hiusten lähtö ja lääkkeet

Onkohan kukaan huomannut mielialalääkkeiden aiheuttavan hiustenlähtöä? Olen käyttänyt Seroquelia vuoden ja viimeisten kuukausien aikana ovat hiukset vähentyneet puoleen.Kun lopetin lääkkeen oton loppui myös hiusten lähtö.Sivuvaikutusluettelossa ei mainita tuosta mitään, varmaan sillä, etteivät ihmiset jätä lääkettä ottamatta hiustenlähdön takia..
5758
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

kuulu hiustenlähtö. Onko sinulta mitattu kilpirauhasarvot, Hb ym. veriarvot?

Äänestä

Sivuvaikutusluettelossa PITÄÄ mainita kaikki koskaan esiintyneet sivuvaikutukset, eli jos hiustenlähtö kuuluisi (vaikka miten epätavallisiin) sivuvaikutuksiin, se lukisi listassa. Itse olen syönyt Seroquelia pari vuotta eikä ole aiheuttanut hiustenlähtöä, mutta ennen sen aloittamista irtoili hiuksia, syyksi todettiin kilpirauhasen toimintahäiriö.

Äänestä
  • lääkärille ja hyvä mainita myös apteekkiin itse, koska ei ne haitat tule haittavaikutuslistaan ellei niistä kerro ja anna "palautetta". siihenhän haittalista perustuu että on kertonut saaneensa jotain haittoja. eikä kaikkia ole välttämätttä tullut vielä vastaan kun itse alkaa lääkettä syömään TAI esim hiustenlähtö haitasta ei ole kukaan puhunut mitään niin sitä ei ole siellä.

    Äänestä

  • mainita kirjoitti:

    lääkärille ja hyvä mainita myös apteekkiin itse, koska ei ne haitat tule haittavaikutuslistaan ellei niistä kerro ja anna "palautetta". siihenhän haittalista perustuu että on kertonut saaneensa jotain haittoja. eikä kaikkia ole välttämätttä tullut vielä vastaan kun itse alkaa lääkettä syömään TAI esim hiustenlähtö haitasta ei ole kukaan puhunut mitään niin sitä ei ole siellä.

    Kerroin lääkärilleni hiusongelmastani,mitä hän vähätteli. Atoi lähetteen labraan missä en oo vielä ehtiny käydä, juuri ne kilpirauhas arvot tarkistaan.Apteekissa tarjosivat 40 euroa maksaavaa hiusravinnetta, ja minä hullu ostin. Hiustenlähtö loppui, mutta olin jo lopettanut Seroquelin niin en tidä kummassa oli taika.Ohenee hiukset silti, vaikkei kampaan enää jääkkään niin paljon.Kesäksi hommaan repäisevän peruukin, ei tartte uinnin jälkeen peitellä kaljua!

    Äänestä

potilaille kertoa.Ei kaikkea myöskään haittavaikutuksiin kannata kirjata,koska kauppa ei kävisi yhtä hyvin.Lopeta lääke ja pyydä joku muu valmiste,jolla pysyy karvat kallossa.Samankaltaisia valmisteita on kuin seroquel,no problemi.Ole rohkea ja kokeile lääkettä,jonka kanssa saat pitää hiuksesi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


uljaana kirjoitti:

Onkohan kukaan huomannut mielialalääkkeiden aiheuttavan hiustenlähtöä? Olen käyttänyt Seroquelia vuoden ja viimeisten kuukausien aikana ovat hiukset vähentyneet puoleen.Kun lopetin lääkkeen oton loppui myös hiusten lähtö.Sivuvaikutusluettelossa ei mainita tuosta mitään, varmaan sillä, etteivät ihmiset jätä lääkettä ottamatta hiustenlähdön takia..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu