Vaellus Madeiralla

Kengät

Millaiset olisivat hyvät kengät vaellukselle?
Viimeksi varpaat rakkuloilla. Nämä entiset kengät ovat kapeat, ahtaat juuri varpaiden kohdalta. Löytyisikö leveää mallia?

7

1080

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun varpaistasi.....

Mars kauppaan sovittelemaan...

Joillekin istuu Meindl, mulle sopii Hanwag paremmin....

• piti sittentuokin

tuoda esiin, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä liian pienien kenkien kanssa. Hyvät kengät on hyvät niin Madeiralla kun Nuuksiossakin. Tuo Madeiran mainitsemin oli aivan turhaa.

• en ole käynyt,

mutta voisin kuvitella Nuuksion ja Madeiran ilmaston ja maaston poikkeavan toisistaan sen verran, että kohde kannattaa mainita.

Toivottavasti löydät sopivat kengät. Ei siinä oikein muu auta, kun painua kauppaan, missä on mahdollisimman laaja valikoima ja aloittaa sovitusurakka.

Itse olen viimeisimmät löytänyt Meindelin mallistosta.

• minä vaan
        en ole käynyt, kirjoitti:

mutta voisin kuvitella Nuuksion ja Madeiran ilmaston ja maaston poikkeavan toisistaan sen verran, että kohde kannattaa mainita.

Toivottavasti löydät sopivat kengät. Ei siinä oikein muu auta, kun painua kauppaan, missä on mahdollisimman laaja valikoima ja aloittaa sovitusurakka.

Itse olen viimeisimmät löytänyt Meindelin mallistosta.

kunnollinen (musta) kumisaapas kaikkein paras vaan nykyiset taitaa olla jo muovia kun ei enää paikka pysy.

ja jalassa säällä kuin säällä villasukka ja jalkarätit.tauollakin saa kuivaksi nopeasti.

• tapas-papa

Ei kuin kauppaan, jossa myydään vaelluskenkiä. Sovittelet aikasi, ja hyvä löytyy. Mutta muutama vinkki:
      1:
      Varoitan lähtemästä matkaan joillakin talvikäyttöön tarkoitetuilla Gore-tex -kävelykengillä. Gore-texissä ei ole vikaa, mutta jos kengät on tarkoitettu talvikäyttöön, ne saattavat sulaa alle.
      Madeiralla ei ole kuuma, mutta Espanjassa itselleni kävi köpelösti. Minulla oli Gore-tex -talvikengät, jotkat olivat tukevat ja tosi hyvät kävellä. Niillä lähdin Andalusiassa matkaan, ja pohjat suli alta kahden kilometrin matkalla...
      Eli kunnolliset ja hyvältä tuntuvat vaelluskengät.
      2:
      Harkitse tarkkaan ennen kuin ostat kovin korkeavartiset. Monilla - varsinkin naisilla - korkeavartiset alkavat painaa akillesjännettä. Riippuu jalan rakenteesta. Jos kantapää ei jatku jänteestä taaksepäin (jalan sivuprofiili), varo korkeavartisia vaelluskenkiä.
      3:
      Kolmas tärkeä asia: monilla naisilla kengän ulkosyrjä alkaa hangata värttinäluuta. Eli tunnustele kenkää kaikessa rauhassa ja asiantuntevassa liikkeessä voit keskustella myös myyjän kanssa, jos hänellä saattuu olemaan kokemusta vaeltamisesta. Tässä ongelma on kengän ulkosyrjän korkeus. Tarkista, ettei ole liian korkea sinun jalkaasi.
      4:
      Lestin leveys. Tiedät itse kokeilemalla, mikaä sopii sinulle.
      5:
      Osta ensin hyvät vaellussukat, joiden kanssa sovitat kenkää.
      6:
      Muista aina pestä jalat huolellisesti kävelyn jälkeen ja ennen kävelyä. Ja käytä aina puhdasta sukkaa.

• Vaellusmatka

Kiitos kaikille. Annoitte hyviä vinkkejä kenkien suhteen. Kaikki ei sovi kaikille. Myyjät ovat usein hyvin kaupallisia. Siinä saattaa ostaja hermostua ja tuleekin valittua sellaiset mitkä eivät sitten olekaan hyvät.

• aiheuttava
        Vaellusmatka kirjoitti:

Kiitos kaikille. Annoitte hyviä vinkkejä kenkien suhteen. Kaikki ei sovi kaikille. Myyjät ovat usein hyvin kaupallisia. Siinä saattaa ostaja hermostua ja tuleekin valittua sellaiset mitkä eivät sitten olekaan hyvät.

kysymys. Mikä on hvä vaelluskenkä?

Kaikki sanovat että kovapohjainen ja nilkkaa tukeva. No, ostin semmoiset "merkkituotteet" ja huonosti kävi. Eivät soipineet minulle laikaan. (Maindl).

Pohja oli muka hyvä mutta minä liukatelin niillä kaiken aikaa.
        Liian painavina ne aiheuttivat rikkonaisiin polviini kipuja.
        Liiaksi nilkaa tukevana ne jotenkin onnisuivat vähentämään nilkkojen lihasvoimaa ja lopuksi.
        Ne olivat niin kovapohjaiset että kenkä ei muotoutunut maastoon mitekään eli kivikossa kävely tuntui tosi vaaralliselta.
        Retkikengän paino ei ehkä himoliikkujille merkitse mitään, mutta minulle se toi heijastekipuja jalkoihin.

Menein kauppaan ja kokeilin, kevyet, nilkkatuelliset, jokin verran kovaa pohjaa omaavat kengät joissa varpaat voivat hyvin eikä kenkä tuntunut painavan tai kiristävän mistään kohdassta. Siinä se, merkkiä ei kannata tuijottaa.

Käsittääksen Madeiralla kävellään kapeita levadapolkuja, rinteitä ja kivikkoa. Lämpöä on kai parikymmentä astetta, joten luulisi että vaellukseen tarkoitetut kengät eivät sula, mutta ehkä kengässä siellä päin voisi olla jotain tuuletustakin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe