihmisen huolettomuuden kissaa kohtaa ansiosta tullut sellainen petoeläin joka tappaa kaikki itseään pienemmät eläimet oli nälkä tai ei.

Itselläni on kaksi maatiaista ja maine coon pentu. Erona huomaa selkeästi mainen kiintyvän luonteen sekä ison koon koska alunperin asuu villinä jenkeissä. Myös tassut ovat villinä elävälle coonille muodostunut isommiksi. Ikään kuin ilveksellä. Turkki on myös komea ja paksu.

Maatiaisilla ei navettakissoina ole ollut tarvetta moiseen.

Yhtäkaikki kissa nukkuu ja kun se nukkuu tyytyväisenä, niin se on hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe