Eli en nyt tiedä oliko minulla yksi päivä epilepsiakohtaus vai jotain muuta....
Eli siis minulla oli lapsena epilepsia, sain poissaolokohtauksia ja niihin söin tripletalia.
Lääkityksen lopetin hieman ennen kuin täytin 12 v ja sitten ei ongelmia ole ollut.
Paitsi yhteä viikonloppuna.
En ole varma sainko kohtauksen vai en.
Olin edellis iltana juonut jonkin verran ja minulla oli kuukautiset (se voi ainakin käsittääkseni aiheuttaa sen että kohtaus tulee helpommin)...
mutta ennen ei juominen jne ole ongelmia minulle aiheuttanut. Seuraavana päivänä menin vielä päiväunille (en ollut enää humalassa/krapulassa) ja kesken unen heräsin.
muistan se hämärästi tuntui kuin tavallaan olisi "sähköä" mennyt kehon läpi, sillä lailla niinkuin pisteli. Oli vaikea liikkua, sattui, mutta muistan että pystyin liikuttamaan käsivarttani ja jollakin oudolla tavalla tuntui kuin joku olisi seissyt vuoteeni vierellä.... Olin ihan sekaisin, se jotenkin niin sattui. Sitten nukahdin.
En tiedä nyt mitä tuo oli, epilepsia kohtaus vai joku outo unihalvaus tai vastaava?????
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!
Epilepsiakohtaus??????!!!!
3
2644
Vastaukset
- eräs gaijin
Vaikea sanoa. Mulla on vähän samantapaista, että lapsuusajan lääkitys aloitettiin samoihin aikoihin kuin sinulla ja lopetettiin paria vuotta myöhemmin. 16 vuotta myöhemmin, pari vuotta sitten, tuli ensimmäinen (ainakin tietoinen) kohtaus. Omalla kohdalla oli silminnäkijä paikalla (kaveri käymässä) ja edellisenä iltana oli hiukan alkoholia maisteltu (ei ollut mitenkään poikkeuksellista riehumista). Monet vuodet olin selvinnyt rajuista opiskelijavapuista ilman pienintäkään oiretta mutta jostain syystä tuo oli sitten se piste i:n päälle..työnteko oli myös lähtenyt käsistä vaarallisesti. Sittemmin sain pari uutta mutta nyt toimivan lääkityksen kanssa oireet ovat olleet minimaalisia.
Tuosta sähköntunteesta tai pistelystä en osaa sanoa mitään, mulla ei ole koskaan ollut esim. poissaolokohtauksia. Itse en muista kuin satunnaisia sekunteja raajojen vispaamisesta tai pään kääntymisestä ennen tajunnan menoa. Omalla kohdalla kouristelun jälkeen olo niin sekava ja pelottava, ettei tapahtuneesta ole epäselvyyttä. Myös käsittämättömät lihaskivut kertovat oman tarinansa.
Voi hyvin olla, tai sitten ei... - liitos
Kerroit, että lääkityksesi loppui 12-vuotiaana.
Kuka päätti lopettaa? Jos päättäjänä on ollut lääkäri, asia on hoidettu pitkäaikaisena.
Eli viikottain vähennetään päiväannosta enintään puolella pillerillä.
Jos lääkäri teki päätöksen,sinulla ei ole todettu kohtauksia kahteen vuoteen.
Ja silloin kokeillaan lääkityksen vähentämistä hitaasti.
Murrosiässä hormonitoiminta voi muuttua niin rajusti, että kuka hyvänsä saa kohtauksen.
Ainakin yksi epilepsiakohtaus kuuluu jokaisen ihmisen elämään.
Se on aivosähkötoiminnan häiriö. Voidaan verrata vaikka radion tai television toimintaan.
Mikään niistäkään ei säästy häiriöiltä.
Pidä mielesi rauhallisena. Jos häiriöitä alkaa tulla toistuvasti, ota yhteys lääkäriin.
Pidä vaikka päiväkirjaa. Kirjoita siihen päivän tuntemuksiasi.
Ja parasta olisi jos pystyt keskustelemaan asiasta tuttaviesi kanssa.
Löysää nyt vain hieman tahtiasi.Anna ajan kulua.- Minää....
lääkityksestä aikoinaan...
Kävin viime tiistaina lääkärillä ja sain ajan tarkempiin tutkimuksiin siltä varalta että tautini on uusimassa, eli nyt sitten vain odotellaan...
Ja toivotaan parasta, mutta eiköhän se hyvin mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281