mitä tehdä kun lääkäri määrää kohdun poistoon?
Itse en olisi enään halukas menemään. Koko juttu sai alkunsa siitä kun minulla oli tässä välillä noin 1-1.5 vuoden ajan todella runsaat menkat. Oli kuin keskenmeno olisi ollut, josta oli sit seurauksena anemia. Nyt tilanne on rauhoittunut, ei vuoda enää niin kauheasti ja hempparikin on nyt normaali. Lääkäri vaan edelleen sitä mieltä että se poistohomma pitää tehdä. Mitään muuta oiretta eikä vikaa ole kohdussa todettu.
Joten mieluusti seuraisin tilannetta ja menisin ehdottomasti toimenpiteeseen jos tilanne olis mikä oli aiemmin.
Mitä tehdä?
Olen kohta 42-v. ja arvelisin että tuo vuotojen runsaus varmaan selittyy hormonitason vaihtelulla. Ainakin nykyään hiottaa ennen menkkoja samoin kuin migreeni vaivaa.
Osaako kukaan sanoa
6
676
Vastaukset
- voi operoida
ilman lupaasi, ei lääkäri voi määrätä, suositella voi.
- suuri helpotus
Olen saman kokenut.Olin aina kärsinyt runsaista
kuukautisista ja iän myötä vaan pahenivat.45 v,
alkoi todella rajut menkat,niitä kesti pari vuotta,
sitten menin Gynelle.Laitettiin hormonikierukka
kokeeksi ja menkat rauhoittuivat vuodeksi.Vuoden
päästä tilanne oli katastrofaalinen.Vuosin jopa
3 viikkoa yhteen menoon,oli viikko väliä ja taas
sama rumba.Vuoto oli niin valtavaa,etten uskaltanut
enää mennä minnekkään.Käytin Tenaa ja se tuli läpi
yhdessä hujauksessa.Anemia oli minullakin,joka
saatiin tasattua rautalääkkeillä.Gynelle taas uusi
reissu ja hän sanoi,että kohtu pois,muuta ei enää
ole tehtävissä,vuodat kuiviin.Niinpä 48 v,otettiin
kohtu ja samalla munasarjat pois.Vaihtarit alkoi
saman tien,sain hormonilaastarin kokeiltavaksi
ja sillä olen pärjännyt.Ei tarvitse mitään
pillereitä popsia.Leikosta on pian 4 vuotta aikaa.
Ja täytyy sanoa,että siitä elämä vasta alkoi.Ei
huolta menkoista,eikä ehkäisystä.- sama täällä...
Kerrotko oletko lihonut tuon leikkauksen jälkeen? Onko Sinulla ollut turvotusta tms.
Minultakin on poistettu munasarjat ja kohtu. Alussa käytin laastareita ja geeliä reilun vuoden verran, mutta jätin ne sitten pois kokonaan. Olen lihonut noista ajoista n. 10 kg ja turvotus vaivaa jatkuvasti. - suuri helpotus
sama täällä... kirjoitti:
Kerrotko oletko lihonut tuon leikkauksen jälkeen? Onko Sinulla ollut turvotusta tms.
Minultakin on poistettu munasarjat ja kohtu. Alussa käytin laastareita ja geeliä reilun vuoden verran, mutta jätin ne sitten pois kokonaan. Olen lihonut noista ajoista n. 10 kg ja turvotus vaivaa jatkuvasti.En ole yhtään lihonut,tuon leikon jälkeen.Vieläkin
käytän toisinaan laastaria ja sekin mieto 50 mg.
Käytän luontaisjuttuja vielä päivittäin ja laastari,
ehkä kerran kuussa.Aluksi paino tuntui nousevan,
muutaman kilon,mutta sain sen hyvin hallintaan.
Liikun kyllä päivittäin ja aina tarkkailen mitä
syön.Eiköhän se useimmilla paino hilaa ylöspäin,
kun vaihtarit alkaa,näin monet kertovat. - ???????
suuri helpotus kirjoitti:
En ole yhtään lihonut,tuon leikon jälkeen.Vieläkin
käytän toisinaan laastaria ja sekin mieto 50 mg.
Käytän luontaisjuttuja vielä päivittäin ja laastari,
ehkä kerran kuussa.Aluksi paino tuntui nousevan,
muutaman kilon,mutta sain sen hyvin hallintaan.
Liikun kyllä päivittäin ja aina tarkkailen mitä
syön.Eiköhän se useimmilla paino hilaa ylöspäin,
kun vaihtarit alkaa,näin monet kertovat.Kerroit että käytät luontaisjuttuja päivittäin ja laastaria ehkä kerran kuussa. Kysynkin että ehtiikö laastarin estrogeeni vaikuttaa kun sitä käyttää vain satunnaisesti. Eikö laastareita pidä käyttää jatkuvasti.
- suuri helpotus
??????? kirjoitti:
Kerroit että käytät luontaisjuttuja päivittäin ja laastaria ehkä kerran kuussa. Kysynkin että ehtiikö laastarin estrogeeni vaikuttaa kun sitä käyttää vain satunnaisesti. Eikö laastareita pidä käyttää jatkuvasti.
Minulle se riittää,kun käytän vaan"tarvittaessa".
Hyvin vaikuttaa,viikon verran pidän ja ihan hyvin
toimii.Eihän lääkkeitäkään syödä,kuin tarpeeseen.
Eihän kukaan voi pakottaa käyttämään,oma valinta.
Miksi käyttää hormoneja,jos muutenkin pärjää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442007Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101673Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581488Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808