Hei,
millaisia lukemia täytätte?? Ajo on pääasiassa maantieajoa. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että kesärenkailla miltei äänetön auto alkoi tuottaa epämiellyttäviä rengasääniä talvirenkaiden vaihdon jälkeen (rengasliikkeessä laitettiin uudet renkaat). Ääni kuulostaa vähän siltä, kuin olisi keppi pyöränpinnojen välissä... Liekö syy paineissa, mielestäni edellisessä autossa ei talvikumit näin huudelleet. Uudella Cliolla olen ajanut vasta 2 kk. Kiitos jo etukäteen!
Clion rengaspaineet...
3
3484
Vastaukset
- Jussi
Siis joo.. melkein minuakin hymyilyttää. Renagasliikkeessä minullekkin laitettiin taas kerrat "huonot, kuluneet ja melkein vaihtoiässä olevat pinnatut renkaat alle" ja huomasin sitten että auto ravistaa ihan omituisesti, vaikka renkaat ovatkin tasapainotettu. Tiedän että jo käytetyillä renkailla ei ole mitään suurta arvoa,mutta eipä ole nämä renkaat kyllä ennen pitäneet näin kamalaa ääntä eikä myöskään ravistaneet. Satuin sitten tarkistamaan ne paineet. Eikä ihme että ravisti tai jotain. Painetta oli yli 2,4 ja 2,5 eli ei mikään ihme. Laskin heti paineet noin kahteen ja hyvin menee. Ei rämise ei jurise ja muutenkin ohjaus on nyt omasta mielestäni paljon parempi.
- teme
Jos haluat kuluttaa renkaitasi, niin käytät edellistä neuvoa. Jos taas haluat maksimoida renkaidesi ajo-ominaisuudet ja pidentää niiden käyttöikää, niin voit huoletta ja kannattaakin pitää talvirenkaissa esim. 14" 2.4 bar edessä ja takana.
Auton omat painesuositukset (lue ohjekirja) kuluttavat renkaan keskeltä. Ikävä kyllä nastarenkaista ei saa oikein hiljaisia, etenkään naillä etelän sadekeleillä. - Ana
Olen laittanut muutaman vuoden ikäisessä Cliossa painetta eteen 2,5 ja taakse 2,4 tai 2,5 bar. Ainakaan Continental WinterVikingeillä auto ei ole mitenkään tärskyttelevä, sen sijaan ohjekirjan paineita (2,2 eteen, 2,0 taakse) noudattamalla tuntuu kuin ajaisi ilmapatjalla, auto vaeltelee reippaasti.
Eli kannattaa uskoa talvirengassuosituksia ja laittaa se 0,3 baria suosiolla lisää.
Toisaalta sitten liian suuri ylipaine heikentää pitoa jonkin verran, kulumiseenhan se ei teräsvyörenkaissa vaikuta.
Nastarenkaiden melusta ei pääse eroon oikein mitenkään. Toiset talvirenkaat tosin ovat selvästi meluisampia kuin toiset, esim. Nokian talvikumeissa on kyllä omankin muistini mukaan loistavasti pitoa, mutta nastamelu oli melkoinen. Tietysti kitkarenkailla pääsee eroon rallatuksesta, sitten on vain jäällä ajettava tavallistakin rauhallisemmin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760