Paljonko teillä muilla on aikaa olla ihan yksin ja nollata päätä??
Minä olen väsynyt.. Olen 3 lapsen yh. Nuorin on nyt 11kk. Mies häipyi odotusaikan,toisen naisen matkaan ja sen koommin ei ole näkynyt.. Ja kaikki lapset siis ovat saman miehen.
Viimeisen 2 vuoden aikana olen saanut lapsista vapaata 3 kertaa. Siis niin että saisin olla täysin yksin.. Tehdä mitä huvittaa. Mitään jokavkloppuisia baari-iltoja en kaipaa, ja olen kyllä tottunut siihen että hoidan lapsia jatkuvasti. Ei se mies kamalasti auttanut silloinkaan kun paikalla oli.. eli yksinhuoltajan arki ei mikään shokki ollut..
Nyt vain tuntuu, että kaipaan enemmän omaa aikaa.. Kotihoidontuella ei paljon lapsenvahdille makseta. Sukulaiset ja ystävät harvoin ottavat lapsia.. Ja aina tuntuu, että jos joskus ottaa, niin puoliväkisin. Sinänsä hiukan epäreilua, koska minä kyllä olen hoitanut heidän lapsiaan mielestäni todella paljon! Ja aina olen sanonut että voi tulla..
Mistä siis apua? Tukiperhettä olen joskus miettinyt, mutta eikö se ole niin että lapset täytyy silloin myös kirjata lastensuojelun piiriin? Sitä en kuitenkaan haluaisi, koska koen että kuitenkin hoidan lapseni hyvin. Nyt vain täytyisi silloin tällöin saada lapsia johonkin, että jaksaisi pitää myös itsestään huolta..
Omaa
5
328
Vastaukset
- voi voi
En ole yh, mutta pääsen bilettämään n. 3 kertaa vuodessa..useamminkin voisin käydä...sit tietty jos käyn kaverin kanssa kahvilla mut...no mutta tuosta tukiperheestä, että serkulla on neljä lasta, kaksi isompaa lasta ja kaksoset..serkun sukulaiset ei lapsia ota koskaan hoitoon,ei edes isovanhemmat, joten he ovat hankkineet tukiperheen..kaksikin, toinen kaksosille ja toinen isommille..serkulla on miehensä kanssa joka kuukausi viikonloppu ihan kahestaan aikaa olla..hyvin he lapsiaan hoitavat ja ovat ihan normaali perhe..en usko että joutuisit minkään kyttäyksen alle vaikka joutuisitkin laittamaan lapset ns lastensuojelun piiriin..selitä neuvolassa asia, kyllä he tietävät miten lähteä liikkeelle...ihan ymmärrettävää että haluat omaa aikaa, ei se ole mikään häpeä, jos vaikka kerran kuukaudessakin saisit yhdenkin yön kokonaan itsellesi niin ah, se olisi luksusta...saatikka sitten koko viiknoloppu(tosin, sullahan oli aika pieni se pienin mutta kuitenkin..)
- pitää kyllä
oikeasti miettiä..
Taidan ottaa neuvolaan yhteyttä. Jotenkin tuntuu että nyt on alkanut se raskain vaihe tämän nuorimman kanssa. Koko ajan saa vahtia..
Kiitos viestistäsi. Avasi kyllä kummasti omia silmiäni.. Kun sokee sitä aina omille asioilleen on!
- kyllä se siitä
kun saat aikuisseuraa töissä, se on jo yksi helpottava asia. en ihmettele, jos päivät pitkät pyörit lasten kanssa, lasten asioissa, että pää meinaa levitä. Onhan tuo pieninkin jo sen ikäinen, että hyvin voit hoitoon viedä.
tsemppiä!- etten
ihan vielä töihin sentään tahdo.. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat..
Tähän astinen työurani on koostunut pelkistä sijaisuuksista ja tuurauksista.. Pidemmän päälle sekin on todella väsyttävää. Ja useamman vuoden kokemuksella en siihen vielä ala. Vaikka khtuki on pieni, niin kitkutan sillä mieluummin kuin joka kuukausi tekien selvitystä siitä missä olen milloinkin ollut töissä.. Ja tietysti vielä odottaen, koska tulee seuraavat rahat ja mistä.. Ja täällä pienellä paikka kunnalla ei niin vaan löydäkkään vakituisempaa työtä..
Nyt kuitenkin nautin tästä kotona olosta lasten kanssa, vaikka kaipaankin joskus omaa aikaa. Työ tuo tullessaan myös vastuuta.. Lasten herättelyä välillä jo klo 5 aamulla, ja iltavuorojen jälkeen kotona vasta klo 22 jälkeen..Joten ei se ihan omasta ajasta käy..
Toinen syy, miksi vielä kotona olen päättänyt olla, on se että yksi lapsista aloittaa koulun syksyllä. Saisin ainakin koulun alun olla kotona.. Sitten kun koulu lähtee sujumaan, varmasti palaan myös töihin. Ja tiedän että silloin jo hinkuu töihin.. Vielä ei ihan ole sen aika..
- mie vaan...
on ihan hyvä ratkaisu varsinkin jos ei ole varsinaisia ongelmia. Ei se mitään sossun holhoukseen joutumista ole eikä kukaan käy kyttäämässä ja tutkimassa sun kykyjäs sen enepää.
Kyllä sossun väki suurimmaksi osaksi on niin fiksua porukkaa, että ymmärtää, että apua hakeva on aika hyvin kiinni elämässään kun älyää itse ettei jaksa.
Ja jos tuttusi ovat noin tyhmiä niin voithan kysyä suoraan juuri vastapalvelusta vaikka niin että saat ne isommat jonnekin illaksi jos vauvaa ei kukan uskalla ottaa ja vaikka menet leffaan tai lenkille tms. Joskus se pienikin henkireikä kun on iso juttu!
Ja unohda noi mene töihin jutut tuossa yllä tai vastaavat! Tsemppiä ja parempaa kevättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603649- 443605
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062831Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512559Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211539- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251