Aknearpia?

just me

Vihdoinki oon saanu noi inhottavat finnit pois! Menin siis joku puoli vuotta sitte ihotautilääkärille ja sain lääkkeet. No iho on nyt hyvä ja se on ihan sileä kun sitä kädellä koittaa, mutta kun kattoo peiliin nii ei se nyt niin silee olekaan. Poskissa (varsinkin vasemmanpuoleisessa) on tollasia ihme "pilkkuja". Tai siis jotkut on ruskeita ja toiset sitte punasia. Mitä ne oikeen on ja mitä voisin tehä että ne lähtee nopeemmin pois? Ne on ollu siinä tosi kauan! En tiiä onko ne aknearpia vai mitä lie, mutta joku joka tietää enemmän kun mä, nii olisitko ystävälline ja auttaisit mua tän kaa? :) Oon kuullu et on niitä jotai kosmetologi juttuja, mut lääkäri sano ettei kannata mennä kosmetologille samaan aikaan ku syön noita lääkkeitä (60 viel jäljellä) koska ne hoidot kuulemma vaan aktivoi ihoa tai jotain sellasta. Mutta pliis, auttakaa! :)

Nii ja ajattelin siitä viel sanoo et kaikki kenellä on vähääkää ongelmii finneistä tai kärsit niistä "henkisesti", nii menkää ihotautilääkärille! Kun kerran on tapa millä saa hoidettua ne pienet mutta ärsyttävät ja mielipahaa aiheuttavat finnit, nii menkää ny ihmeessä hoitamaan ne pois! ;)

6

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arrvet

Jep, arpiahan ne. Aika auttaa varmasti punoitukseen, mutta "kuopat" pysyvät. Tuo punoituksen häipyminen on siis vuosien prosessi. Kesällä ottaa vaikka aurinkoa reippaasti niin eivät näy niin pahasti. Jotkut suosittelevat vielä sinkin syömistä, itse en ole kokeillut.

Tuo kosmetologin tarjoama hoito on varmaankin mikrohiontaa. Tästäkin olen kuullut että joillekin auttoi(varmaan niitä "lievempiä" tapauksia :)), joillekin ei. Ja tuo että sitä hoitoa ei saisi ottaa lääkkeen aika on ihan totta, myös pitäisi olla 6kk KULUNUT lääkkeen käytön lopettamisesta ennen hoitoa.

Arpien kanssa tässä taistellaan itsekin, mutta kuulin että en taida näistä eroon päästä. Oli sen verran vaikea akne, kuulemma poikkeuksellisen paha. :)

• just me

Okei, kiitti ku vastasit :)Nää on onneks kyl aika pieniä ja saa suht. hyvin peitettyä, mutta ärsyttäviä silti ;/ Mulla on joskus 2 kuukauden päästä uudelleen lääkäri ja pitää sitte kattoa mitä tehdään.

• just me
        just me kirjoitti:

Okei, kiitti ku vastasit :)Nää on onneks kyl aika pieniä ja saa suht. hyvin peitettyä, mutta ärsyttäviä silti ;/ Mulla on joskus 2 kuukauden päästä uudelleen lääkäri ja pitää sitte kattoa mitä tehdään.

Niin että ne arvet on tosiaan tosi pieniä, ei mitään valtavia, koska mun akne ei ollu mikään paha ja sen sai tosi nopeesti hoidettua niin ajattelin vaan että oisko mitään "kotikonsteja" millä saisin ne nopeemmin häviään? Esim ihon kuoriminen? En mä nyt ihan viitti mitään sinkkitabletteja rupea syömään, koska niinkun sanoin, arvet ei oo "isoja". Noita on oikeesti yli vaikee selittää minkälaisii ne on.. enimmäkseen sellasia ruskeita "pilkkuja" ja joitain punasia. Mut siis pointti oli, että olisko mitään kotikonsteja, jotka nopeuttais arpien lähtemistä? :)Niin ja jos ikä tähän jotenki vaikuttaa (?) niin oon 14 -vuotias, täytän toukokuus 15. Ainaki lääkäri sano, että akne johtuu varmasti just tästä mun iästä.

• Nixu85

Moi. Sellaset kokemukset mulla kosmetologista et en iha heti menis uudestaan:2008 vuoden alussa akne saattin parannettua ja menin sen jälkeen hedelmähappo kuorintaan ja laseriin kosmetologille;siitä akne roihahti uudestaan. Tällä hetkellä Roaccutan kuuri päällä. Koita pärjäillä;)

• minä vaan

Joo sitä se lääkäri varotteliki että voi iho vaan aktivoituu entistä enemmä niistä hoidoista. Mutta nyt ku kevättä päin mennää ja aurinkokin on jo paistanu niin oon huomannu et arvet on haalentunu ja ehkä jopa vähä pienentyny :) Nyt ne saa jo lähes täydellisesti meikkivoiteella ja peitepuikolla piiloon. :) Jaksamisia kaikille finneistä/arvista kärsiville, kyllä ne vielä joskus lähtee!

• Nixu85
        minä vaan kirjoitti:

Joo sitä se lääkäri varotteliki että voi iho vaan aktivoituu entistä enemmä niistä hoidoista. Mutta nyt ku kevättä päin mennää ja aurinkokin on jo paistanu niin oon huomannu et arvet on haalentunu ja ehkä jopa vähä pienentyny :) Nyt ne saa jo lähes täydellisesti meikkivoiteella ja peitepuikolla piiloon. :) Jaksamisia kaikille finneistä/arvista kärsiville, kyllä ne vielä joskus lähtee!

Palaan viel sen verran että,en tietenkään voi olla varma et se siitä alko uudestaan mut siltä tuntui että se laukas sen aknen uudestaan. en kyl men uudestaa koittaa tän kuurin jälkee :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1239
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1179
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1123
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe