Magaaja ei pärjää thaiboksaajalle. Nähty on. Siis jos kumpikin on sellasii jotkaa osaa oikeesti mättää, nii magaajaa viedään ku pässiä narussa.
Maga vs thai
28
3765
Vastaukset
- Ja ikäsi oli
Arvioisin 10 vuotta.
- laulu keväälle
No niin, yksilöillähän tässä ei ole mitään tekemistä ;)
- Mielipide.,.,.,.
Yksilöillä on merkitystä ja siksi mainitsinkin että "jos kumpikin osaa oikeesti mättää" ts. pelimiehistä on nyt kyse ja tietysti noin samanpainoisista ottelijoista. Ikäni on 30 vuotta ja kokemusta näistä asioista. Vähän sellaista "armeijataustaista glamourhuttua" koko maga mun mielestä, mutta kuntolajina ihan ok.
- wah
Missä on nähty??
- mielipide.,.,,
No vaikka missä, hittojako niitä paikkoja luettelemaan.
- wah
mielipide.,.,, kirjoitti:
No vaikka missä, hittojako niitä paikkoja luettelemaan.
Kerro nyt jotain missä oot nähny?? tahtoo tietää...jos menis vaik itekki kattoo!! :O
- Wärkkis
Meidän seurassa kyllä Magaa vetää Thaiboxingingissakin kilpaillut kaveri joka on treenaillut Thaimaassakin kyseistä lajia (uskoisin että melko pitkään koska myös puhuu ja kirjoittaa kyseisen maan kieltä)
Magassakin aika tunnettu kaveri.
Eli miksi hän olisi Magaa ruvennut opettamaan jos jo thaikku olisi tarjonnut kaiken mahdollisen?
Sinällään thaiboxingin säännöillä kehässä pelkkää magaa treenannut kyllä häviää mutta jos ei otella kehässä,sääntöjä ei ole,mennään mattoon,aseita käytetään ect.Hommassa yllätyksellisyyttä ja tekiöitä joita ei ole kehässä ja tilanne alkaa eri etäisyydeltä kun kehäkamppailu on kokenut(huom,kokenut) magaharrastaja niskanpäällä.
Sinällään kyllä riippuu kaverista ja tämän pelisilmästä mutta thainyrkkeilijöitäkin on monentasoisia.
Aivan yhtähyvin voin heittää tuohon ylimpään että thainyrkkeilijä häviää kr.painijalle.
Joka on kehässä todennäköistä.
Tekeekö se sitten kr.painista maailman kovimman ip lajin?
Samon voi kysyä tekeekö tämä sitten Savatesta kovemman pystylajin kuin thaiboxing?:
http://www.youtube.com/watch?v=JzMvsgScjoU&feature=related- Mielipide.,.,.
Hyvä ja rakentava vastaus Wärkkikseltä. Itse asiassa aloitukseni oli hieman provosoiva ja halusinkin vain keskustella aiheesta. Olen itse kyllästynyt kuulemaan ikuista lajien vertailua ja arvostelua. Viimeksi joku magamies taisi antaa ymmärtää oman lajinsa olevan niinku NIIN kova ettei mitään väliä. Ihan sillä pistin aloituksen tänne.
Totta kai, jos ilman sääntöjä otetaan matsia, niin pitää hallita ottelu pystyssä käsin ja jaloin kamppailua, sekä matossa siellä vaadittavat tekniikat. En itse ole mikään varsinainen asiantuntija itsepuolustuksen suhteen, mutta jos itse haluaisin kehittyä itsepuolustajana, niin valitsisin varmaankin ykköseksi thaiboxing ja kakkoslajiksi judon tai jonkun lukotuslajin. Ja puhun nyt nimenomaan käytännön itsepuolustuksesta. Thaissa kuitenkin on minulle kaikki se mikä itselleni hyvin riittää. Harrastakoon kuka mitäkin, kunhan ei liian ryppyotsaisesti elvistele sillä.
Oma mielipiteeni näistä liki ilman sääntöjä käydyistä kamppailulajeista on se, että en näe niissä mitään järkeä. Ottelut ovat pääosin eläimellistä ja yököttävää katseltavaa. - Wärkkis
Mielipide.,.,. kirjoitti:
Hyvä ja rakentava vastaus Wärkkikseltä. Itse asiassa aloitukseni oli hieman provosoiva ja halusinkin vain keskustella aiheesta. Olen itse kyllästynyt kuulemaan ikuista lajien vertailua ja arvostelua. Viimeksi joku magamies taisi antaa ymmärtää oman lajinsa olevan niinku NIIN kova ettei mitään väliä. Ihan sillä pistin aloituksen tänne.
Totta kai, jos ilman sääntöjä otetaan matsia, niin pitää hallita ottelu pystyssä käsin ja jaloin kamppailua, sekä matossa siellä vaadittavat tekniikat. En itse ole mikään varsinainen asiantuntija itsepuolustuksen suhteen, mutta jos itse haluaisin kehittyä itsepuolustajana, niin valitsisin varmaankin ykköseksi thaiboxing ja kakkoslajiksi judon tai jonkun lukotuslajin. Ja puhun nyt nimenomaan käytännön itsepuolustuksesta. Thaissa kuitenkin on minulle kaikki se mikä itselleni hyvin riittää. Harrastakoon kuka mitäkin, kunhan ei liian ryppyotsaisesti elvistele sillä.
Oma mielipiteeni näistä liki ilman sääntöjä käydyistä kamppailulajeista on se, että en näe niissä mitään järkeä. Ottelut ovat pääosin eläimellistä ja yököttävää katseltavaa.Kiitän:-)
Ainahan näillä palstoilla ja etenkin tällä provoillaan ja ärsytetään.
Ei kai näiltä vastauksia asioihin kannata etsiä.
Kuten esimerkiksi vertailla eri lajeja.
Aikapaljon taitaa nykyaikana olla siitä kiini kuka mitäkin lajia opettaa kuin itse lajista sinänsä,nimittäin lajin taso.
Itsepuolustuksellisesti asia voi olla pikemminkin kiini siitä tilanteesta jossa itsepuolustukseen joudutaan turvautumaan kuin itse lajista.
Eli nyrkkeilijä todennäköisesti osaa puolustautua "turpaan vetämistä" vastaan ja thai tai potkunyrkkeilijä "monottamista".
Sinällään stressitaso täytyy olla hallinassa ja melkoisesti kokemusta jos joutuu puolustautumaan aseellista uhkaa tai useampaa päällekarkaajaa vastaan.
Eli kyllä ip tilanne on todennäköisesti ratkaisevammassa roolissa kuin harrastettu laji . - Magaisti
Mielipide.,.,. kirjoitti:
Oma mielipiteeni näistä liki ilman sääntöjä käydyistä kamppailulajeista on se, että en näe niissä mitään järkeä. Ottelut ovat pääosin eläimellistä ja yököttävää katseltavaa.Mites thaiboxaaja tai judoka vastaisi esim. veitsiuhkaan? Kyynärpäälyöntiä vaan peliin tai gi-kuristusta? Entä jos hyökkääjiä on useampia, useammasta suunnasta?
Ip-lajit ja kilpalajit erottaa lähinnä siitä että jälkimmäisissä oletetaan aina että
a) vastustajia on vain yksi
b) on ollut aikaa verrytellä ja lämmitellä ennen kohtaamista
c) tilanne ei tule koskaan yllättäen, vaan on voinut varautua henkisesti (ottelu)tilanteeseen
d) säännöt mahdollistavat tositilanteissa toimimattomat tekniikat, esim. judokoiden kilpikonna-asento jotta tuomari määrää ottelijat takaisin ylös, tai thainyrkkeilijöiden turvaton otteluasento joka oikein houkuttelee magailijaa potkaisemaan heitä samantien kelleille, otteluissa kun ei saa potkia munille.
e) vastustajalla ei ole koskaan mitään asetta esim. veitsi tai pesäpallomaila, joten sellaisia vastaan ei tarvitse tietää mitä tehdä
Jos haluaa kilpailla, kannattaa mennä kilpalajiin. Jos haluaa oppia itsepuolustusta, kannattaa mennä itsepuolustuskurssille. - Energy drinker
Magaisti kirjoitti:
Mites thaiboxaaja tai judoka vastaisi esim. veitsiuhkaan? Kyynärpäälyöntiä vaan peliin tai gi-kuristusta? Entä jos hyökkääjiä on useampia, useammasta suunnasta?
Ip-lajit ja kilpalajit erottaa lähinnä siitä että jälkimmäisissä oletetaan aina että
c) tilanne ei tule koskaan yllättäen, vaan on voinut varautua henkisesti (ottelu)tilanteeseen
d) säännöt mahdollistavat tositilanteissa toimimattomat tekniikat, esim. judokoiden kilpikonna-asento jotta tuomari määrää ottelijat takaisin ylös, tai thainyrkkeilijöiden turvaton otteluasento joka oikein houkuttelee magailijaa potkaisemaan heitä samantien kelleille, otteluissa kun ei saa potkia munille.
e) vastustajalla ei ole koskaan mitään asetta esim. veitsi tai pesäpallomaila, joten sellaisia vastaan ei tarvitse tietää mitä tehdä
Jos haluaa kilpailla, kannattaa mennä kilpalajiin. Jos haluaa oppia itsepuolustusta, kannattaa mennä itsepuolustuskurssille.Noissa kilpalajeissa perustaitoja alusta saakka joihin todellinen taistelutaito perustuu sekä sitkeys ja kunto kehittyy.
Juutalaiset ovat historiallisesti vierastaneet fyysistä työtä ja tunnettu kusettajina ympäri maailmaa. Krav maga sopiikin reppanoille jotka kuvittelevat selviävänsä raukkamaisilla likaisilla tempuilla tilanteesta kuin tilanteesta sen sijaan että oppisivat oikeasti kamppailemaan.
Teoriassa joku pikkukakarakin voi haaveilla tyrmäävänsä pitkänhuiskean bodarin jollakin sucker iskulla. Asia on vaan niin että ihmiset osaavat jo luonnostaan varautua tuollaisiin reaktioihin ja tuntevat temput. Kun vastassa on isompi tyyppi tai joku joka osaa oikeasti kamppailla ja jolle ei ole vain opetettu tekemään jotain likaista temppua oikean nyrkkeily -ja painitaidon sijaan niin kovilla on. Luuletko että joku joka oikeasti osaa kamppailla on ihan ihmeissään jonkun "munille" potkivan paskahousun edessä? Kyllä se on ihan toisinpäin. Siksi sitä kamppailua opetellaan että osaa tehdä vähän muutakin kuin kikkoja jotka vainuaa jo kilometrin päästä idoottikin.
Sitä paitsi kilpalajeissa on oikeaa stressiä kun otellaan tasaväkisiä tai kovempia vastustajia vastaan ja turpaan voi tulla kunnolla. Täytyy omin voimin taistella itsensä voittajaksi tai sitten ei.
Itsepuolustuslajista tuo stressi puuttuu ja se ei ole sen lähempänä tositilannetta kun ihminen tietää varsin hyvin että varmistetaan ettei hänelle käy huonosti ja ettei se todellakaan ole totta. Vai onko tullut montakin ruumista siellä harjoituksissa? Kilpalajeissa joskus tulee kun lyödään tosissaan. Mikään muu ei vastaa tositilannetta paitsi tositilanne itse mutta kilpalajeissa sentään joutuu jatkuvasti haasteeseen joutuessaan arvaamaan mitä vastustaja seuraavaksi tekee.
Jos vastustajia tai useampi ja vielä aseistettuja niin siinä ei kyllä auta enää mikään laji ellei ole aivan grandmaster ja ei ole mitään järkeä tuhlata elämäänsä treenaamalla sellaista tilannetta varten jota tuskin koskaan edes tulee. Ja jos tulee, tulee luultavasti noutajakin vaikka olisi kuinka harjoitellut. Jos ei ole siis henkivartija tms. niin kannattaa käyttää aikansa muiden taitojen opetteluun. - tunari72
Magaisti kirjoitti:
Mites thaiboxaaja tai judoka vastaisi esim. veitsiuhkaan? Kyynärpäälyöntiä vaan peliin tai gi-kuristusta? Entä jos hyökkääjiä on useampia, useammasta suunnasta?
Jos haluaa kilpailla, kannattaa mennä kilpalajiin. Jos haluaa oppia itsepuolustusta, kannattaa mennä itsepuolustuskurssille.
Entäs budolajit??:)
Magan on juuri aloittanut ja Thaita on toinen treenannut kauan. Jos laittaa saman kokoiset ja yhtä kauan treenanneet niin Krav Maga on ilman muuta tehokkaampi.
- thailta
Olen harrastanut thaiboxingia 2 vuotta ja saa tulla saman kokonen ja painonen karvamaka kehään, niin pistän melko varmasti daijuun, eli pataan ts. läskeihin sitä niin että tuntuu.
Yksilöjuttujahan nämä tietty on. Sen mitä oon seurannu niin karvamahat on yleensä sellasia yrmyjä jurottajia, ei niinkään urheilijoita mun mielestä. Urheilijat taas on kovakuntosia suorittajia se sellaselta saa päin näköö juropellet joilla ei oo muuta kovaa ku ilme. thailta kirjoitti:
Olen harrastanut thaiboxingia 2 vuotta ja saa tulla saman kokonen ja painonen karvamaka kehään, niin pistän melko varmasti daijuun, eli pataan ts. läskeihin sitä niin että tuntuu.
Yksilöjuttujahan nämä tietty on. Sen mitä oon seurannu niin karvamahat on yleensä sellasia yrmyjä jurottajia, ei niinkään urheilijoita mun mielestä. Urheilijat taas on kovakuntosia suorittajia se sellaselta saa päin näköö juropellet joilla ei oo muuta kovaa ku ilme.Thai pelle. Lajistasi ei ole mihinkään kun tosi tilanne tulee. Se on vain näytöslaji, mutta maga on todellinen taistelulaji.
- nätisti
WhiteWikingi kirjoitti:
Thai pelle. Lajistasi ei ole mihinkään kun tosi tilanne tulee. Se on vain näytöslaji, mutta maga on todellinen taistelulaji.
Karvamaha nukkuu jo ennen kuin se ehtii tarttumaan edes kiinni. Siis tositilanteessa näin. Jos taas salilla vedettäis matsia hyvässä hengessä, niin sit se voi pärjätä mikäli on kova tyyppi ja asenne kunnossa, eli uskaltaa ottaa koppeja joita tulee pataan ja paljon. En viitti salilla ketään tyrmätä ja oikeesti vahingoittaa näet. Tositilanteessa vetäisin kybällä ja sitähän ei kukaan kestä. Todetaan nyt vielä että tähtäin on tarkka joten taatusti osuu myös.
nätisti kirjoitti:
Karvamaha nukkuu jo ennen kuin se ehtii tarttumaan edes kiinni. Siis tositilanteessa näin. Jos taas salilla vedettäis matsia hyvässä hengessä, niin sit se voi pärjätä mikäli on kova tyyppi ja asenne kunnossa, eli uskaltaa ottaa koppeja joita tulee pataan ja paljon. En viitti salilla ketään tyrmätä ja oikeesti vahingoittaa näet. Tositilanteessa vetäisin kybällä ja sitähän ei kukaan kestä. Todetaan nyt vielä että tähtäin on tarkka joten taatusti osuu myös.
Taida olla mitään tajua kummastakaan lajista joten jauha yksin pikku ipana.
