Maksa- ja munuaissairaudet

Noora831

Olisko jollain tietoa maksa- ja munuaissaurauden tarkasta hoidosta.??

Koiramme on lopettanut syömisen,juo onneksi vielä,näkö on heikentynyt ja laihtunut todella paljon. Kävimme eläinlääkärillä,jolloin tämä sairaus verikokeiden avulla todettiin. Eläinlääkäri ei oikeen neuvonut minua koiran hoidosta,käski vain hakea erikoisruokaa eläinkaupasta.

kysymys olisi:
- että mitä ruoka-aineita ei koiralle saa antaa??

- Olisiko jollain käynyt samalla lailla,tarvis neuvoa millä koiran saa syömään..

- Ja onko olemassa jonkin laista esim.lääkekuuria,mikä auttaisi vaivoihin??

Eläinlääkärimme sanoi vain että sovitaan uusi aika ja jos koira ei siihen mennessä syö,niin suositellaan piikkiä. ja piikille en haluaisi koiraa laitta,mikäli joku keino koiran auttamiseksi löytyy.

Eli jos joku tietää näistä asioista paremmin,nii kertokaa ihmeessä,meinaa olla jo todella epätoivoinen olo koiramme kanssa.

6

3660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman rotuyhdistyksen

palstalta ja kasvattajalta. Voisiko lääkärille vielä soittaa ja varmistaa asioita, kyse on kuitenkin rakkaasta lemmikistä.

• toiseen eläinlääkäriin

Kysymyksesi ovat nyt sellaisia, jotka täytyisi selvittää asiaan perehtyneet eläinlääkärin kanssa ja katsoa mikä olisi juuri sinun lemmikin kannalta parasta. Tietääkseni maksa-ja munuaisvaivoihin on omat hoitonsa.

Nythän te ette saaneet mitään ohjeita eläinlääkäriltä ja koirasi on noinkin huonossa kunnossa....ilmeisesti kyse kuitenkin vähän vanhemmasta koirasta.

Rohkeesti vaan toiselle tohtorille, ettei koira joudu kärsimään enempää.

• Tipsu

Minun koirani sairastui munuaisten vajaatoimintaan pari vuotta sitten.Lopetti syömisen ja oksenti.Laihtui ja oli aika heikossa kunnossa.Mitään lääkettä ei vaivaan meillä ole.Ostin eläinlääkäriltä kuivaruokaa,joka tukee sydäntä,maksaa ja munuaisia.Koirani oli silloin niin pahoin voiva ettei se pystynyt itse syömään,sillä oli myrkytys tila päällä.Liotin nappulat veteen,sauvasekoittimella tasaiseksi seokseksi ja ruiskulla suuhun.Alkuun pysyi sisällä 4-5, 10 millinruiskullista kerrallaan.Välillä oksensi.Mutta pikku hiljaa koira alkoi piristyä ja vahvistua.Moni saattaa pitää minua ihan pimeenä,mutta syötän sitä vieläkin.Kaipa toi itsekin joskus alkaisi syödä jos nälässä pitäisin.Se ei ole koskaan aikaisemmin minkäänlaisia nappuloita syönnyt.Mutta,minä olen päättänyt näin tehdä ja syöttäminen sujuu meiltä jo hyvin.Koira täyttää ensi kuussa 15.Rotu on Tiibetinspanieli.

• Anonyymi
        Tipsu kirjoitti:

Minun koirani sairastui munuaisten vajaatoimintaan pari vuotta sitten.Lopetti syömisen ja oksenti.Laihtui ja oli aika heikossa kunnossa.Mitään lääkettä ei vaivaan meillä ole.Ostin eläinlääkäriltä kuivaruokaa,joka tukee sydäntä,maksaa ja munuaisia.Koirani oli silloin niin pahoin voiva ettei se pystynyt itse syömään,sillä oli myrkytys tila päällä.Liotin nappulat veteen,sauvasekoittimella tasaiseksi seokseksi ja ruiskulla suuhun.Alkuun pysyi sisällä 4-5, 10 millinruiskullista kerrallaan.Välillä oksensi.Mutta pikku hiljaa koira alkoi piristyä ja vahvistua.Moni saattaa pitää minua ihan pimeenä,mutta syötän sitä vieläkin.Kaipa toi itsekin joskus alkaisi syödä jos nälässä pitäisin.Se ei ole koskaan aikaisemmin minkäänlaisia nappuloita syönnyt.Mutta,minä olen päättänyt näin tehdä ja syöttäminen sujuu meiltä jo hyvin.Koira täyttää ensi kuussa 15.Rotu on Tiibetinspanieli.

Kiitos vinkistä! Minullakin 13 vuotias tipsu, jolla sama sairaus.
        Eläinsairaalan sisätauteihin erikoistunut lääkäri höpöttää vain muutaman minuutin renaleista ja veloittaa 1000 euroa.
        Eipä auta.
        Kokeilen ruokkia tipsuani ruiskulla ja liotetuilla nappuloilla.
        Onko Suomen eläinlääketiede orientoitunut vain rahastukseen? Tältä vaikuttaa kun lukee huolestuneiden koiraomistajien viestejä.

• Nimetön

Hei!

Sain juuri tänään oman koirani verikokeiden tulokset. Meillä on myös maksa- ja munuaisarvot koholla, eli toiminnassa on häikkää. Olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaisia arvoja koirasi on testeissä saanut.

Ruokavaliosta löytyy tietoa ainakin seuraavista linkeistä:

http://www.ouluvet.fi/maksa_munuais.html
      http://www.luontaisnetti.fi/elaimet_munuaistenvajaatoimintakoirilla.htm

• nappulat1

Munuaisviat tuntuu ihmeellisen yleiseltä vaivalta. Voisiko tämä johtua koirien nappuloista...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45359
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2239
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1639
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe