Kysynpä vielä voiko kukaan suositella Delhistä ja Agrassa hyvää, kohtuuhintaista hotellia? Miten junamatka Delhin ja Agran välillä?
DELHI JA AGRA HOTELLIT
3
706
Vastaukset
- Anna I
Delhissä yöpyä Aapna Inn (ent. Dream Inn) nimisessä hotellissa, Karol Baghissa, sijainti hyvien kulkuyhteyksien päässä. Ystävällinen ja auttavainen henkilökunta.Huoneiden taso vaihtelee, joten kannattaa tsekata muutamakin huone etukäteen (ihan niin kuin muuallakin Intiassa). Samaisella alueella on paljon hotelleita, mm. Sunstar Heritage on kanssa yksi ihan hyvä.
Kerran olen Agraan matkannut junalla Delhistä, Saimme paikat "sikaosastolta" ja istuin kovan puupenkin reunalla, likistyksissä lomalle päässeiden sotilaiden puristuksessa. Paluumatkalle Delhiin vuokrasimme auton, joka vuonna 2003 maksoi Rs 1800,-. Hinnat ovat ehkä nousseet sitten noiden aikoijen!- suosittelen ottamaan
valitsemastasi hotellista matkan Agraan. Itse palasin juuri Delhistä ja otimme hotellilta taksin Agraan. Paikan päällä odotti opas, jonka johdolla kävimme taj mahalissa. Opas osasi kertoa kattavasti paikan historiasta. Tämän jälkeen kävimme syömässä ja lopuksi seuraamassa, miten edellenkin valmistetaan marmorilaattoja /muita marmoriesineitä muinisella tekniikalla. Kannattaa varmistaa, että matkaan sisältyy opas, koska silloin reissusta tulee paljon antoisampi. Matka Delhistä Agraan autolla kestää n. 4-5h/sivu.
Junamatkoista sen verran, että lyhyellä varoitusajalla saatat tosiaan saaada ns. sikaluokan lipun Agraan, mutta yl. junaliput pitää varata ainakin vkoa aikaisemmin. Kiertelimme juuri Intiaa ja moni junamatka meni sivu suun, koska olimme liian myöhään lippuluukulla.
Mukavan hotellin Delhistä löytää tuurilla. Jokusesta on kokemus ja kaikissa yritettiin huijata hinnoissa, huoneissa ei ollut ikkunaa ym. ärsyttävää. Karmein kokemus olis sinänsä ihan hyvätasoinen Airport Hotel, jota en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni.
Agran reissu oli erinomainen, mutta Delhi on kamalin kaupunki, missä olen kuunaan käynyt eikä siitä juuri löydy hyvää sanottavaa. - Anna I
suosittelen ottamaan kirjoitti:
valitsemastasi hotellista matkan Agraan. Itse palasin juuri Delhistä ja otimme hotellilta taksin Agraan. Paikan päällä odotti opas, jonka johdolla kävimme taj mahalissa. Opas osasi kertoa kattavasti paikan historiasta. Tämän jälkeen kävimme syömässä ja lopuksi seuraamassa, miten edellenkin valmistetaan marmorilaattoja /muita marmoriesineitä muinisella tekniikalla. Kannattaa varmistaa, että matkaan sisältyy opas, koska silloin reissusta tulee paljon antoisampi. Matka Delhistä Agraan autolla kestää n. 4-5h/sivu.
Junamatkoista sen verran, että lyhyellä varoitusajalla saatat tosiaan saaada ns. sikaluokan lipun Agraan, mutta yl. junaliput pitää varata ainakin vkoa aikaisemmin. Kiertelimme juuri Intiaa ja moni junamatka meni sivu suun, koska olimme liian myöhään lippuluukulla.
Mukavan hotellin Delhistä löytää tuurilla. Jokusesta on kokemus ja kaikissa yritettiin huijata hinnoissa, huoneissa ei ollut ikkunaa ym. ärsyttävää. Karmein kokemus olis sinänsä ihan hyvätasoinen Airport Hotel, jota en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni.
Agran reissu oli erinomainen, mutta Delhi on kamalin kaupunki, missä olen kuunaan käynyt eikä siitä juuri löydy hyvää sanottavaa.sitä voidaan olla täysin eri mieltä asioista: minä taas inhosin Agraa, jossa edelleenkään ei mielestäni ole mitään Taj Mahalin lisäksi (toki tähän voisi luetella listan paikoista, joissa turistit yleensäkin Agrassa kierrätetään, mutta joka tapauksessa ko. kaupunki ei tehnyt minuun vaikutusta). Delhissä taas viihdyn erinomaisen hyvin. Olen käynyt siellä toistakymmentä kertaa ja viipynyt eri pituisia aikoja, ja aina matkustan sinne uudelleen ihan yhtä mielelläni. Loppujen lopuksi Delhi on kuitenkin meille aina paikka, josta aloitamme reissumme Intiassa ja sinne aina palaamme lähtiessämme takaisin Suomeen. Niin paljon siitä pidämme - tai sanotaan suoraan, minä pidän, ei mies - että vaikka olisimme matkalla Etelä-Intiaan, niin mielummin kuljemme Delhin kuin Mumbain kautta, joka taasen ei kuulu suosikkikaupunkiemme joukkoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760