Vaellus Madeiralla

Kengät

Millaiset olisivat hyvät kengät vaellukselle?
Viimeksi varpaat rakkuloilla. Nämä entiset kengät ovat kapeat, ahtaat juuri varpaiden kohdalta. Löytyisikö leveää mallia?

7

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun varpaistasi.....

      Mars kauppaan sovittelemaan...

      Joillekin istuu Meindl, mulle sopii Hanwag paremmin....

    • piti sittentuokin

      tuoda esiin, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä liian pienien kenkien kanssa. Hyvät kengät on hyvät niin Madeiralla kun Nuuksiossakin. Tuo Madeiran mainitsemin oli aivan turhaa.

      • en ole käynyt,

        mutta voisin kuvitella Nuuksion ja Madeiran ilmaston ja maaston poikkeavan toisistaan sen verran, että kohde kannattaa mainita.

        Toivottavasti löydät sopivat kengät. Ei siinä oikein muu auta, kun painua kauppaan, missä on mahdollisimman laaja valikoima ja aloittaa sovitusurakka.

        Itse olen viimeisimmät löytänyt Meindelin mallistosta.


      • minä vaan
        en ole käynyt, kirjoitti:

        mutta voisin kuvitella Nuuksion ja Madeiran ilmaston ja maaston poikkeavan toisistaan sen verran, että kohde kannattaa mainita.

        Toivottavasti löydät sopivat kengät. Ei siinä oikein muu auta, kun painua kauppaan, missä on mahdollisimman laaja valikoima ja aloittaa sovitusurakka.

        Itse olen viimeisimmät löytänyt Meindelin mallistosta.

        kunnollinen (musta) kumisaapas kaikkein paras vaan nykyiset taitaa olla jo muovia kun ei enää paikka pysy.

        ja jalassa säällä kuin säällä villasukka ja jalkarätit.tauollakin saa kuivaksi nopeasti.


    • tapas-papa

      Ei kuin kauppaan, jossa myydään vaelluskenkiä. Sovittelet aikasi, ja hyvä löytyy. Mutta muutama vinkki:
      1:
      Varoitan lähtemästä matkaan joillakin talvikäyttöön tarkoitetuilla Gore-tex -kävelykengillä. Gore-texissä ei ole vikaa, mutta jos kengät on tarkoitettu talvikäyttöön, ne saattavat sulaa alle.
      Madeiralla ei ole kuuma, mutta Espanjassa itselleni kävi köpelösti. Minulla oli Gore-tex -talvikengät, jotkat olivat tukevat ja tosi hyvät kävellä. Niillä lähdin Andalusiassa matkaan, ja pohjat suli alta kahden kilometrin matkalla...
      Eli kunnolliset ja hyvältä tuntuvat vaelluskengät.
      2:
      Harkitse tarkkaan ennen kuin ostat kovin korkeavartiset. Monilla - varsinkin naisilla - korkeavartiset alkavat painaa akillesjännettä. Riippuu jalan rakenteesta. Jos kantapää ei jatku jänteestä taaksepäin (jalan sivuprofiili), varo korkeavartisia vaelluskenkiä.
      3:
      Kolmas tärkeä asia: monilla naisilla kengän ulkosyrjä alkaa hangata värttinäluuta. Eli tunnustele kenkää kaikessa rauhassa ja asiantuntevassa liikkeessä voit keskustella myös myyjän kanssa, jos hänellä saattuu olemaan kokemusta vaeltamisesta. Tässä ongelma on kengän ulkosyrjän korkeus. Tarkista, ettei ole liian korkea sinun jalkaasi.
      4:
      Lestin leveys. Tiedät itse kokeilemalla, mikaä sopii sinulle.
      5:
      Osta ensin hyvät vaellussukat, joiden kanssa sovitat kenkää.
      6:
      Muista aina pestä jalat huolellisesti kävelyn jälkeen ja ennen kävelyä. Ja käytä aina puhdasta sukkaa.

      • Vaellusmatka

        Kiitos kaikille. Annoitte hyviä vinkkejä kenkien suhteen. Kaikki ei sovi kaikille. Myyjät ovat usein hyvin kaupallisia. Siinä saattaa ostaja hermostua ja tuleekin valittua sellaiset mitkä eivät sitten olekaan hyvät.


      • aiheuttava
        Vaellusmatka kirjoitti:

        Kiitos kaikille. Annoitte hyviä vinkkejä kenkien suhteen. Kaikki ei sovi kaikille. Myyjät ovat usein hyvin kaupallisia. Siinä saattaa ostaja hermostua ja tuleekin valittua sellaiset mitkä eivät sitten olekaan hyvät.

        kysymys. Mikä on hvä vaelluskenkä?

        Kaikki sanovat että kovapohjainen ja nilkkaa tukeva. No, ostin semmoiset "merkkituotteet" ja huonosti kävi. Eivät soipineet minulle laikaan. (Maindl).

        Pohja oli muka hyvä mutta minä liukatelin niillä kaiken aikaa.
        Liian painavina ne aiheuttivat rikkonaisiin polviini kipuja.
        Liiaksi nilkaa tukevana ne jotenkin onnisuivat vähentämään nilkkojen lihasvoimaa ja lopuksi.
        Ne olivat niin kovapohjaiset että kenkä ei muotoutunut maastoon mitekään eli kivikossa kävely tuntui tosi vaaralliselta.
        Retkikengän paino ei ehkä himoliikkujille merkitse mitään, mutta minulle se toi heijastekipuja jalkoihin.

        Menein kauppaan ja kokeilin, kevyet, nilkkatuelliset, jokin verran kovaa pohjaa omaavat kengät joissa varpaat voivat hyvin eikä kenkä tuntunut painavan tai kiristävän mistään kohdassta. Siinä se, merkkiä ei kannata tuijottaa.

        Käsittääksen Madeiralla kävellään kapeita levadapolkuja, rinteitä ja kivikkoa. Lämpöä on kai parikymmentä astetta, joten luulisi että vaellukseen tarkoitetut kengät eivät sula, mutta ehkä kengässä siellä päin voisi olla jotain tuuletustakin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1273
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1200
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1092
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      977
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      671
    Aihe