Olen bipo ja mahdollisesti persoonallisuushäiriöinen

levoton sielu päällä maan

Sain diagnoosin 7v sitten.Kaksisuuntainen mielialahäiriö.Vaikea sellainen.Lääkitys loppuiäksi.
Olin silloin maniassa ja lähes psykoosissa.Olin sairaalassa melkein 3 kuukautta.Lääkkeeksi Deprakinea ja Remeronia.
Siitä tää härdelli alkoi.

Seuraavaksi kokeiltiin Litoa.Ei sopinu.Sit Apydania,ei mitään tehoa.Seuraavaksi Neurotol Slow ja Lamictal ja Remeron.Toimi pari vuotta.Tänä syksynä vaihdettiin Neurotol Seroqueliin,kaveriksi Lamictal edelleen.Remeron poistettiin.

Minulla on enemmän masennusta kuin maanisuutta.Maanisuus esiintyy yliseksuaalisuuden muodossa.Olen ihastunut nuoriin miehiin ja minulla on aina joku viritys menossa.Tavallaan olen seksiaddikti,myönnän.(olen 40 iältäni)

Minulla on myös pakkoajatuksia,joita tulee useita kertoja päivässä.Pelkään kaikkea ja ajattelen aina pahinta.Välillä tiedän et asia ei todellakaan ole niin,mut ajatukset vääntyy vaan vainoharhaiseksi.Se on kamalaa.Näen myös ihan hirveitä unia.Ei koskaan mitään hyvää,pelkkää pahuutta.

Seroquel taitaa sopia minulle hyvin.Näen edelleen hirveitä unia,mut en muista niitä enää aamulla ja myöhemmin päivällä.Ennen muistin kaiken ja kelasin niitä jatkuvasti.Kauheimmat unet muistan vieläkin.
Mielialani on aika tasainen,vähän sellainen et mikään asia ei tunnu kovin suurelta.Ennen hermostuin sata kertaa päivässä,nyt saa olla aika iso asia et hermostun.

Mut Seroquel väsyttää ihan tolkuttomasti.Minun pitäisi ottaa 300mg illalla,mut jos otan,olen seuraavana päivänä ihan kohmeessa iltapäivään saakka.Menen töihin 6.30,herään viideltä aamulla.Olen "tolkuisssani" n.10 maissa aamupäivällä.Otan sitä vaan 200mg ja on syyllinen olo siitä.Mut oikea annostus väsyttää ihan liikaa.Olen syöny sitä 3kk,eikä helpota.Kun väsymyksen pitäis helpottaa parin viikon kuluessa.Kissan viikset minun kohdallani.

En haluais vaihtaa tätä lääkettä,koska muuten oloni on ihan siedettävä.Käytän myös Opamoxia ahdistukseen,vain tosi tarpeeseen.En halua jäädä siihen koukkuun.Olen huomannut et jos otan illalla Opamoxin,niin seuraava päivä on ihan kamala.Olen ihan zombie.Ne ei käy ollenkaan Seroquelin kanssa yhteen.

Joten siihenkin olen kehittäny oman säännön.Jos ahdistaa, otan Opamoxia ja Lamictalin illalla,en ota ollenkaan Seroquelia.Kyl pitää olla hankalaa.Ja ei sais tohtoroida lääkkeitä itsekseen,tiedän sen varsin hyvin.Käytän myös jonkun verran alkoa,lähinnä siideriä tai olutta lähes joka perjantai.Silloin en ota ollenkaan iltalääkkeitä.

Olen ollu avohoidossa 7 vuotta.Hoitajani totesi viimeeksi,et minulla onkin persoonallisuushäiriö!Ja bipolaarisuutta muöskin.Olin ihan järkyttynyt.Hän sanoi et minulla on 5 eri persoonaa.Äiti,työntekijä,teinityttö jolla on paha seksiriippuvuus,aikuinen ja oikea minä.Se oikea minä on ihan hakusessa.En oikein tiedä kuka olen.

Minua järkyttää (eniten) se että persoonallisuushäiriöön kuuluu empatian puute.En allekirjoita sitä minun kohdalla.Minä rakastan lähimmäisiäni,lapsiani,ystäviäni,miehiä joiden kanssa olen seksisuhteessa.Kuuntelen ihmisten suruja ja autan aina,vaikka en jaksaisikaan.Kun oma olo on usein huono.

Olen ollu osastolla 5 kertaa.Tänä vuonna koko heinäkuun ja marraskuun.Joka kerta osastohoidossa ollessa minua on tohtoroinut eri psykiatri(tämän 7 vuoden aikana 4 eri "tohtoria")Meidän paikkakunnalla psykiatri vaihtuu jatkuvasti.Mieleterv.keskuksessa ei välillä ole lääkäriä ollenkaan.Vähänkö ollaan heitteillä?Taitaa olla muuallakin päin Suomea sama tilanne. Mut avohoitajani on aina ollut sama.Pitää seuraavan kerran puhua psykiatrille(jos joudun taas osastolle) et olenkin enemmän persoonallisuushäiriöinen, mikä nyt neuvoksi?

Onko muita minun kaltaisia?Olen lukenu netistä tästä häiriöstä ja minulla on kai vaativa persoonallisuushäiriö.Hoitajani sanoi et sillä ei ole merkitystä,meidän pitää vaan alkaa vahvistaa niitä heikompia puoliani.Ne ovat aikuinen ja oma minä.Siinä sitä on työmaata kerrakseen.

Muuten moni kertoo täällä et Seroquel lihottaa.Minä olen puolestani laihtunut pari kiloa.Ruokahaluni on selkeästi heikentynyt.Olen sitä mieltä et Remeron lisäsi ruokahalujani,olin aika kova syömään iltaisin.Nyt syön päivälläkin vähän.Moni kertoo myös et näkee kauheita unia.Niin minäkin,mut en enää muista niitä.Saan usein sydämentykytystä ennen nukahtamista.Ja näen valonvälähdyksi,kuin kameran salamavalon "räpsähdys"

On aika jännä juttu miten sama lääke vaikuttaa niin eri tavalla.Niin tai näin,uskon et se on aika oikea lääke minulle.Kai se Lamictalkin vaikuttaa myönteisesti?

Anteeksi,tuli aika pitkä selostus.Ja varmaan tuhat kirjoitusvirhettä,sorry siitäkin:)

5

1191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nordic

Kirjoitit:

"Mut Seroquel väsyttää ihan tolkuttomasti.Minun pitäisi ottaa 300mg illalla,mut jos otan,olen seuraavana päivänä ihan kohmeessa iltapäivään saakka.Menen töihin 6.30,herään viideltä aamulla.Olen "tolkuisssani" n.10 maissa aamupäivällä.Otan sitä vaan 200mg ja on syyllinen olo siitä.Mut oikea annostus väsyttää ihan liikaa.Olen syöny sitä 3kk,eikä helpota.Kun väsymyksen pitäis helpottaa parin viikon kuluessa.Kissan viikset minun kohdallani."

Alussa Seroquel väsytti minuakin, mutta noin puoli vuotta sitä syötyäni otan nyt 600 - 700 mg
      illalla, auttaa vähän unitilan saavuttamisessa, ei tunnu enää misään aamulla ja päivällä sitten otan kolme kertaa 75 - 100 mg, ei paljoa väsymystä tunnu, tasaa mielialaa.

• Sero on siitä jännä, että se väsyttää pieninä annoksina enemmän kuin suurina. Ilta-annokseni oli ensin 300 mg ja se nukutti, nostettiin 600:an ja väsyttävä vaikutus katosi. Alkoholi voi myös pahentaa Seroquelin väsyttävää vaikutusta jopa kolmen päivän ajan.

• Ketipinor 250
        kvall kirjoitti:

Sero on siitä jännä, että se väsyttää pieninä annoksina enemmän kuin suurina. Ilta-annokseni oli ensin 300 mg ja se nukutti, nostettiin 600:an ja väsyttävä vaikutus katosi. Alkoholi voi myös pahentaa Seroquelin väsyttävää vaikutusta jopa kolmen päivän ajan.

Minulla on ollut Seroguel käytössäni kohta viisi vuotta,eikä väsyttävä vaikutus ole helpottanut mihinkään ikinä! Turha tulla minulle lekurin väittämään,että se vähenee. Toki alussa vaikutus alkoi nopeammin kuin nykyään,että on se toleranssi jonkin verran noussut,muttei mielestäni mainittavasti,koska vaikuttaa kuitenkin joka päiväiseen elämään melko paljon. Niin myönteisesti sekä kielteisesti. Väsymys on kamala,mutta mieli on kuitenkin paremmassa kunnossa kuin ilman lääkettä.

Minulla on siis Ketipinoria(sama kuin Seroquel)250mg/vrk ja ennen oli 350mg. Noin kaksi tai kolme vuotta söin sitä aamulla,päivällä ja illalla. En tahtonut millään pysyä hereillä! Nykyään vain iltaisin ja siltikin nukahdan helposti keskellä päivää.

• ketiapiini
        Ketipinor 250 kirjoitti:

Minulla on ollut Seroguel käytössäni kohta viisi vuotta,eikä väsyttävä vaikutus ole helpottanut mihinkään ikinä! Turha tulla minulle lekurin väittämään,että se vähenee. Toki alussa vaikutus alkoi nopeammin kuin nykyään,että on se toleranssi jonkin verran noussut,muttei mielestäni mainittavasti,koska vaikuttaa kuitenkin joka päiväiseen elämään melko paljon. Niin myönteisesti sekä kielteisesti. Väsymys on kamala,mutta mieli on kuitenkin paremmassa kunnossa kuin ilman lääkettä.

Minulla on siis Ketipinoria(sama kuin Seroquel)250mg/vrk ja ennen oli 350mg. Noin kaksi tai kolme vuotta söin sitä aamulla,päivällä ja illalla. En tahtonut millään pysyä hereillä! Nykyään vain iltaisin ja siltikin nukahdan helposti keskellä päivää.

Hmm niin mulla tuo seroquel korvaa nykyään muut lääkkeet bentsot ja ssri lääkkeet. Ihan hieno homma että vaikeaa unettomuutta, masennusta ja paniikkihäiriöön käy itselläni vain yksi lääke. Tokihan se ei taas välttämättä toimi muilla vaan on ihan henkilökohtainen homma. illalla 400 mg 2 tuntia ennen nukkumaan menoa ja aamulla 100 g loiventamaan päivää. Tehoaa mulla hyvin. Mulla ei ole seroquelista ollut minkäänlaisia sivuoireita vaikka olen käyttänyt sitä noin 5 vuotta. Sehän on muutenkin uuden sukupolven antipsykootti ja todettu todella vähän sivuvaikutuksia vanhempiin lääkkeisiin verrattuna. Työskentelen itse sairaanhoitoalalla töissä ja seroquelia nykyään menee todella paljon esim unettomuuden hoitoon. Tuntuu vain toisilla ihmisillä olevan pakkomielle "kun lueskelee näitä lääkehommia" tehdä itselleen sivuoireita ja haittavaikutuksia....mutta tuo kuvahan sopii tiettyihin sairauksiin että ihmisestä tulee vainoharhainen ja luulosairas. luultavasti tietyt ihmiset lueskelevat näiden lääkepakkausten ohjeista sivuoireita joka päivä ja kuvittelevat sitä sun tätä. Tokihan joku lääke ei sovi jollekin mutta turha sitä on muille pelotella omia kauhukokemuksiaan koska ne ei edes välttämättä ole todellisia. Mä olen sitä mieltä että jokaisen pitää löytää oma lääkkeensä ja lopettaa muille turhien kauhukertomuksien kertominen koska kyseessä oleva lääke tuskin aiheuttaa yhtään mitään sivuvaikutusta suurimmalle osalle. Mä olen itse tyytyväinen elämääni että olen löytänyt sen uudestaan.....sattui vaan olla mun kohdalla että se täsmälääkitys oli tuo seroquel. Joten turhat höpinät ja kauhukertomukset lääkkeitten sivuvaikutuksista koska jotkut ihmiset todellakin tarvitsee tiettyä lääkettä elääkseen tyydyttävästi............. ja ps mua inhottaa nuo ihmiset jotka mainostavat jotkakin lääkettä kuinka hyvät speedit siintä saa koska ei lääkkeitä todellakaan ole tarkoitettu narkkareille!! vaikka kovempien huumeiden eroon pääsemisessä niistä on toki apua. Tosin moni saa syödä lääkkeitä koko loppuelämänsä.

Pois kauhutarinat tietyistä lääkkeistä!!! Koska en ainakaan itse ole mitään kauheaa kokenut!!!

• lääkkeitä syönyt ja ei olis...

Olempa kiinnostuksella lukenut, että täällä annetaankin kaksisuuntaiseen epilepsialääkkeitä.
      Joillakin on aima mahtavatkin lääkearsenaalit- yhtäaikaa.
      Kokemuksesta voin kertoa, että lääkkeiden yhteisvaikutukset voivat olla todella huonoja esim- maksalle. Onko teiltä otettu maksan arvojen kokeita. Se on erittäin tärkeätä.
      Näistä asioista lääkärit eivät paljon ollenkaan välitä. Jos sen lääkityksen lisäksi käyttää vielä alkoholia, niin huonosti menee. Vieroitus voikin sitten olla vaikeeta.
      On lääkkeitä, joiden kanssa ei esim voi käyttää hormoonilääkitystä. Sellainen on seretoniini. Se lisää vaikutusta.Katsokaa aina,- mitä tuoteselosteessa lukee. Itselläni Opamoksi ja eläke- kaikkien lääkkeiden jälkeen, joita kokeiltiin. Olin siis koekaniini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      9
      1666
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      130
      1661
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      252
      1188
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      207
      1053
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      929
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      284
      880
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      877
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      858
    Aihe