Ensimmäinen

viikkoja 6

Odotan ensimmäistä lasta. Jotenkin on vaan niin epätodellinen olo, välillä unohtaa asian ja sitten se tulee mieleen että voiko tää olla totta? Välillä on niin onnellinen olo, miehelläkin on muttei vaan sano. Kuitenkin hehkuttaa kavereilleen että hänestä tulee isä. Oli tämäkin iso askel eteenpäin suhteessamme, se tuntuu ihmeelliseltä kun ei tämmöistä ole tapahtunut ennen, hämmentää kieltämättä. Jo nyt täytyy tehdä elämässään muutoksia, "villi ja vapaa" elämä takana, ei enää mennäkkään baariin ihan tuosta vain ym muihin päähänpisto seikkailuihin. Vaikka ikää on tulossa 23, niin olen valmis tähän uuteen elämään. Baariin yms. pääsee kyllä mutta sinne mennään eri tavalla, onneksi on ikäisiäni kavereita, joilla on yksi tai kaksikin lasta. Siitä on huomannut että ei se elämä siihen lopu ja juhliakin tosiaan voi joskus. Ihan mielenkiintoista aikaa eletään ja vielä asiaa täytyy sulatella, pikkuhiljaa sopeudutaan. Tuntuu omituiselta, kun mahaa nipistelee, välillä yökkäilee ja tuntuu että olisi kamalat menkkakivut. Tässä vähän minun ajatuksia, miten te muut ekaa odottavat olette sopeutuneet?

4

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä aluksi

tajunnu, kun ei huomannu muutenkuin pahasta olosta :)Hirveän onnellisena sitä on kuitenkin odotellut, välillä malttamattomana,varsinkin kun ei mahaa näkynyt. Nyt on (rv30 4) mukava seurailla mahan heilumista ja kasvamista. Ostoksissakin ollaan oltu maltillisia, ettei heti olla hössöttämässä ja niistä ostoksista ei kannate stressata.Itsekin olen 23, mutta vuoden ajan on jo tuntunut siltä, että kylläpä näissä baareissa on ravattu tarpeeksi ja että oiskohan aika ottaa muustakin vastuuta kuin itsestään. Onnellista odotusta sinulle! ja voimia! Eläkä säikähdä, jos joskus tuntuu että nyt ei jaksa, se kuuluu noihin hormonien aiheuttamiin mielenvaihteluihin :)

• yhden mamma jo, nyt rv15

Minäkin olen 23v :D :D ja odotan toista lastani (vieläkin on semmonen olo ettei uskois todeksi.. yksi keskenmeno tässä välissä oli :()
      ekassa raskaudessa kaikki meni omalla painollaan. vaikka on äiti niin voi ihan hyvin käydä leffassa ja ulkona kerran kuussa.. baarissa itse olen käynyt 2-4 kertaa vuodessa. nauti tästä raskaudesta vaa.. :)

• tytzyyy

Minäkin ensimmäistä odotan. Olen 29 ja yksi keskenmeno takana, toki siitä on jo 6 vuotta aikaa... Nyt olen aivan innoissani ja mieheni on myös. Tätä on kovin toivottu... Nyt kuitenkin pelko nostaa päätään. Keskenmeno pelottaa, mitä jos se tapahtuu taas. Sille asialle en mitään voi ja toivon että kaikki on kunnossa, mutta miten tuon pelon saisi pois mielestään???

• tuntui

vielä synnytyksen jälkeenkin siltä. Piti aina välillä kurkkia onko lapsi tallella..Nyt toisesta olo on sellainen ettei pääse hetkekskään unohtumaan. Väsyttää, oksettaa, sattuu, itkettää ja naurattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe