DHCP palvelin

empowering

osaako joku selittää miten DHCP palvelin toimii?
jos paikallinen lähetin on epäkunnossa niin aiheuttaako se haittaa kaikille saman lähettimen alueen mokkula asiakkaille?

7

3000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      1) Kun käyttäjän kone saa yhteyden verkkoon, se lähettää viestin broadcast-osoitteeseen (255.255.255.255) verkkoon jonka nähtyään DHCP-palvelin lähettää kys. koneelle konfiguraatiotietoa, kuten esim. sille varatun IP-osoitteen, DNS-palvelimien IP:t, yms.

      2) Kyllä aiheuttaa, lisäksi myös kännykän käyttäjille. DHCP-palvelimen hajoaminen taas voi mykistää koko "mokkulaverkon" kerralla.

      • mäntyluoto

        täällä porissa oli viime kesänä DHCP palvelin vuoto eli lähetetyt IP osoitteet eivät aina saapuneet mokkulaan asti vaan katosivat matkalla jonnekkin ja tästä DNA sai kuulla monesti ja lopulta sitten korjasivat lähettimensä.


      • rautatie nainen
        mäntyluoto kirjoitti:

        täällä porissa oli viime kesänä DHCP palvelin vuoto eli lähetetyt IP osoitteet eivät aina saapuneet mokkulaan asti vaan katosivat matkalla jonnekkin ja tästä DNA sai kuulla monesti ja lopulta sitten korjasivat lähettimensä.

        DNA:lla on lähettimiä joissa on DHCP palvelin ja palvelimet jakavat viisi IP osoitetta yhteyttä kohden eli IP osoitteet menevät lähettimeltä mokkulaasi ja mokkula reitittää ne taas tietokoneille.


    • valkolan valotuomio

      jos paikallinen lähetin on epäkunnossa niin silloin ongelmat on joko jatkuvaa tai väliaikaista ja kaikki saman lähettimen alueella olevat kärsivät silloin siitä.

      viallinen palvelin voi vaikuttaa myös kännyköihin eli katkaista kännyköistä virran, mutta yleensä mokkulat reagoivat helpommin.

    • vauras jaakko

      kerron tähän nyt oman tosi tarinani DHCP ongelman kanssa.

      minulla oli DNA mokkula yhteys ja se pätki päivittäin ja teki kaikkea muuta kuten sammutti virrat koko modeemista ja jatkuvaa resetointia.

      tein vikailmoituksia ja tekninentuki käski viemään mokkulan huoltoon ja tarkistamaan koneen asetukset. mokkula oli huollossa, mutta ei ollut vikaa ja sitten
      ATK asentaja tuli ja tutki konetta sekä teki oskiloskoopilla testin ja huomasi että kotiverkossani on verkkovaurio ja käski ottaa uudelleen yhteyttä operaattoriin ja että heidän pitää korjata oma palvelimensa.

      soitin tekniseentukeen ja kerroin että kyseessä on verkkovaurio jonka ATK asentaja totesi, mutta teknisentuen vastaus yllätti minut:

      " verkkovaurio? mikä se sellanen oikein on. en ole koskaan kuulutkaan sellaisessa vauriosta, voisitko kertoa minulle tarekmmin?"

      kun kerroin että se on lähtöisin DHCP palvelimelta niin samantien teknisentuen äijä tyrmäsi koko asian ja sanoi että ei palvelimissa ole mitään vikaa.

      soittelin DNA:lle tästä monta kertaa, mutta koskaan ei tullut mitään DHCP palvelimeen liittyvää asiaa edes kysymykseen.

      kunnes nyt sitten eilen tietokoneeni tyssäsi täysin eli en saanut enää edes yhteyttä naapurin verkkoon jota olin käyttänyt aijemmin kun oma verkko ei toiminut.

      soitin taas tekniseentukeen ja kerroin että nyt en pääse enää ollenkaan nettiin en edes naapurin verkkoon.

      no teknisessätuessa oli oikein kusipää äijä joka alkoi saarnaamaan että naapurin verkkoa ei saisi käyttää ilman lupaa, perkele ärähdin ja sanoin että nyt teette asialle välittömästi jotain tai otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

      no DNA teki ja laittoivat yhteydestäni vikailmoituksen menemään.

      kaksi päivää meni ja sinä aikana omaverkko toimi joskus ja joskus ei kuin myös naapurin ja sitten soittivat DNA:lta ja sanoivat

      "verkkopuoli on tutkinut asiaasi ja todennut että vikaa ei ole täällä meillä"

      tämän jälkeen päätin heittää DNA:n helvettiin ja yritin ensin purkaa sopimuksen vedoten pykälään asiakkaan oikeus purkaa sopimus jos yhteys ei toimi, mutta en saanut purkaa sopimusta koska DNA:n mukaan vika on käyttäjän verkossa DNA:n ulottumattomissa eikä DNA voi vastata viasta joten liittymää ei voida irtisanoa kesken sopimus kauden.

      tällöin minulla pamahti verisuoni päässä ja otin välittömästi yhteyden kuluttaja-asiamieheen ja hänen ansiosta pystyin purkamaan sopimuksen.

      nyt olen onnellisesti soneran ADSL asiakas ja kaikki toimii loistavasti, muuten samassa hytäkässä irtisanoin kaikki muutkin DNA palvelut.

      viikon kuluttua DNA:lta soitettiin ja tehtiin kysely että miksi irtisanoin DNA mokkula matkanetin.

      no vastaukseni oli tähän sellainen että en kirjoita sitä tähän sillä se ei sovellu kaikkein herkimmille silmille.

      ADIOS LEPIDOS DNA

      • .....

        mulla justiin sama ongelma soneran kaas! Luvataan hirviästi että mokkulat toimii,mutta ihan turha kuvitellakaan että näin olis asia..


    • Tyyppijokatarviiapua

      miten kytketää toi dna mokkula usb 310 dhcp:hen? en löydä käyttöohjeest enkä nettisivuilta... apua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe