Kohta tulee

mitta täyteen

Tosiaankin... mulla on paniikkihäiriö,ollut jo muutaman vuoden,pakotin sitten itseni lääkärissä käymään vaikka oli vaikeeta,lääkäri ei oikeen kuunnellut ja sanoi että vaikutan normaalilta ja se oli siinä! enää en mene terveyskeskuksen lääkärille,ne ei kuuntele eikä niillä ole aikaa. Tässä sitten olen nämä muut vuodet kamppaillut tätä vastaan,mutta nyt on tullut raja vastaan,aikoja sitten tosin. Mulla on lähinnä oireina punastuminen,käsien tärinä,ainainen ahdistava ja jännittynyt olo. Mä en jaksa tätä,kun ei minnekään voi mennäkän kunnolla,kun aina punastun,jos mulle vaikka sanoo tuttu moikka kaupungilla..tää on siis ihan kamalaa. olen ajatellut,että menen yksityiselle,mutta miten mulla on varaa käydä yksityisellä,olen kyllä töissä,mutta mulla on paljon velkaa ja laskuja maksettavana.Tottakai terveys on etusijalla,mutta,niin.... kuinka usein yksityisellä on käytävä? kertokaa samaa kokeneet miten selviätte/selvisitte. Niin,olen töissä,mutta töihin menokin ahdistaa jokapäivä,kun ei ole kunnossa niin ei ole.

11

1148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

oireet ainakin viittaavat siihen.

• mitta täyteen

En todellakaan käytä kofeiinia! lopetin jo vuosia sitten kahvin juonnin,energiajuomien,coca colan,teen yms juomien juonnin,jotka sisältävät kofeiinia,huomasin,että ne pahentavat oloa,joten lopetin niiden juonnin. Mutta eipä tämä olo ole siltikään mennyt parempaan suuntaan :/ suklaata kuitenkin syön joskus,siinähän on kanssa kofeiinia,voisiko olo jatkua suklaan syönnistä stten...? =/ silloin ennen vuosia sitten join paljon kahvia yms,,olenkohan jotenkin jäänyt ns kroonikoksi,koska paha olo on vieläkin..tiedä sitten,mistä johtuu,mutta huomasin,että kofeiinipitoiset juomat pahensivat oloani vaan.

• työterveyslääkäriin?
        mitta täyteen kirjoitti:

En todellakaan käytä kofeiinia! lopetin jo vuosia sitten kahvin juonnin,energiajuomien,coca colan,teen yms juomien juonnin,jotka sisältävät kofeiinia,huomasin,että ne pahentavat oloa,joten lopetin niiden juonnin. Mutta eipä tämä olo ole siltikään mennyt parempaan suuntaan :/ suklaata kuitenkin syön joskus,siinähän on kanssa kofeiinia,voisiko olo jatkua suklaan syönnistä stten...? =/ silloin ennen vuosia sitten join paljon kahvia yms,,olenkohan jotenkin jäänyt ns kroonikoksi,koska paha olo on vieläkin..tiedä sitten,mistä johtuu,mutta huomasin,että kofeiinipitoiset juomat pahensivat oloani vaan.

Elikäs, jos rahat eivät riitä yksityiselle, mene työterveyslääkäriin (mainitsit käyväsi töissä, joten jonkunlainen työterveyshuolti sinulla siis varmaankin on)?! Heillä on ihan samat vaitiolovelvollisuudet kuin muillakin lääkäreillä eli vaivasi ei mitenkään kantaudu työnantajan korviin!

Tuo kuulostaa siltä, että sympaattinen hermostosi on jäänyt jumiin kiihtyneeseen tilaan ja siihen kaipaisit kyllä jotain apua, kun tilanne on kestänyt noinkin kauan. Kofeiini stimuloi tuota ylikäymistilaa (kuten olet huomannutkin, samaten suklaa jne.) mutta se tila voi tulla ihan ilman sitä kofeiiniakin (esim. pelko tai stressi toimii samanlaisena stimuloijana).

Mene siis ihmeessä lääkäriin! Vaivaa voidaan hoitaa, kunhan joku ottaa sinut vakavasti!

t. toinen samanlainen

• mitta täyteen
        työterveyslääkäriin? kirjoitti:

Elikäs, jos rahat eivät riitä yksityiselle, mene työterveyslääkäriin (mainitsit käyväsi töissä, joten jonkunlainen työterveyshuolti sinulla siis varmaankin on)?! Heillä on ihan samat vaitiolovelvollisuudet kuin muillakin lääkäreillä eli vaivasi ei mitenkään kantaudu työnantajan korviin!

Tuo kuulostaa siltä, että sympaattinen hermostosi on jäänyt jumiin kiihtyneeseen tilaan ja siihen kaipaisit kyllä jotain apua, kun tilanne on kestänyt noinkin kauan. Kofeiini stimuloi tuota ylikäymistilaa (kuten olet huomannutkin, samaten suklaa jne.) mutta se tila voi tulla ihan ilman sitä kofeiiniakin (esim. pelko tai stressi toimii samanlaisena stimuloijana).

Mene siis ihmeessä lääkäriin! Vaivaa voidaan hoitaa, kunhan joku ottaa sinut vakavasti!

t. toinen samanlainen

Kyllä mä nyt yksityiselle kuitenkin menen mieluummin,kuin työpaikantyöterveyshoitajalle,joka on sellanen nuori tyttö,ammattiinsa vasta valmistunut,ihan hakoteillä aina on,ainakin mitä muut ovat sanoneet. Jos se yksityinen nyt maksaa mitä maksaa,niin eikai se yksi kerta nyt sinne riitä?? lääkkeilläkö mun elämä sitten helpottuu? niitä syön sitten aina? tiedän,että lääkkeitä joudun kuitenkin ottamaan,koska aina jännittää ja on levoton olo ja punanen olen kun paloauto :/ kyllä mulla itteni mielestä paniikkihäiriö on,joku tässä kirjoitti,että mulla olisi sosiaalistentilanteiden pelko...varmaan sitten sekin jossainmäärin.

• Rev.McMoon
        mitta täyteen kirjoitti:

luontaistuotteisiin, E-Epa, karnosiini, magnesium, b-vitamiini ? Itse pidin niitä täytenä humpuukina, kunnes kokeilin,kun mikään muu ei toiminut... ne auttoivat aivan selkeästi ja nyt käytän niitä vakituisesti.

Suklaa sisältää teobromiinia, en ole perehtynyt sen ominaisuuksiin,itse en syö enää suklaatakaan kyllä, sain kaikesta kofeiiniin liittyvästä tasan tarpeekseni.

Onhan se mahdollista, ja jopa todennäköistä, että kofeiini aiheutta pysyviä aivovaurioita, sehän aiheuttaa solukuolemaa aivoissa ja aivosolut eivät uusiudu muualla kuin hippokampuksessa. minulla tulee ajoittain hieman paniikkikohtauksen tapaisia tuntemuksia, mutta hyvin lievinä, ne johtunevat kehoon varastoituneiden kofeiinijäämien vapautumisesta kudoksista takaisin verenkiertoon. Itse lopetin kofeiinin käytön vuosi sitten, elimistön puhdistumiseen voi tosin mennä vuosia.

• mitta täyteen
        Rev.McMoon kirjoitti:

luontaistuotteisiin, E-Epa, karnosiini, magnesium, b-vitamiini ? Itse pidin niitä täytenä humpuukina, kunnes kokeilin,kun mikään muu ei toiminut... ne auttoivat aivan selkeästi ja nyt käytän niitä vakituisesti.

Suklaa sisältää teobromiinia, en ole perehtynyt sen ominaisuuksiin,itse en syö enää suklaatakaan kyllä, sain kaikesta kofeiiniin liittyvästä tasan tarpeekseni.

Onhan se mahdollista, ja jopa todennäköistä, että kofeiini aiheutta pysyviä aivovaurioita, sehän aiheuttaa solukuolemaa aivoissa ja aivosolut eivät uusiudu muualla kuin hippokampuksessa. minulla tulee ajoittain hieman paniikkikohtauksen tapaisia tuntemuksia, mutta hyvin lievinä, ne johtunevat kehoon varastoituneiden kofeiinijäämien vapautumisesta kudoksista takaisin verenkiertoon. Itse lopetin kofeiinin käytön vuosi sitten, elimistön puhdistumiseen voi tosin mennä vuosia.

voishan sitä tietty luonnonjuttujakin kokeilla,eihän se ainakaan pahaa tee.. käytätkö niitä kaikkia E-Epa,karnosiini,magnesium,b-vitamiini,siis kaikkia säännöllisesti? E-Epaa ja karnosiinia millaisessa muodossa niitä on luontaistuotekaupoissa? onko erilaisia/merkkisiä? mitä itse käytät?

• Rev.McMoon
        mitta täyteen kirjoitti:

voishan sitä tietty luonnonjuttujakin kokeilla,eihän se ainakaan pahaa tee.. käytätkö niitä kaikkia E-Epa,karnosiini,magnesium,b-vitamiini,siis kaikkia säännöllisesti? E-Epaa ja karnosiinia millaisessa muodossa niitä on luontaistuotekaupoissa? onko erilaisia/merkkisiä? mitä itse käytät?

toimivat hyvin jo silloinkin kun vielä join kahvia. E-Epaa ei kai ole kuin yhdeltä valmistajalta, sitä menee 2 kapselia/vrk ja karnosiini on Tolosen Sport Karnosiini 650mg/vrk. Karnosiinin korvaisi halvempi Beta Alaniini, jota voi tilata netistä. Käytän niitä päivittäin ja hankin marketin luontaistuoteosastolta.

• mitta täyteen
        Rev.McMoon kirjoitti:

toimivat hyvin jo silloinkin kun vielä join kahvia. E-Epaa ei kai ole kuin yhdeltä valmistajalta, sitä menee 2 kapselia/vrk ja karnosiini on Tolosen Sport Karnosiini 650mg/vrk. Karnosiinin korvaisi halvempi Beta Alaniini, jota voi tilata netistä. Käytän niitä päivittäin ja hankin marketin luontaistuoteosastolta.

No voisihan sitä ihan mielenkiinnosta vaikka kokeilla sitä E-Epaa ja karnosiinia. Katsoin netistä siitä tolosen sport karnosiinista,niin sehän on jotain urheilujuttua...??! siis urheilijoille lähinnä? taisi olla muitakin tolosen karnosiineja,mutta tämä sport(ko) nyt on sitten parasta ja tehokasta?

• Rev.McMoon
        mitta täyteen kirjoitti:

No voisihan sitä ihan mielenkiinnosta vaikka kokeilla sitä E-Epaa ja karnosiinia. Katsoin netistä siitä tolosen sport karnosiinista,niin sehän on jotain urheilujuttua...??! siis urheilijoille lähinnä? taisi olla muitakin tolosen karnosiineja,mutta tämä sport(ko) nyt on sitten parasta ja tehokasta?

olen käyttänyt ihan sen vuoksi, että saan yhdellä pillerillä koko vuorokauden tarpeen. Rahatilanne tosin painostaisi hakemaan halvempaa vaihtoehtoa, mutta itse määrää en aio laskea.

• kuullosta

paniikilta paremmin sos.fobialta. Yksityinen n.60e ei tarvi kuin yhden kerran käydä.Vaikeaa elää jatkuvasti jännittyneenä joten käy yksityisellä rohkeasti apua hakemassa.On lääkitys olemassa joka auttaa.

• -matti-

Selvä. Suomalainen kunnallinen (vai kummallinen?) terveydenhuolto on turha paikka mennä puhuun psyykkisistä sairauksista, valitettavasti. Yksityinen on hyvä ja sieltä kannattaa ottaa selvää kuka on asiaan perehtynyt lääkäri. Työterveys on myös hyvä koittaa jos talous ei anna 60€ periksi. Toi kofeiini keskustelu on aika turha, koska ei se todellista ahdistusta aiheuta vaan kunnon paniikissa syynä on serotoniini-hormooni takaisin vedon häiriö. Yksityiseltä saa varmasti tarvittaessa myös auttavat lääkkeet. Lääkkeitä on erilaisia ja erihintaisia. Kalleimmat voivat olla 50€ kuukausi ja halvimmat 3€ kuukausi. Mutta oikealla annostuksella ne toimii kun junan vessa. Apua kannattaa hakea ei ahdistusta tarvitse sietää enää 2000-luvulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe