Terve kaikille!
Olemme keskustelleet illan aikana esim. miten vl opetus tulee muuttumaan seuraavan 10 vuoden aikana. Aika varmasti tv tai joku tv tietokone yhdistelmä tulee sallituksi tai siihen ei enään kiinnitetä seurapuheissa huomiota. Sama asia tulee tuohon ehkäisy asiaan.
Ei se tietenkään tule niin että sitä suositellaan!!! Vaan siitä ei enään puhuta. NYTKÄÄN NUORET PUHUJAT EIVÄT PUHU KOSKAAN EHKÄISYKIELLOSTA tai siitä että emme tahdo.
kolmas asia on tietysti se että voiko naiset toimia puhujina. Vähitellen naiset ottavat asemansa kun ei tarvitse olla synnytyskoneina. Johtokuntiin...esilaulajiksi...seuraisänniksi...pujujiksi.
Keskustelemme
29
1498
Vastaukset
- parantunut......
Seurakuntapäivillä alustaja sanoi hyvin, että pyytäkää rohkeasti seurakunnan pappejakin kastetilaisuuksiin, sillä uskovaiset papit ovat yleensä ylityöllistettyjä sillä saralla. Ja että toimitus on yhtä pyhä, toimitti sen sitten seurakunnan pappi tai uskovainen pappi. Eikä silläkään ole väliä, onko se mies- vai naispappi.
Ennen naispappeja ei pyydetty kastetilaisuuksiin. No aika muuttuu!
Tästä on vain pieni askel siihen, että myös SRK:lla voi toimia naispuhujia ja naispappeja! Ja se olisikin tervetullut uudistus!- kukaan nainen itse
tyrkyllä tai haluais puhujaksi niin kuin ei miehetkään ole itse haluamassa
- ILTAKYLÄ 11.02.09
AIVAN:) eikös tämä juuri tarkoita, että aikaisemmin epäuskosia pappeja ei ole pidetty minään! On jopa "kieletty" käymästä kirkossa jossa epäpappi. Hyvä muutos!
- Kempelainen
onko Hän ylhäältä uudestisyntynyt vai ei.
Jollei ole, on leipäpappi.
Ja jos puhut uskovainen pappi, älä vain sekoita, että se olisi lestadiolainen, uskossa voi olla Kirtsukseen ilman SRK;takin.
Joten puhu vain uudestisyntynyt, tai leipäpappi. - Kempelainen
kukaan nainen itse kirjoitti:
tyrkyllä tai haluais puhujaksi niin kuin ei miehetkään ole itse haluamassa
ovat puhumassa?
- vl-fani
Kempelainen kirjoitti:
ovat puhumassa?
elä kysy; kuka kutsuu ;)
- Kempelainen
vl-fani kirjoitti:
elä kysy; kuka kutsuu ;)
vedetään arvalla.
- mutta jätetäämpä ihan thallaan
Kempelainen kirjoitti:
ovat puhumassa?
tuo sinun selvitettäväkisi että miten puhujaksi joutuu otappa selvöö
- vaan katsovat kuka on
Kempelainen kirjoitti:
vedetään arvalla.
tai kenestä on siihen ei kaikista ole
- kun kertoo usein, ettei
mutta jätetäämpä ihan thallaan kirjoitti:
tuo sinun selvitettäväkisi että miten puhujaksi joutuu otappa selvöö
teillä ole oikeaan asiaan vastausta.
- vastaus mutta en viitsi
kun kertoo usein, ettei kirjoitti:
teillä ole oikeaan asiaan vastausta.
vastata nyt
- soittaa
vastaus mutta en viitsi kirjoitti:
vastata nyt
saarnamihelle??
- niille soitan
soittaa kirjoitti:
saarnamihelle??
ku ei oo asiookaan
- naisia on jo eritehtävissä
esim,johtokunnissa,raamattuluokanopettajina,pyhäkoulunopettajina ja muutama vuosi sitten oli reisjärven maakunnallisissa seuroissa nainen esilaujana
- ILTAKYLÄ 11.02.09
Kyllä on tosiaan keittiössä ollut iät ja ajat.
- iltakylässä
keskustelemassa?
*tv tai joku tv tietokone yhdistelmä tulee sallituksi tai siihen ei enään kiinnitetä seurapuheissa huomiota*
Epäilen syvästi tuota. Me kaikki tiedämme, että tv:stä tulee kaikkea,jos hyvää niin pahaa kaksin verroin. Eri asia on se, että varmasti monet vl:ksi tunnustautuvat katsovat tv;tä.Miksi? Paholaiselle on jo annettu pikkusormi...
*NYTKÄÄN NUORET PUHUJAT EIVÄT PUHU KOSKAAN EHKÄISYKIELLOSTA tai siitä että emme tahdo. *
Miksi eivät? No se liippaa liika läheltä. Ehkä ehkäistään jo? Puhujainkokouksesta kuulin, että joku/jotku siellä olleet nuoret puhujat ei esittäneet kokouksessa mielipiteitään, vaan yhtyivät (ulkoisesti) kokouksen henkeen. Mutta jo samana iltana joku riepotteli kokousta täällä palstalla ja kertoi, ettei ole samaa mieltä... Mistä tämä kertoo? Sydämen luopumuksesta? Syntiä ei enää saarnata synniksi.
*kolmas asia on tietysti se että voiko naiset toimia puhujina. Vähitellen naiset ottavat asemansa kun ei tarvitse olla synnytyskoneina. Johtokuntiin...esilaulajiksi...seuraisänniksi...pujujiksi.*
Meidän ryllä naisia on johtokunnassa, säestäjinä, raamattuluokan opettajina, pyhäkouluopettajina , keitiössä jne. Nainen ei koskaan astu puhujan paikalle Jumalan valtakunnassa. Eriseuroista en tiedä. Ehkä siellä. Siitähän sen jo tuntee sitte eriseuraks?
...ja olen itsekin nainen.- ILTAKYLÄ 11.02.09
Paikalla olleiden/olevien nimet eivät ole tärkeitä. Kuitenkin vl ja ex-vl paikalla voi olla joku siihen harmaaseen alueeseekin kuuluva.
Epäillä saa ihan vapaasti. Muutos on kutienkin tulossa.
"Miksi eivät? No se liippaa liika läheltä. Ehkä ehkäistään jo? Puhujainkokouksesta kuulin, että joku/jotku siellä olleet nuoret puhujat ei esittäneet kokouksessa mielipiteitään, vaan yhtyivät (ulkoisesti) kokouksen henkeen. Mutta jo samana iltana joku riepotteli kokousta täällä palstalla ja kertoi, ettei ole samaa mieltä... Mistä tämä kertoo? Sydämen luopumuksesta? Syntiä ei enää saarnata synniksi"
Mitä ihmeen syntiä??? Raamatusta sitä ei löydy. Joku 60-luvulla elänyt maalikkopuhuja on keksinyt omasta päästään koko jutun!!!!
- Kempelainen
Olipa hyvä iltakylä.
Tuolla alempana vastasin näihin muutoksiin, jotka Hautamäki on kaikki nimittänyt valheeksi.
Sinä toit aiheen kuitenkin asiallisesti esille.
Lahko hajoaa, tulee likka selvyyttä siitä, kuinka pieleen on ryhmää viety, ja se kuvitetaan vaan, ei ole ollut kiltoja, eli suoraan valahdellaan.
Mutta oikeat uskovat, kuten nuoret teologit saarnaa jäävät, ja heillä on tulevaisuus, heillä on jopa tarve etsiä totuutta, ja sen kautta saada uudestisyntyä ylhäältä. Saamme taas VL ihmiset kristittyjen suureen Kristuksen maan päälliseen kirkkoon yhtenä osana. Samalla saatte täyttyä Pyhällä Hengellä, sen ihanan voitelun osaksenne, puhtaina ja Pyhinä.
Jos Raamatusta löytyy maininta noista laitteista, silloin kielto on jo ja pysyy voimassa, muuten se on lihasta, ja tätä kautta saatanasta. Minä en sitä ole löytänyt ja sitä ei ole kenelläkään ollut vara minulta kieltää, vaikka parhaillaan on ollut miehet ovella vasarat kädessä, aiheena TV;n rikkominen, ehyeksi jäi.
Mieti aina mielessäsi, kun harkitset, tekisitkö jotain, jos Jeesus olisi vieressäsi?? jos voisit tehdä, tee se, silloin ainakin teidät, ettei se erota Hänestä.
Miten luulet, suuttuuko Hän, jos katsot TV;tä, suuttuko Hän, jos värjäät hiukset, ei varmaankaan, mutta suuttuu, jos teetät puolisollasi lapsia Hänen terveyden ( myös mielenterveys ) uhalla, lähtee ja vie Pyhän Hengen mukanaan.
Ei se tietenkään tule niin että sitä suositellaan!!! Vaan siitä ei enään puhuta. NYTKÄÄN NUORET PUHUJAT EIVÄT PUHU KOSKAAN EHKÄISYKIELLOSTA tai siitä että emme tahdo. ** Heille on Jeesus Herra.
kolmas asia on tietysti se että voiko naiset toimia puhujina. Vähitellen naiset ottavat asemansa kun ei tarvitse olla synnytyskoneina. ** Tärkeintä on se, että saatte vanhemmiston, joka on Raamatun mukaa oltava seurakunnissa, ja Raamatussa, sekä jokaisessa kristityssä seurakunnassa on yhtälailla nais, kun miespuhujia, sille ei tule tehdä eroa.
Jumala ottaa Pojassaan palvelijaksi naisen yhtä lailla kun miehenkin, eikä vain synnyttäjänä.
Olkaa siunattuja. jussi- myö toivomme että
siekiin muuttuisit ja etikisit parannuksen elävään uskoon
- Kempelainen
myö toivomme että kirjoitti:
siekiin muuttuisit ja etikisit parannuksen elävään uskoon
postiin, niin mie luppaan tulla kutsuttuna kokoukseenne, ja katsotaan sitte.
Rauhaa. - ILTAKYLÄ 11.02.09
iltakylä jatkuu vielä monta tuntia:)
siunasta ja rauhaakin sinne! - Kempelainen
ILTAKYLÄ 11.02.09 kirjoitti:
iltakylä jatkuu vielä monta tuntia:)
siunasta ja rauhaakin sinne!nukkumaan.
Mutta huomaan, olette vilpittömä.
Kokeilkaapa siunta yhdessä ollessanne virukaveria Jeesuksen siunuksella.
Kertokaa sitten siunuksen tulos seuraavassa iltakylässä, niin huomaatte, kuinka hyvin Hän on teitä sitten johdattanutkaan.
Siunusta kaikille. Jussi - missä nyt asutkin
Kempelainen kirjoitti:
postiin, niin mie luppaan tulla kutsuttuna kokoukseenne, ja katsotaan sitte.
Rauhaa.on seurat ry:LLÄ SU 15.2 09 KLO 16 tervetuloa vaikka itse en ole sillä paikka kunnalla mutta varmasti on sinulle tuttuja siellä
- Kempelainen
missä nyt asutkin kirjoitti:
on seurat ry:LLÄ SU 15.2 09 KLO 16 tervetuloa vaikka itse en ole sillä paikka kunnalla mutta varmasti on sinulle tuttuja siellä
minä haluan tulla sinun kanssasi, olet minulle niin rakas.
Puhun myös milelellään. Kerro missä tavataan.
jussi. - mutta sulla on siellä
Kempelainen kirjoitti:
minä haluan tulla sinun kanssasi, olet minulle niin rakas.
Puhun myös milelellään. Kerro missä tavataan.
jussi.varmaan tutumpiakin kenen kanssa mennä ja varmasti tunnet vl ihmisiä samalta paikka kunnaltasi ja voi sinne yksinkin mennä ja siten kun näet tutun ihmisen menet vaan rohkeasti viereen istumaan
- metaskeema
Hyvä, että iltakylissä osataan nykyään keskustella. Muistan, itse olleeni vastaavassa iltakylässä, jossa keskusteltiin yhtä vapaamielisesti. Aiheena oli Jumalan olemassaolo. Nykyään yksikään kolmesta keskusteluun osallistuneista ei ole enää vl. Minä edustin silloin kaikkein ahdasmielisintä kantaa. Arvelin olevani tarvittaessa jopa valmis kuolemaan uskoni puolesta, tosin en ollut aivan varma, kun eräs hyvin viehättävä sisar asiaa epäili.
- tulee vielä
oikein tosiuskova. Sinun persoonallisuudellasi ja elämänasenteellasi ei kauaa pysytä erossa Jumalasta.
- huumori-miehiä
tulee vielä kirjoitti:
oikein tosiuskova. Sinun persoonallisuudellasi ja elämänasenteellasi ei kauaa pysytä erossa Jumalasta.
jotka "hiljaa hirtetään", kun saavat vaimon ja pieniä jalkoja.
Näin se elämä jatkuu täällä "taivaassa" ikuisesti...
- turista jonni
joutavooki jos ei parempaa keksi ja jos o niin sit hyväks nähty ja nii eellee
voiha tät uskoo sit sanoo vaikka hölläuskoksi, kuten ennen muinoin, joskus enne sotia .. jote et eipä oo sit muuttunnu mualiman meno noista vanhoista päivistäkää
Tuo iltakylä on kyllä muuten ihan jees, kunhan ny koittasitte ee ihmisiks elee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328