Olen työtön ja sosku maksaa pienen osan sähkölaskusta.
Olen tänä vuonna päättänyt rankasti leikata sähkönkulutusta, mutta kävikin niin, että tuli
jouluna 2008 yli 200 euron sähkölasku (tasauslasku)
ja nyt on sitten sähkönkulutus arvioitu joka laskuun noin satasen luokkaa olevaksi.
Jos vaihdan sähköyhtiötä, niin saako uusi sähköyhtiö tietoonsa nuo arviot vai käykö joku lukemassa mittarin ja tehdään uusi arvio sen mukaan. Ei viitsisi joka kertaa maksaa yli satasen sähkölaskua kun lasken tänä vuonna sähkönkulutustani. Se ei työtöntä lohduta, että sitten vuoden lopussa voisi saada jotakin takaisin, jonka mahdollisesti sosku ottaisi tulona huomioon tai vouti vaikkapa veisi.
Mitä vaihtoehtoja noiden sähköyhtiöiden vaihtamiseen on täällä Turun seudulla. Onko kokemuksia siitä ja onnistuuko irtisanomiset ja uuden kytkemiset ihan netin kautta?
Jos näihin on jo vastattu, niin olen pahoillani.
Arviolasku liian suuri. Sähköyhtiön vaihto
6
1851
Vastaukset
- myyjän vaihtuessa
Pääsääntöisesti mittari luetaan kun myyjä vaihtuu. Tarvittaessa verkkoyhtiö voi säätää arviota jos lukemat osoittavat siihen olevan tarvetta.
- laskutus
Joissakin yhtiöissä on mahdollisuus siirtyä täsmälaskutukseen jolloin mittarilukema ilmoitetaan yhtiölle tekstiviestinä jos itse päsee sen lukemaan. Silloin maksat todellisen kulutuksesi mukaan. Etälukumittari on tietysti paras vaihtoehto silloin ei itse tervitse tehdä mitään. Arviolaskutuksessa voit ilmoittaa niin usein kuin haluat mittarilukeman yhtiölle ja saat tasauslaskun, näin ei pääse velkaantumaan yhtiölle ja ei tule yllättäviä laskuja. Vuoden pituinen mittarinlukuväli on liian pitkä.
Ilmoita lukema vaikka 4x vuodessa.
Jos mikään näistä järjestelyistä ei sähköyhtiöllesi käy niin vaihda yhtiötä. Vattenfallilla ainakin toimi kaikki em. vaihtoehdot hyvin, nykyään on etälukumittarit käytössä.- itse sähkölaitokselle ja la...
tullut ja ei ole juurikaan loppulaskuissa ollut kuin muutamakymppi arvioiden yli.
- arviota
Aika ruuneberi saat olla jos aiot saada sähköyhtiön alentamaan tasauslaskun perusteella tehtyä arviolaskutusta sillä perusteella että sulla on aikomus laskea kulutusta.
Eikö sun kannattaisi ennemin yrittää nostaa arviolaskustusa koska sossu maksaa osan? Jos olet vaikka vuoden päästä taas työelämässä, niin voisit elellä ilmaiseksi sossun maksamilla sähköillä kun palautusten vuksi jäisi monen kuukauden laskut kokonaan väliin.
Siirtoyhtiötä et voi vaihtaa muuten kuin muuttamalla toiselle paikkakunnalle.
Energian myyjän voit vaihtaa ja kannattaakin vaihtaa, koska Turku Energia on melko kallis. Mutta oletettavasti uusikin energian myyjä laskuttaa sinua siirtoyhtiöltä saamaallaan edellisen vuoden kulutuksesta lasketulla arviolla. - sähkölaitoksen laskutuksesta
Näin Tampereen sähkölaitoksen laskutuksesta, nostetaan kilowatteja kun ei muu auta.
Eli uudet kalliimmat ennakko laskut.
Syy on liikaa nostetut KWH lukemat,nousseet n.71% (n.1970kwh-n.3400kwh).Täysin mahdoton kulutuksen nousta näin paljoa vuodessa.
Rahassa hinnan nousu tekee vielä enemmän kun sähkö noussut myös.
Voikohan itse vähentää väärästä tulevasta laskusta pois n.50% ?.
Mitenkähän laskutus systeemi mahtaa tuntea uuden kaukoluettavan mittarin vaihdon.Tosin siitä ei ole mitään mainintaa vaan ennakkolaskutus jatkuu samoin kuin ennenkin.
Vai ottaako sähkölaitos korkohyvitystä myöhästyneistä laskusekoiluistaan tällä konstilla? - huoh huoh
...sinne Turku Energiaan ja pyytäisit pienentämään arviota
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214