- kovaa tekstiä
nätisti kirjoitti:
Kylläpä lähtee kovaa tekstiä. On se hienoa egota netissä kuinka kova on. Mites sitten se kun Krav Magaa harrastanut heebo iskee sulta munat tohjoks ja kurkunpään sisään? Siinä tulee äitiä ikävä vaikka oisit mikä thaiboxing mestari ;) Jos kadulle mennään ilman sääntöjä ottelemaan sanoisin, että Krav Magaa harrastanut on aika vahvoilla siinä tilanteessa. Krav Magassa otetaan oikeat tilanteet esiin ja haltuun ja mietitään mitä siellä kadulla oikeasti tapahtuu. Sulla näyttää olevan itsetunto olla kohdallaan, että enpä toivoisi sinua kadulla näkeväni... ettei vain tulisi pataan ja kovaan !!!!1111
- Energy Drinker
kovaa tekstiä kirjoitti:
Kylläpä lähtee kovaa tekstiä. On se hienoa egota netissä kuinka kova on. Mites sitten se kun Krav Magaa harrastanut heebo iskee sulta munat tohjoks ja kurkunpään sisään? Siinä tulee äitiä ikävä vaikka oisit mikä thaiboxing mestari ;) Jos kadulle mennään ilman sääntöjä ottelemaan sanoisin, että Krav Magaa harrastanut on aika vahvoilla siinä tilanteessa. Krav Magassa otetaan oikeat tilanteet esiin ja haltuun ja mietitään mitä siellä kadulla oikeasti tapahtuu. Sulla näyttää olevan itsetunto olla kohdallaan, että enpä toivoisi sinua kadulla näkeväni... ettei vain tulisi pataan ja kovaan !!!!1111
Tapahtuu pentujen unelmissa.
Tositilanteessa on vaikeaa osua edes liikkuvaan päähän puhumattakaan kurkunpään kokoisesta alueesta.
Jos osaaminen perustuu pariin raukkiskikkaan ilman että osataan edes oikeasti lyödä ja torjua niin ei siinä ole mitään toivoa pärjätä jollekkin joka oikeasti osaa ja jonka jokainen isku minne tahansa sattuu ja horjuttaa.
Mistähän se johtuu että useimmat tavalliset miehet tajuavat että itseään isomman miehen kanssa tulee luultavasti tapaan mutta kun joku guru kertoo herkistä alueista niin pikkunainenkin saattaa ruveta kuvittelemaan mahdollisuutensa hyviksi.
-
Jos tällaisissa lajeissa oikeasti olisi sisältöä niin he voisivat helposti käydä vapaaottelumatseissa näyttämässä mallia kamppailusta mutta näinhän ei koskaan tapahdu vaan vedotaan siihen että ei saa tehdä reppanatemppuja joten ei voi kilpailla. Eli koko laji perustuu pariin reppanatemppuun ja nyrkkeily -ja painitaito puuttuu tyystin. Mitenkähän vitussa sitä saa sitten täydellisiä osumia jollekin pikkualueelle liikkuvaan, puolta lahjakkaampaan vastustajaan kun ei kerran muutenkaan osata lyödä ja potkia? Hmmm. - Energy drinker
Energy Drinker kirjoitti:
Tapahtuu pentujen unelmissa.
Tositilanteessa on vaikeaa osua edes liikkuvaan päähän puhumattakaan kurkunpään kokoisesta alueesta.
Jos osaaminen perustuu pariin raukkiskikkaan ilman että osataan edes oikeasti lyödä ja torjua niin ei siinä ole mitään toivoa pärjätä jollekkin joka oikeasti osaa ja jonka jokainen isku minne tahansa sattuu ja horjuttaa.
Mistähän se johtuu että useimmat tavalliset miehet tajuavat että itseään isomman miehen kanssa tulee luultavasti tapaan mutta kun joku guru kertoo herkistä alueista niin pikkunainenkin saattaa ruveta kuvittelemaan mahdollisuutensa hyviksi.
-
Jos tällaisissa lajeissa oikeasti olisi sisältöä niin he voisivat helposti käydä vapaaottelumatseissa näyttämässä mallia kamppailusta mutta näinhän ei koskaan tapahdu vaan vedotaan siihen että ei saa tehdä reppanatemppuja joten ei voi kilpailla. Eli koko laji perustuu pariin reppanatemppuun ja nyrkkeily -ja painitaito puuttuu tyystin. Mitenkähän vitussa sitä saa sitten täydellisiä osumia jollekin pikkualueelle liikkuvaan, puolta lahjakkaampaan vastustajaan kun ei kerran muutenkaan osata lyödä ja potkia? Hmmm.Piti sanoa "pataan", ei "tapaan".
- thai ja maga
Entäs, jos thai boxaaja ottaa thai boxaajaa vastaan ja toinen voittaa, niin onko thai box kovempi laji kuin thai box ?????
Itse harrastan thaita ja magaa. Thai on erittäin hyvä tukilaji magaan. Thain lyönnit ja potkut soveltuu hyvin magaan, suosittelen.- objektiivinen
te vekarat (vissiin kuitenkin aikuisia miehiä suurin osa?) höyryytte täällä kumpi on parempi ja kuNpi voittais?
kehässä missä on säännöt yms. on aika selvää että thai harrastaja on lähtöasetelmissa niskanpäällä, kun taas kadulla missä kaveri tulee jonku kepin kanssa vastaan taas magan harrastaja on varmasti paremmin evästetty irtaantumaan tilanteesta.
ite harrastan atm. magaa ja suunnittelen sivulle thain alottamista, uskon että tukevat toisiaan todella mukavasti.
mulle ko. lajit (niinkuin muutkin kategorian lajit) on vaan helvetin hyviä urheilumuotoja mistä oppii hyviä taitoja mikäli joskus niitä sattuu tarvitsemaan, toivonmukaan niitä ei kuitenkaan tarvitse.
mitä useemman kontaktin thai harrastajiin tässä luo (niin irl kuin netissäkin) teistä jää kyllä valitettavasti liian usein todella paska kuva tuollasen turhan uhoomisen myötä :) - No life
ajatelin eka harjoitella KM:aa ja jos itsepuolustus lajit on mun juttu niin ajatelin ruveta harrastamaan MT:ita ( voi otella nääs)
- mielikuvvitusta
että onko joku kokeillu pässiä vetää/viedä narussa , on muuten helppoa kuin heinän teko. oikeassa olet toveri ;)
- Been there
Olen käynyt kunpaakin, thainyrkkeilyssä jo peruskunto vaatimus on kovempi kuin krav magassa eli jaksaa paremmin ja perustekniikoilla pääsee jo pitkälle. Ei tarvitse osata montaa eri lajia, kun yhden osaaminen hyvin riittää. Thainyrkkeily on yksi kovemmista lajeista, eikä syyttä. Treeneissä ei säästellä.
- tunari72
että thaikussa keskitytään matsaamiseen? Kun Magassa on aika paljon tota itsepuolustusta yms. asetekniikoitakin.
Sama tämä, kuin täällä oleva keskustelu siitä, voittaako painija nyrkkeilijän vai toisin päin?
Pystyottelussa nyrkkeilijä voittaa. Maassa painia... Keskimääräisistä tuloksista varmaan...
Jos Krav Magan harrastaja tykkää sparrailla paljon, ja tekee sitä myös vapaa-ajalla, niin eikö sekin voi voittaa, Jos on parempi ottelusilmä?- Km-oppilas
Todellisuus on kadulla, Isaraelin Netaynassa näin todellisen Krav maga expertin toimivan, kaksi hyökkäjää hetkessä pois pelistä ja olivat thai-nyrkkeilijöitä, antoivat haasteen johon Km-vastasi.
Thai-nyrkkeilijän on paha toimia, kun viedään aseet eli kädet ja jalat, sen jälkeen herkkiin paikkoihin, siinä puhutaan jo sotilas-magasta.
Krav maga on huipulla äärettömän tehokas laji ja opettaa valmistautumaan puukko ja astalo hyökkäyksiin ja ampumaaseiden riistoon, aseettomat tekniikat ovat pelottavan tehokkaita.
- fghfgd
näin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255