Maksa- ja munuaissairaudet

Noora831

Olisko jollain tietoa maksa- ja munuaissaurauden tarkasta hoidosta.??

Koiramme on lopettanut syömisen,juo onneksi vielä,näkö on heikentynyt ja laihtunut todella paljon. Kävimme eläinlääkärillä,jolloin tämä sairaus verikokeiden avulla todettiin. Eläinlääkäri ei oikeen neuvonut minua koiran hoidosta,käski vain hakea erikoisruokaa eläinkaupasta.

kysymys olisi:
- että mitä ruoka-aineita ei koiralle saa antaa??

- Olisiko jollain käynyt samalla lailla,tarvis neuvoa millä koiran saa syömään..

- Ja onko olemassa jonkin laista esim.lääkekuuria,mikä auttaisi vaivoihin??

Eläinlääkärimme sanoi vain että sovitaan uusi aika ja jos koira ei siihen mennessä syö,niin suositellaan piikkiä. ja piikille en haluaisi koiraa laitta,mikäli joku keino koiran auttamiseksi löytyy.

Eli jos joku tietää näistä asioista paremmin,nii kertokaa ihmeessä,meinaa olla jo todella epätoivoinen olo koiramme kanssa.

6

3445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman rotuyhdistyksen

      palstalta ja kasvattajalta. Voisiko lääkärille vielä soittaa ja varmistaa asioita, kyse on kuitenkin rakkaasta lemmikistä.

    • toiseen eläinlääkäriin

      Kysymyksesi ovat nyt sellaisia, jotka täytyisi selvittää asiaan perehtyneet eläinlääkärin kanssa ja katsoa mikä olisi juuri sinun lemmikin kannalta parasta. Tietääkseni maksa-ja munuaisvaivoihin on omat hoitonsa.

      Nythän te ette saaneet mitään ohjeita eläinlääkäriltä ja koirasi on noinkin huonossa kunnossa....ilmeisesti kyse kuitenkin vähän vanhemmasta koirasta.

      Rohkeesti vaan toiselle tohtorille, ettei koira joudu kärsimään enempää.

      • Tipsu

        Minun koirani sairastui munuaisten vajaatoimintaan pari vuotta sitten.Lopetti syömisen ja oksenti.Laihtui ja oli aika heikossa kunnossa.Mitään lääkettä ei vaivaan meillä ole.Ostin eläinlääkäriltä kuivaruokaa,joka tukee sydäntä,maksaa ja munuaisia.Koirani oli silloin niin pahoin voiva ettei se pystynyt itse syömään,sillä oli myrkytys tila päällä.Liotin nappulat veteen,sauvasekoittimella tasaiseksi seokseksi ja ruiskulla suuhun.Alkuun pysyi sisällä 4-5, 10 millinruiskullista kerrallaan.Välillä oksensi.Mutta pikku hiljaa koira alkoi piristyä ja vahvistua.Moni saattaa pitää minua ihan pimeenä,mutta syötän sitä vieläkin.Kaipa toi itsekin joskus alkaisi syödä jos nälässä pitäisin.Se ei ole koskaan aikaisemmin minkäänlaisia nappuloita syönnyt.Mutta,minä olen päättänyt näin tehdä ja syöttäminen sujuu meiltä jo hyvin.Koira täyttää ensi kuussa 15.Rotu on Tiibetinspanieli.


      • Anonyymi
        Tipsu kirjoitti:

        Minun koirani sairastui munuaisten vajaatoimintaan pari vuotta sitten.Lopetti syömisen ja oksenti.Laihtui ja oli aika heikossa kunnossa.Mitään lääkettä ei vaivaan meillä ole.Ostin eläinlääkäriltä kuivaruokaa,joka tukee sydäntä,maksaa ja munuaisia.Koirani oli silloin niin pahoin voiva ettei se pystynyt itse syömään,sillä oli myrkytys tila päällä.Liotin nappulat veteen,sauvasekoittimella tasaiseksi seokseksi ja ruiskulla suuhun.Alkuun pysyi sisällä 4-5, 10 millinruiskullista kerrallaan.Välillä oksensi.Mutta pikku hiljaa koira alkoi piristyä ja vahvistua.Moni saattaa pitää minua ihan pimeenä,mutta syötän sitä vieläkin.Kaipa toi itsekin joskus alkaisi syödä jos nälässä pitäisin.Se ei ole koskaan aikaisemmin minkäänlaisia nappuloita syönnyt.Mutta,minä olen päättänyt näin tehdä ja syöttäminen sujuu meiltä jo hyvin.Koira täyttää ensi kuussa 15.Rotu on Tiibetinspanieli.

        Kiitos vinkistä! Minullakin 13 vuotias tipsu, jolla sama sairaus.
        Eläinsairaalan sisätauteihin erikoistunut lääkäri höpöttää vain muutaman minuutin renaleista ja veloittaa 1000 euroa.
        Eipä auta.
        Kokeilen ruokkia tipsuani ruiskulla ja liotetuilla nappuloilla.
        Onko Suomen eläinlääketiede orientoitunut vain rahastukseen? Tältä vaikuttaa kun lukee huolestuneiden koiraomistajien viestejä.


    • Nimetön
    • nappulat1

      Munuaisviat tuntuu ihmeellisen yleiseltä vaivalta. Voisiko tämä johtua koirien nappuloista...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe