Kissan vaisto?

Viisko

Asun kerrostalossa, ja viereisessä huoneistossa asuu mun poika, jolla on alle vuoden ikäinen (leikattu) narttukissa. Poika lähti armeijaan, ja minä lupasin hoitaa kisua sillä aikaa täällä mun puolella.

Nyt kysyn, että onko muilla kokemuksia vastaavasta: kun poika lähtee, kisu on päivän tai pari ihan "sekasin", ravaa hullunlailla edestakaisin, ei tottele komentoja, hyppää roikkumaan kinttuihin ja laittaa muutenki hermot koetukselle!

Sitten sinä päivänä kun poika tulee kotiin, kisu ihan kuin odottais sitä. Se kuulostelee kaikkia ääniä rappukäytävästä, menee vähän väliä ovelle ja on tarkkana. Kun poika sit tulee, ei kisu kyllä sen ihmeemmin näytä fiiliksiään.

Voiko kissa vaistota tollaset asiat?? Minusta tää tuntuu aika kummalliselta. Kisu on muuten tosi ihmisrakas, haluaa aina olla siellä missä ihminenkin on. Ei anna mennä edes vessaan rauhassa vaan tulee sinnekin makoilemaan matolle, kun haluis istuu rauhassa pöntöllä... :) Se on myös "noutava kissa" eli rakastaa yli kaiken kun sille heittää tietyn lelun. Sen perään se sit syöksyy ja kantaa sen hampaissaan takas, ja taas pitää heittää! En ole tollaseenkaan ennen törmännyt!

Kertokaa kokemuksianne! Olis kiva tietää.

10

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jusa-59

Kyllä kissa tuntee sen ihmisen, joka on "isäntä/emäntä". Sillä on ikävä. Täytyy muistaa aina se asia, että me kaikki eläimmet, tunnemme ja aistimme. Pahin tilanne sattui itselle, kun edessä ollut autoilija ajoi kissan yli, eikä pysähtynyt edes katsomaan, kuinka mirrin kävi. Kissa oli niin pahoin loukkaantunut, että lopetin sen kärsimykset omin käsin. Poliisit varmisti.

• kuinka joku pystyy

Olen aina ihmetellyt kuinka joku pystyy eläimen tappamaan ja vielä omin käsin, mut olenkin NAINEN.
        Minä olisin soittanut poliisit ja antanut niiden hoitaa homman.

• asiaa...
        kuinka joku pystyy kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt kuinka joku pystyy eläimen tappamaan ja vielä omin käsin, mut olenkin NAINEN.
        Minä olisin soittanut poliisit ja antanut niiden hoitaa homman.

jos oma rakas lemmikkkisi makaa kuolemankielissä, katsoo sinua silmiin ja aivan kuin pyytää, auta mua ja poliisit sattavat tulla vasta tunnin kahden päästä, kyllä silloin pitää löytää ihminen joka päästää eläin raasun tuskistaan, tunteeton olet jos et pysty sitä tekemään...

• 3 kissaa
        asiaa... kirjoitti:

jos oma rakas lemmikkkisi makaa kuolemankielissä, katsoo sinua silmiin ja aivan kuin pyytää, auta mua ja poliisit sattavat tulla vasta tunnin kahden päästä, kyllä silloin pitää löytää ihminen joka päästää eläin raasun tuskistaan, tunteeton olet jos et pysty sitä tekemään...

Kyllä eläin aina isännän puoleen kääntyy. Pahoin loukkaatuneena katsoo silmiiin ja pyytää apua. Jos ei voi enään eläjäksi, niin paras on isännän itse lopettaa. Varsinkin jos ei muita ole lähettyvillä. Muu on kidutusta.

On isäntiä joilla koira ei ole metsästyskoira ja soittavat naapurin isännän lopettamaan jos ei lemmikiksi saa. Joten kaikilla ei ole luonnetta lopettaa, mutta se joskus on vain pakko.

• Viisko

Kyselin kissan kyvyistä vaistota isäntänsä tulo monen päivän päästä, niin nyt keskustellaanki jostain loukkaantuneen eläimen lopettamisesta!

Siis osaaks kukaan kertoo mitään tosta ALKUPERÄSESTÄ viestistä?

• tositarinan

Olen kasvanut maalaistalossa ja siellä minulla oli paljon kissoja. Yksi kissa sai tulla sisälle, muut olivat navettakissoja. Kun sitten lähdin opiskelemaan, niin siitä sisälle tulevasta Masista tuli aikaa myöten navettakissa. Äitini tiesi aivan varmasti, milloin tulen kotona käymään. Masi tiesi jo sinä vaiheessa tulla navetasta sisälle, kun opiskelupaikkakunnalla vasta harkitsin, mennäkö tänä viikonloppuna kotona käymään.Siellä se odotti joka kerta takkuisena ja haisevana keittiössä minua. Jälkeenpäin on ollut huono omatunto, kun sipaisin sen haisevaa turkkia muutaman kerran ja unohdin koko kissanm oli niin paljon muuta tullut elämääni mukaan. Kissa on uskollinen ja sillä on mahtavat vaistot. Masi ei kertaakaan erehtynyt se tuli sisälle jo siinä vaiheessa, kun itse olin vielä Tampereella.

• peksi67

Mun kissoistani toinen kanssa noutaa, mutta pelkästään yhden merkin leluhiiriä, ei mitään muuta. Tätä (tai tämän merkkisiä) jaksaisi tuoda vaikka kuinka monta kertaa yhä uudestaan ja uudestaan.
      Uusi pitää hankkia siinä vaiheessa kun edellisestä ei ole jäljellä kuin muovirunko.

Mutta vaistosta. Niin, en nyt oikein usko mihinkään yliluonnolliseen vaistoamiseen, mutta ehkä kissa
      havaitsee herkästi sun käyttäytymisestä pojan kotiintulon. Ehkä siivoat huoneen, lkaitat jotain ruokaa, puhut puhelimessa tms.

P

• älykäs eläin

meillä aina tulee kansani juomaa aamukahvi ja lehteä lukemaan, käyn kotona ruokatauolla se odottaa eteisen jakkaralla ja istuu vieressä ruokailessa.Samoin kun tulen kotia töistä istuu jakkaralla odottamassa sekä on jokapaikassa mukana mitä teen.Johtuu varmasti siitä, että meillä elämiä kohdellaan asiallisesti.

• o-ta-va
        älykäs eläin kirjoitti:

meillä aina tulee kansani juomaa aamukahvi ja lehteä lukemaan, käyn kotona ruokatauolla se odottaa eteisen jakkaralla ja istuu vieressä ruokailessa.Samoin kun tulen kotia töistä istuu jakkaralla odottamassa sekä on jokapaikassa mukana mitä teen.Johtuu varmasti siitä, että meillä elämiä kohdellaan asiallisesti.

Mullakin 2kissaa ja molemmat on aina ovella vastassa kun tuun kotio.Samoin ne tietää aina kun alaovi käy (asun 2.kerroksessa) et koska just meijän ovelle ollaan tulossa.

• pölkm

Meillä myös kisu noutaa. Erityisesti tykkää rypistettystä keltaisesta muistilappusesta. Mieheni kerran rupesi sitä nipsutama lentoon ja aina kisu hakee ja tuo nenän eteen. Mielestäni se on hauska ja söpöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe