Elämän myllerryksessä mietin jo eroamista kirkosta, mutta tämän päivän imatralainen kertoo
alkavasta eroryhmästä, niin johan nappas!!
Itse olen sitä mieltä että ero on aina käsiteltävä nyt mullakin siihen mahdollisuus vertaistuen kautta ja suosittelen tätä muillekkin laastarisuhteitten sijaan.
Seurakunnalta kerrankin jotain ...
9
926
Vastaukset
- että seurakunta
autaa ihmisiä eroamaan,kirkosta. Avioliitosta se kun ei voi olla. Sillä vihkikaavassahan sanotaan jotenkin näin. "sen jonka jumala on yhdistänyt,sitä älköön ihminen erottako".
Kirkko ei voi toimia siis omia dokmejaan vastaa.
Vai onko tämä seurakunnalta äärimmäinen keino saada aalto pysymään pois Imatralta. Jos kaikki eroaisivat kirkosta,ei olisi seurakuntaa johon palata. Hieno idea. Tosin aika äärimmäinen.
Jos taas kyseessä on avioeroryhmä,on minun erottava kirkosta. Sillä tällöin avioliitto ei enää olisikaan pyhä ja kirkko toimisi omia oppejaan vastaa. Tälläiseen kirkkoon kuuluminen olisi mahdotonta.
Sillä jos avioparit eivät osaa erota ilman seurakunnan kurssia,kannattaa katsoa vikaa peilistä.- aloittaja
oot kässänny ihan väärin tän erokurssin perusteet.Meitä on luultavasti paljon jolla ero ns. käsittelemättä tunnetasolla. Vertaistuki on tässä asiassa erinomainen asia. Arvelinkin että provoahan täältä tulee, joten jätän asian psykologisen taustan selittämättä et kuitenkaan ymmärtäisi
- Oiva Piirakainen
aloittaja kirjoitti:
oot kässänny ihan väärin tän erokurssin perusteet.Meitä on luultavasti paljon jolla ero ns. käsittelemättä tunnetasolla. Vertaistuki on tässä asiassa erinomainen asia. Arvelinkin että provoahan täältä tulee, joten jätän asian psykologisen taustan selittämättä et kuitenkaan ymmärtäisi
,,henkilöille jotka ei erota provoa oikeasta asiasta !
Kurssin täsmäosio voisi olla nimeltään:"EROTTELU-kurssi" ,jota seuraisi pitemmälle ehtineille LEKOTTELU-kurssi !
Tässä:Oiva Piirakainen
Elämää & Erotiikkaa
-leikka talteen- - erosin kirkosta
aloittaja kirjoitti:
-08 joulukuussa miul oli kyllä tunteet aika pinnassa enkä kerinny niitä käsitellä harmi ku tää kurssi tuli nii myöhää mut osasin mie sen prosessin hoitaa ihan itseksee vaikken ookkaa prosessinhoitaja
- puplikaani
erosin kirkosta kirjoitti:
-08 joulukuussa miul oli kyllä tunteet aika pinnassa enkä kerinny niitä käsitellä harmi ku tää kurssi tuli nii myöhää mut osasin mie sen prosessin hoitaa ihan itseksee vaikken ookkaa prosessinhoitaja
Mie olen aatellu muuttaa seurakuntaa jos aalto tuloo takasi.
saisinkohan mie vielä käyvä imatralla sen erokurssin kun olenhan mie maksanu kirkollisveron kuitenkii tänne jo monta vuotta. aikuis iästäin lähtien.
Onks kenel tietoo jot voisiks liitty vaik rautjärven tai ruokolahten seurakuntaa vaik ei ite muuttaskaa asumaa sinne. - kurssinkäynt
puplikaani kirjoitti:
Mie olen aatellu muuttaa seurakuntaa jos aalto tuloo takasi.
saisinkohan mie vielä käyvä imatralla sen erokurssin kun olenhan mie maksanu kirkollisveron kuitenkii tänne jo monta vuotta. aikuis iästäin lähtien.
Onks kenel tietoo jot voisiks liitty vaik rautjärven tai ruokolahten seurakuntaa vaik ei ite muuttaskaa asumaa sinne.Silloko seurakunnal olliit ne eronneihe alkeiskurssit,ni myökii ne käytiiko ilmasiks saatii,eriaikaa kylläkii enimäksee.
enmie siint mittää hyötyy huomant,mut ei siint jus olt haittaakaa,ero ois jokatappaukses tult oli kurssil tai ei.
mut saiha siin vetäjät palkkaase ja heille hyvä mieli,jot olliit jottai yrittänneet,ja kokemuksii seuraavii kurssilaisii varte.
työilloo heile toivottelen...entinen kurssilainen - kyllä sitä vertaistukea
aloittaja kirjoitti:
saa muualtakin kuin seurakunnalta. Seurakunalla kurssin vetäjänä toimii todennäköisesti joku vanhapiika joka ei ole ollut edes naimisissa (tuskin saanut kokea edes miestä sisällään). Tai joku pariskunta joka ei ole älynnyt erota. Siis todellisia asiantuntijoita.
Mutta meneppä lähiökapakkaan tai muuhun suosittuun aikusten ravinteliin ke-pe-la iltana. Siellä sitä vertaistukea löytyy ja ihmisiltä,jotka ovat todella kokeneet eron.
Huomenna vaan menoksi. Ja lopeta lässyttäminen niistä käsittelemättömistä tunteista,ei se tehnyt edes fiksua vaikutelmaa. Vaikka siihenhän sinä pyrit.
Siis ykköset päälle ja menoksi. Voit saada vertaustuen lisäksi muutakin. Jonka tarpeessa taidat olla. Jopa minulta. - ketjun aloittaja
kyllä sitä vertaistukea kirjoitti:
saa muualtakin kuin seurakunnalta. Seurakunalla kurssin vetäjänä toimii todennäköisesti joku vanhapiika joka ei ole ollut edes naimisissa (tuskin saanut kokea edes miestä sisällään). Tai joku pariskunta joka ei ole älynnyt erota. Siis todellisia asiantuntijoita.
Mutta meneppä lähiökapakkaan tai muuhun suosittuun aikusten ravinteliin ke-pe-la iltana. Siellä sitä vertaistukea löytyy ja ihmisiltä,jotka ovat todella kokeneet eron.
Huomenna vaan menoksi. Ja lopeta lässyttäminen niistä käsittelemättömistä tunteista,ei se tehnyt edes fiksua vaikutelmaa. Vaikka siihenhän sinä pyrit.
Siis ykköset päälle ja menoksi. Voit saada vertaustuen lisäksi muutakin. Jonka tarpeessa taidat olla. Jopa minulta.Sen verran olen miehenä oppinu että en ihan herkästi siihen muuhun lankee, tosin saatan viikonloppuna jossain pyörähtää lauantai käy mun pirtaan paremmin (:
- niin ihmeellinen
ketjun aloittaja kirjoitti:
Sen verran olen miehenä oppinu että en ihan herkästi siihen muuhun lankee, tosin saatan viikonloppuna jossain pyörähtää lauantai käy mun pirtaan paremmin (:
et saman tarinan voipkii lukee nii monella tavalla mää kyl kauhiast hämmästele,ei mitä kiva näit on lukee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka892523- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841413EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105804Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800- 54783
- 30716