perheeseen, kun siitä nyksät joka päivä jaksaa kirjoitella! Ajatella, et mistähän ne nyksät oikein puhuisi, jos ei olisi miehellä exää ja lapsia??? Ei olisi minkäänlaisia puheenaiheita. Siitä puhutaan mitä kaivataan ja tarvitaan...!
Hyvinpä näyttää se
9
500
Vastaukset
- wilma60
Eiköhän se ole ex:n omasta käytöksestä kiinni miten miehen uusi perhe häneen suhtautuu. En jaksa uskoa että minun ex:ni nykyinen on täällä minua haukkumassa. Tai jos on niin sitten alan uskoa että nyksät ovat "outoja".
Kun me ex:t elämme omaa elämäämme lastemme kanssa, hoidamme lapset kunnolla niin siinä se. Lapset tapaavat isäänsä ja viettävät sen ajan isän uuden perheen ehdoilla ja tavoilla niin kaikki sujuu. Minä uskon ja luotan siihen, että isät kyllä huolehtii lapsistaan parhaalla mahdollisella tavalla. Kun me emme hauku isää emmekä hänen uutta puolisoaan niin lapsilla on hyvä olla. En usko, että kukaan nyksä on tahallaan ilkeä tai sitten hän ei ole vielä kasvanut aikuiseksi. Meidän aikuisten on osattava elää niin, että lapsilla on hyvä olla. Ja me osataan, jos me vain halutaan.
Kun jokainen ex oppii elämään itsenäisesti ja niin, että se ex-puoliso on tosiaan ollutta ja mennyttä, niin silloin kaikkien osapuolten on hyvä olla. Tähän minä olen pyrkinyt ja omasta mielestäni onnistunutkin.- Meillä helpotti hurjasti
kunmies yksinkertaisesti hylkäsi lapsensa jo pienenä. Koskaan en valhedellu lapsille, miksi isä jätti. Sanoin heti että hylkäsi uuden elämän ja uuden eukon takia, me emme kelvanneet. Lapset oppivat ettei tarvinnut isää kaivata eikä odottaa tulevaksi, ei hän tule.
Olisi voinut tulla jos itse olisi halunnut, mutta pakottamaan en alkanut.
Nyt lapset ovat ymmärtäneet, että kaikkea ei voi saada. He eivät saaneet pitää isää, mutta uskon, etteivät itse koskaan tule jättämään omia lapsiaan. Sen he ovat oppineet, mitä on olla kun isä hylkää. Minä olen ollut lapsille tärkee henkilö ja olen vieläkin. - wilma60
Meillä helpotti hurjasti kirjoitti:
kunmies yksinkertaisesti hylkäsi lapsensa jo pienenä. Koskaan en valhedellu lapsille, miksi isä jätti. Sanoin heti että hylkäsi uuden elämän ja uuden eukon takia, me emme kelvanneet. Lapset oppivat ettei tarvinnut isää kaivata eikä odottaa tulevaksi, ei hän tule.
Olisi voinut tulla jos itse olisi halunnut, mutta pakottamaan en alkanut.
Nyt lapset ovat ymmärtäneet, että kaikkea ei voi saada. He eivät saaneet pitää isää, mutta uskon, etteivät itse koskaan tule jättämään omia lapsiaan. Sen he ovat oppineet, mitä on olla kun isä hylkää. Minä olen ollut lapsille tärkee henkilö ja olen vieläkin.Älä ole niin varma siitä, että lapsesi eivät aikuisena lapsiaan hylkäisi. Valitettavasti on niin, että kun lapsilta on jäänyt puuttumaan isän malli lapsuudessaan niin varsinkin pojat eivät osaa olla itse isiä kun he siinä tilanteessa ovat. Heille isän malli on se, että isä lähtee ja hylkää. Isä ei olisi luultavasti hylännyt jos äiti olisi hyväksynyt isän ratkaisun ja antanut lasten isää tavata.
Minun ex:ni isä "hylkäsi" perheensä, tosin hän kuoli. Ex eli lapsuutensa ilman isän mallia, miehen mallina äidin vaihtuvat poikaystävät. Ja tästä seurasi se, ettei hän osannut olla isä. Valitettavaa mutta totta. Nyt kun hän on tavannut lapsia aika säännöllisesti niin se isä alkaa löytyä. Ja se on minusta tosi hienoa. Meidän piti erota jotta lapset saisivat sen isän jonka he ansaitsevat ja joka osaa olla isä. Isä jaksaa olla isä sen hetken kun lapset ovat hänen luonaan käymässä mutta hän ei jaksa olla isä 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä. Tämä minun on ollut pakko hyväksyä. - .................
Hieno kirjoitus Wilma. Toisaalta tuossa myös näkyi se yksi tekijä, jonka vuoksi täällä keskusteluntaso on niin huima. "Jos mun nyx/ex on outo, niin kaikki on".:(
- Ihmiset pakkaa valittamaan palstoilla. Ei mulla ole intoa eikä edes halua tulla hehkuttelemaan palstoille että ompas mun miehen ex hyvä ja miehen lapsi hyvä. Vaikka siis näin on. Lisäksi kokisin sen myös ahdistavaksi tulla ongelmia kokevien keskelle paistattelemaan. Yksinkertaisesti palstat pakkaavat käsittelemään negatiivisia asioita.
- Mikä on uusperhe? Miten se eroaa tavisperheestä? No siinä, että siellä on jommalle kummalle/kummallekin ei-biologinen lapsi. Jos lapset ja exät ottaa pois, niin ei olisi uusperhettä vaan ihan tavallinen parisuhde tai perhe. Jos minulle tulisi ongelma parisuhteessa tai yhteisen lapsen suhteen, niin enhän mä nyt sitä tule vatvomaan uusperhe-palstalle! Tottakai uusperhepalstalla suurimpia aiheita ovat juuri ne asiat, jotka perheestä/parisuhteesta muuttaakin tuon lisäki uusperheen. - mutta,
totuushan on kuitenkin se että kaikkien kanssa ei vaan tuu toimeen(eikä kai tarvitsekaan)..ei vaikka kuinka koittais olla ystävällinen ja ymmärtävä.
Hankalia sieluja mahtuu maailmaan,ja jos se hankala tapaus sattuu olemaan just se puolison entinen suhde..niin sitten se on.
Saattaahan se olla just sitä keskenkasvuisuutta,tai huonoa itsetuntoa..siten että kokee muut naiset uhaksi itselleen..en tiiä.
Itse en ainakaan tuppaudu sellaisten ikävien ihmisten pariin jotka etsivät muista vain vikoja..siten säästää itseäkin,eikä tuu paha mieli;)
- mieleen kirjoitella
kenenkään entisistä suhteista..ei omasta,eikä toisten.
Kun ihan oikeesti jotkut tässä maailmassa elää ihan omaa elämäänsä,vailla menneisyyden taakkaa..ja osaa viel olla ONNELLINENKIN:)
Ja sie olit ilmeisesti se jonkun jätetty ja kaunainen ex,joka jatkaa samaa valitus rumbaa vuodesta toiseen..muutoin en kirjoituksesi sanomaa ymmärtänyt.. - että kuulun miehen sukuun
vaikkei olla enää hänen kanssaa perhettä. Lapset ja minä ollaan toivottuja niinkuin ennenkin kylille, yöksi, sukujuhliin ym joulunviettoon, kuin hekin meille,tädit,sedät, enot,serkut ym miummit ja ukit! En käsitä miksi yhden miehen takia pitää koko suku hylätä.
Me ollaan näin toimittu jo yli 10 vuotta, enkä näe mitään syytä, miksemme voisi näin jatkaa.
Mitä nyt yhdestää äijänkäppyrästä pitää koko maailma hylätä??? Äijänkäpppyrä eläkööt omaa elämää mis huvittaa, ja me omaamme. Appivanhemmat oikein oottaa koska pääsevät uusia lastenlastenlapsia hellimään, eikä varmaan kauaa tarvi oottaa, yksi on jo olemssa ja lisää voi tulla piankin... - NYT JO USKO
OOT EXÄ.
- EN JA EN
ETTÄ OLEN EXÄ, MUTTA KOHTA USKON!;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293