Moikka.
Mua kiinnostaisi tietää mitä
Terveyshaittoja tulee liiasta UNEN VAJEESTA??Siis vuosia kun nukkuu todella huonosti.
(Eikös ainakin näköhäiriöitä,
mielenterveyshäiriöitä..)
-Kiitokset etukäteen :)
-Vuosien Univaje-
7
1390
Vastaukset
- Kivuton
Pitkään jatkuessaan unettomuus voi haitata monella tavalla: ainakin kuormittaa sydäntä ja häiritsee ainenvaihduntaa. On todettu, että uneton yö vaikuttaa kehoon samaan tapaan kuin 0,5 promillen humalatila.
Unettomuus liittyy usein tasapainoaistin toimintahäiriöön, joka aiheuttaa kehossa kroonista lihasjännitystä ja samalla lisääntyy adrenaliinin (ponnistushormonin) eritys.
Tässä tilanteessa kehon vireystila pysyy liian korkeana, ja väsymyksestä huolimatta on vaikea
nukahtaa tai uni on levotonta, katkonaista ja
on vaikea nukahtaa uudelleen.
Samasta syystä pitkäkään uni ei välttämättä anna lepoa, koska keho ei rentoudu ja lepäänny kunnolla unen aikana.
Lihasjännitys nukkuessa voi ilmetä myös mm. hampaiden kirskutteluna, jatkuvana liikehtimisenä, unessa kävelynä tai puhumisena, katkonaisena hengityksenä tai erityisen vilkkaana aivotoimintana, esim. toistuvina unina kuluneen päivän tai tulevan päivän tapahtumista.
Tasapainoaistia voidaan hoitaa asentohoidolla, liikesarjoilla, jotka matkivat tasapainoaistin kaarikäytävien muotoa. Asentohoidon teho
perustuu painovoiman hyväksikäyttöön ja sen välitön vaikutus on lihasten rentoutuminen.
Samalla adrenaliinin eritys normalisoituu ja
keho pääsee helpommin rauhalliseen, lepoa-antavaan uneen.
Lisätietoja osoitteessa asentohoito.auttaa.fi- Nipsu87-
Kiitokset! :))
- Julle 66
Mulla ainakin vuodesta 2005 ollut univaje on aiheuttanut verenpainetta, lihonut vähän, masennusta ja kaikkea siihen liittyvää, erilaisia sydänoireita myös liika valvominen aiheuttaa kuulo- ja näköharhoja. Äskettäin totesivat jonkunlaisen aivovaurion olisi vielä mentävä tarkempiin tutkimuksiin nyt kevään aikana.
- Nipsu87-
Millaisia näköhäiriöitä/kuulohäiriöitä sulla on ollut??Tai millaisia muita vaivoja..
Kiinnostaa..Kun itselläni ollut pienestä pitäen huno unen laatu ja uni vaikeuksia..Olen siis 21 v. - Julle 66
Nipsu87- kirjoitti:
Millaisia näköhäiriöitä/kuulohäiriöitä sulla on ollut??Tai millaisia muita vaivoja..
Kiinnostaa..Kun itselläni ollut pienestä pitäen huno unen laatu ja uni vaikeuksia..Olen siis 21 v.Kuulee että joku puhuu vaikka ketään ei oo missään ja näkee olemattomia asioita sekä henkilöitä vähän niin kuin vakavissa psykiatrisissa sairauksissa.
- univaje ei aiheuta
ongelmia, jos on muuten tasapainoinen ihminen. Ja elämä järjestyksessä.
Itse olen tehnyt 16 tunnin työpäivää jo 10 vuotta, ja nyt sitten pienin lapseni on 1,7 vuotta, eli hänkin on valvottanut väkisinkin.
Olen yrittäjä, ja voinut tehdä osan töistä lapsi muuassani, mikä on helpottanut äiti-lapsisuhdetta.
Nukkumattomuudesta ei ainakaan vielä ole seurannut mitään lieve-oireita. - vastustuskyvyn
heikkenimisen ja siten paljon tulehdussairauksia. Viiden vrk:n valvominen nuoruudessa aiheutti näköhäiriöitä, esim. lamput liikkuivat. Menin itse lääkäriin ja hän vihainen etten tullut aikaisemmin. Tuollainen valvominen hänen mukaansa voi aiheuttaa myös palautumattomia fyysisiä juttuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265093Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123695Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861288Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2711231- 591155
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941096Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2031012